Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Българската православна църква (БПЦ) най-сетне откри прелестите на цезаропапизма и започна да разпростира своята власт над държавата. Тя обяви Симеон Сакскобургготски за цар и го включи в молитвите си, което означава, че му придава божествена легитимност. Значи според нея суверенът се определя от Бога, а църковната власт стои над светската.
Да, ние все още сме "парламентарна република" според конституцията, но това е само външната, тленната обвивка, която е греховна. В селенията на духа ние сме монархия и това духовно семе тепърва ще поникне, ще пусне филизи и
ще отхвърли своята светска какавида изотвътре
Нужно е само да имаме вяра. Освен това БПЦ отдавна ратува за задължително обучение по религия в държавните училища. Писна й да си има работа само с разкаяни бабички: „Прости ми, отче, греховна съм, изневерих на моя Станчо през 1923 г."
Разбира се, учителите по религия трябва да са попове, а не хладнокръвни религиозни патолози от породата на Мирча Елиаде или, пази Боже, Зенон Косидовски. От друга страна, щом църквата превръща светските дела в църковни, това веднага прави църковните дела светски. Дава възможност на парламента да назначава патриарсите и владиците, както си беше при Тодор Живков, в епохата на "цезаропапизма". И тъй като в парламента често доминира ДПС,
нищо не пречи КОЙ
да стане поне владика,
а защо не и патриарх
Щом БПЦ реши да поеме юздите на трите лъва в държавния герб, то съвсем логично е мюфтийството да поиска същите правомощия. Нали религиите са равнопоставени, а порциите ги раздава ДПС? Чудно как мюфтийството още не е посочило халиф, султан или какъвто там ще отива на България. Но по-важното е, че ако в държавното училище попове преподават задължително религия, същото право получават и мюфтиите. Това автоматически превръща децата на мюсюлманите в "талибани", тъй като тази дума означава именно това - ученик на Корана.
Духовните отци на БПЦ би трябвало да познават Корана и добре да разбират на какво учи той. Защото има една много съществена разлика между християнството и исляма. Християнството в своите основоположни текстове ясно разделя държавните дела от духовните. Исус казва "Божието - Богу, кесаровото - кесарю". Моето царство, подчертава Спасителят, не е от мира сего.
Затова в Новия завет е пълно с призиви за благочестие и любов към ближния, но няма никаква намеса в светските дела. Нито пък се препоръчва насилие над иноверците. Затова християнството в своя оригинален вид е напълно съвместимо с една изцяло светска държава независимо каква религия изповядва нейният елит.
И това е естествено, тъй като евангелията са писани и преработвани в условията на Римската империя, докато нейният елит все още е бил съставен от езичници. Основна заслуга за тяхното чисто духовно съдържание има апостол Павел, който изцяло отделя църквата от държавата. На него дължим това, че християните не обрязват децата си при кръщене.
Но ислямът няма
своя апостол Павел,
нито Пилат Понтийски. Неговият пророк е военен вожд. Свещените му книги са писани от завоеватели, които са променяли текстовете в хода на бойните действия. Затова Коранът съдържа пълен набор от строги закони, които регулират всяка човешка дейност - раждане, брак, развод, смърт, прелюбодеяние. Пълен семеен, търговски и наказателен кодекс, който отразява обществените отношения в арабската пустиня през VII век. Коранът и хадисите (допълнителни сведения за делата на Пророка) съдържат ясни указания, че всички неверници трябва или да приемат исляма, или да се подчинят. Иначе им се режат главите. Простено е единствено на християните и евреите, стига да се примирят с подчиненото си положение и да плащат специален данък.
Но и това не е сигурно. Най-смъртният грях според Корана е "съдружителството", т.е. да измисляш партньори на Аллах, които споделят неговата божествена същност. Значи който вярва в божествената същност на Исус и в Светата Троица, автоматически се превръща в "съдружител" и следва да му се отреже главата.
Християнството е благочестива религия
само ако приеме,
че Христос не е син Божи,
а просто човек. И не се е възнесъл, нито е разпнат, а е успял да се спаси с връзки. Иначе - слагай врата на дръвника.

Целият анализ четете в новия брой на в. "168 часа".