Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Парламентът ще смени тримата министри заради инцидента със 17 загинали в автобуса край Своге, но жертвите от катастрофи за годината няма да намалеят и злото на пътя ще остане.

Министерските рокади преследват други цели и тушират различни от обявеното напрежения. Някои от тях са съвсем логични и дълго чакани. Просто се получи удобно нарушение да се изпълни дузпата. А министър Нанков може да се каже - получи червен картон от резервната скамейка, без да излезе на терена - покрай сухото изгоря и мокрото.

Рокадите обаче не решават проблемите.

Също като гениалната идея да се проверява изпълнителят на ремонта на фаталната отсечка от пътя. Някой в Народното събрание се напъна и изведнъж забеляза, че същата фирма е дежурна в печеленето на поръчки за ремонти. Ами тези депутати в последнете 10 години къде живяха? В някоя паралелна държава ли? Преди да загинат 17 души в автобуса, не виждаха ли рекламните табели на фирмата по пътищата и магистралите в страната?

И схемата с нашумелите напоследък прокурорски проверки срещу олигарси не прави изключение. Всички знаехме какво правят тези богаташи. Включително и за схемите с ДДС, с неплатените данъци и натрупания в резултат на всичко това мутробароков лукс.

Може би само в службите не са знаели какво се случва? Или пък са били добре информирани, но то е било само "за сведение"? "Дело на чекмедже" - както се бе родил един точен термин преди много години в прокуратурата.

Ето такива въпроси неизбежно ти идват, когато някой рекламира шумно толкова много закъснели арести и разследвания. Хубавото е, че всичко това е многократно мултиплицирано дежа вю за всички нас.

Толкова пъти ни се е случвало, че нямаме никакви очаквания за крайния резултат. Лошото е, че неуспешният откъм справедливост и възмездие финал няма да ни изненада и обиди, за да поискаме сметка за продължителното престъпно бездействие. Ние се засягаме повече от други неща - когато някой ни изпревари на пътя и пререди на опашката.

Както и при катастрофите, просто начинът на живот се пренася на пътя в маниерите ни на шофиране. Зло и агресия навсякъде около нас, злобен поглед и газ на шосето.

Увеличиха се глоби, стотици камери снимат на пътя, МВР включи в атаката срещу нарушители през август даже и хеликоптер, но убитите на пътя бяха повече от миналото лято. Сега и трима министри напускат "Дондуков" 1, но когато всички карат като луди, изнервени от опасността някой да излезе по-голям тарикат от тях, няма как проблемът да бъде решен.

Оказва се, че даже и в секундата преди фаталната катастрофа със 17 загинали шофьорът на автобуса разменил две реплики с най-близката пътничка до него и тя била по повод на това, че дори и в този дъждовен ден всички карат като луди.

Проблемът обаче не е само в шофьорите, но и в пътниците, които позволяват всичко това да се случва, като пренебрегват личната си безопасност. В пътниците, които помнят по-малко от калинките в тревата до пътя.

Само няколко седмици след фаталната катастрофа до Своге микробус се обърна на друго място в България, като по чудо без жертви, но се оказа, че никой от хората зад шофьора не е бил с предпазен колан. Чак сега приемаме закон, който ги прави задължителни и в по-големите транспортни средства. А как ще ги накараме да си ги закопчават... Това сигурно ще отнеме още 10-15 години и стотици трупове.

Знам, че сигурно искам прекалено много, но защо вместо шоуто с министри просто не се помисли още малко по въпроса как да си принуден възможно най-бързо да си платиш глобата, както и да изтърпиш всякакви последствия и ограничения, наложени заради нарушения на пътя.

В нашия случай, повярвайте най-сетне, само това дава бърз резултат.