Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Изпратиха ми официалния клип за председателството. Изгледах го. И го сравних отново с естонския клип. И мнението ми е абсолютно същото за този, както и за първия кратък клип.

Какво разбирам от този клип: Земята ни е красива и заселена отдавна. Имаме традиции и НАЙ-бързият интернет в Европа, което според нито една официална статистика не е факт. Напротив, най-високо място в класациите за скорост на интернета на България е Второ - именно след споменаваните естонци, които споменаха САМО бързият си, а не най-бърз, въпреки, че всички статистики го посочват като факт, само като средството, което им позволява да РАБОТЯТ отвсякъде.

Защо изписах работят с големи букви? Защото основното нещо, което видях в нашия клип, е че младите българи не работят, не поемат отговорност, зарязват ангажиментите си (символ е зарязания, загубен/захвърлен инструмент от дамата, който веднага като се залюбва с момчето, изчезва от клипа), влече ги единствено да се шляят, да ги хранят отредените им баба и дядо от село (общо взето от клипа разбрах, че в България работят нещо само хората на село, и няма други работи и бизнеси освен земеделие и скотовъдство), и да харчат парите на родителите си, които отсъстват от клипа, защото вероятно бачкат на гурбет в Испания, и им пращат по няколко стотин евро, спестени в мизерията на чужбината, за да могат младите да не работят, да обикалят по планини, купони и плажове, да са невежо-безметежни, и абсолютно неангажирани със собствената си реализация и бъдещето на страната си.

В този контекст, мисля, че сценаристите са се справили чудесно, и тази българска реалност е експонирана много добре. Клипът е много красив, прекрасни локации, светлина, операторско майсторство, режисьорски идеи и актьорска игра и чар. Не мога да не го отбележа.

Всички приказки за древност, спарени традиции, кукери, нестинарки, новопостроените руини на базиликата в Преслав, тракийска гробница и природа, си е просто чудесно представяне за туристически бизнес клип или представяне на страната ни на Евровизия. Но с какво и как ще привнесем идеи, талант, възможности, усилия и креативност в общоевропейското ни семейство и бъдеще, не видях, просто не съществува. Ни в клипа, ни в главите на политиците, нито в действителността.

Този клип рекламира Слънчев бряг, Банско и абсолютното безгрижие и нищоправене (мързел/безотговорност/бездушие/липса на амбиции) на народонаселението.

Съжалявам, но и за този клип ще кажа, че е безсмислен, безидеен, безперспективен и заврян в миналото, без послание, и натъжава за пътя ни през следващите 6 месеца, и след това.

*От фейсбук