Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Новият филм на режисьора е в архаичния формат 70 мм и може
да бъде описан като хорър отвътре и спагети уестърн отвън

Неподражаемият гений на седмото изкуство Куентин Тарантино връща киното години назад с новия си филм "Омразната осморка". Лентата е заиграване с жанра на спагети-уестърните, чието действие се развива малко след Гражданската война в САЩ и, по-важното, е заснета в един "имало едно време" формат - 70 мм.

Този метод от златната ера на италианския уестърн е обявен за архаичен и изоставен от професионалистите още през 60-те години на миналия век. Тарантино обаче е готов да бъде модерен, като заложи на добре забравеното старо. Носителят на "Оскар" е и сценарист на продукцията, и сам я описва по-малко като класически уестърн и повече като истински хорър.

Майсторската приумица на режисьора да борави с остарелия формат изисква изключителна подготовка, за да бъде поднесена лентата на зрителите пред големия екран. Повече от година експерти от дистрибуторската компания (The Weinstein Company)

набавят близо 100 действащи 70-милиметрови прожекционни апарата,

които биват инсталирани в различни киносалони в САЩ и Канада и обучават персонал за работа със забравения кинопохват. Сложната подготовка освен всичко увеличава доста разходите и напомпва бюджета на продукцията, но истинските ценители ще аплодират усилията на екипа и техния резултат.

Естествено, в оригиналния си вид филмът не може да бъде достъпен за всички, затова след световната премиера зад океана ще се разпространява и дигитално в останалата част от света. Макар че много вече са го видели.

През 2013 г. Тарантино за кратко бе твърдо решен да се откаже от заснемането на филма, след като първия вариант на сценария му изтече в интернет, но за щастие размисли. Лентата обаче

не може да се отърве от лошия си късмет

и само дни преди нейната премиерата пиратска група я направи достъпна за всички онлайн потребители.

След стореното от организацията Хайв СМ8 дори сметнаха за необходимо да се извинят на режисьора за нанесените вреди, като го успокояват, че дори може да са допринесли за рекламата на лентата с шума около случилото се.

За "Омразната осморка" Тарантино е направил добър подбор на всички членове на екипа си. Всеки детайл е от особено значение, а някои са от изключителна важност, затова музикалното оформление е поверено на един истински символ на уестърн жанра, а именно италианския композитор Енио Мориконе.

Операторът Робърт Ричардсън пък има нелеката отговорност да представи по най-добрия начин действието, което на 80% се развива при затворени врата (в интериор) и да се представи добре в играта със светлината.

Пред камерата на продукцията застават Самюъл Джаксън, Кърт Ръсел, Майкъл Медсън и Тим Рот, 79-годишният Бурс Дърн, Дженифър Джейсън Лий, Демиън Бичир и Уолтън Гогинс. Те влизат в образите на осемте.

Героите са "очарователни" в добри и лошия смисъл, като разкриват постепенно същността си. Те се оказват притиснати от обстоятелствата да

споделят компанията си

в изолиран хан насред снежна буря.

Всичко започва с дилижанс през заснежения Уайоминг няколко години след Гражданската война в САЩ, а ловецът на глави Джон Рут (Кърт Ръсел), известен като Палача, води заловената от него и осъдена на смърт чрез обесване Дейзи Домерг (Дженифър Джейсън Лий) към градчето Ред Рок, за да я предаде на шерифа. Още по пътя срещат Крис Маникс (Уолтън Гогинс), който е ренегат от армията на Конфедерацията и в същото време се сочи за новия шериф в града, както и майор Марки Уорън (Самюъл Джаксън), чернокож бивш войник на страната на Съюза, но вече опозорен ловец на глави.

Групата се изгубва във връхлетялата ги зимна вихрушка и намира подслон в Галантерията на Мини, която е спирка в планинския проход. В гостоприемницата ги посрещат само четирима странници Боб (Демиън Бичир), който наглежда бизнеса, докато Мини е на гости при майка си, Освалдо Мобрей (Тим Рот), известен като палача на Ред Рок, каубоят Джо Кейдж (Майкъл Медсън) и генералът от армията на Конфедерацията Санфорд Смидърс (Бурс Дърн). След като компанията се оформя, остава въпросът това ли ще е последната спирка на всеки един от тях?

"Структурата на "Омразната осморка" напомня за "Глутница кучета" в момента, в който действието се измества в странноприемницата.

Персонажите изпъкват един след друг, представяйки се, без да оставят зрителя да разбере дали наистина казват истината и така до третата сцена, когато един флашбек поставя всичко на мястото му", обяснява режисьорът.

За главната женска роля на осъдената Домерг отначало Тарантино силно

искал да привлече носителката на “Оскар” Дженифър Лорънс,

тъй като е нейн голям фен. Звездата обаче не била свободна, защото по това време рекламира "Игрите на глада" и се труди на снимачната площадка на филма "Джой", за ролята в който получи номинация за "Златна палма". Така в образа на престъпничката, попаднала сред седем опасни мъже, влиза 53-годишната Дженифър Джейсън Лей.

И в тази лента режисьорът няма да изневери на афинитета си към кръв и брутални сцени. Главни действащи сили са жестокостта, откритият расизъм и насилието, както и много, много суров хумор.

"Тази лента е привидно вторият ми уестърн, но всъщност е първият ми истински филм на ужасите. Тази констатация направи едно мое бивше гадже и всъщност е права. Когато се замисля над този факт, музиката на Енио Мориконе впрочем отива повече на филм на ужасите, отколкото на саундтрак на спагети уестърн. По-близо сме до филма "Нещото", отколкото до Серджо Леоне. И тъй като говорим за класиката на Джон Карпентър ("Нещото"), множеството "намигвания" към този филм в "Омразната осморка", повече или по-малко съзнателни, няма как да убягнат на когото и да било - Кърт Ръсел, героите, заклещени в колибата по време на снежна буря, параноята, преструвките и така до финалната сцена на насилие. Най-интересното във всичко това е, че навремето "Глутница кучета" бе моят филм-почит на "Нещото", но без снега, специалните ефекти и Кърт Ръсел", коментира Тарантино. Премиерата на "Омразната осморка" у нас е на 8 януари. Гледайте го и бъдете съпричастни в борбата с пиратството.