До 130 км/ч по немските аутобани?
Еколози настояват горната граница да е дори 120 км/ч, за да се намалят вредните емисии
Скоро легендарните немски аутобани без ограничения на скоростта може да минат в историята.
Германия обмисля да ограничи до 130 км/ч скоростта по магистралите си като една от мерките срещу замърсяването на въздуха. В момента тя е единствената страна в Европа, в която няма горна граница.
Работна група на министерството на транспорта предлага редица мерки, с които Германия да намали вредните емисии. Едно от предложенията е да се ограничи скоростта по аутобаните до 130 км/ч, както и
да се обложат с
по-високи данъци
бензинът и дизелът
от 2023 г. От екоорганизацията “Умвелтхилфе” даже искат ограничението да е 120 км/ч. Така ще се намалят вредните емисии от въглероден диоксид с 5 млн. тона годишно, смята шефът на организацията Юрген Реш.
Германия изостава в ограничаването на автомобилния трафик за по-чист въздух от повечето европейски държави. Например в швейцарския кантон Тесин още преди години подписаха споразумение със Северна Италия за съвместна борба срещу фините прахови частици, която включва ограничаване на скоростта, задължителни филтри и дори забрана на движението в определени дни. Коли с емисии над нормата трябва да бъдат спрени от движение.
Мерките в Италия варират от град на град. В дни, когато има надвишаване на граничните стойности на фините прахови частици, се спира движението с коли в центъра на града. Дори град като Рим прилага забраните.
В други държави пък ограничават замърсяването на въздуха от транспорта, като
въвеждат такси
за шофиране
в града
Стокхолм, Лондон и Осло в Европа, Сингапур в Азия таксуват колите, движещи се в центъра им. Според изчисления на шведски експерти това е намалило трафика с 20%, а замърсяването на въздуха - с 9 до 14%.
По-напред от Германия по темата за ограничаване на скоростта по аутобаните е и Австрия. По принцип по австрийските магистрали има горна граница от 130 км/ч, но отсечките, в които въпреки това скоростта се ограничава със знаци до 100 км/ч, се увеличават. На общо 300 км от австрийските магистрали разрешената максимална скорост е 100 км/ч.
Австрийците дълго време дискутираха дали да свалят това ограничение за електроавтомобилите, но в крайна сметка съдът постанови, че така ще се създадат две класи шофьори, и отхвърли идеята.
Париж също удари спирачката на шофьорите, като постави
ограничение от
80 км/ч по
бързите пътища в
селските райони
на Франция
Досега горната граница бе 90 км/ч. Френското правителство оправда решението си не само със загриженост за чистотата на въздуха, а и с борбата си с тежките катастрофи. “Ако трябва да се простя с популярността си, за да спася живота на много хора, то съм съгласен”, заяви премиерът. 300 - 400 души по-малко ще загиват годишно, ако максималната скорост падне с 10 км/ч, смятат специалистите. През 2017 г. по френските пътища в катастрофи са загинали 3448 души. Освен това при скорост от 80 км/ч замърсяването е по-малко. Това решение обаче възмути голяма част от французите и се превърна и в една от темите за протест на движението “жълти жилетки“. Според проучвания всеки четвърти французин е против намаляването на максимално разрешената скорост. Въпреки това някои региони смятат да намалят скоростта по второкласните пътища до 70 км/ч.
По почина на Франция Германия също дискутира ограничаване на скоростта не само по магистралите, но и по второкласните пътища, като падне от 100 на 80 км/ч.
Не е за подценяване и размерът на глобите, които се налагат при превишаване на максималната скорост. В Норвегия например за 20 км/ч над разрешеното шофьорите плащат цели 375 евро! Над 50 км/ч пък струват вече 900 евро. В Италия също не си поплюват – глобите са от 170 до 530 евро.
“Жълти жилетки” и в
Германия, скачат срещу
забраната на дизелите
700 демонстранти с жълти жилетки протестираха този уикенд в Щутгарт срещу забраната на дизеловите автомобили. Протестиращите критикуваха транспортното министерство на Баден-Вюртемберг и нарекоха забраната “национализация”. Организатор на демонстрацията е работникът от заводите на “Порше” Йоанис Сакарос. “Протестът е вдъхновен от Франция. Ние сме независими, отказваме на политици от всякакви партии да се включват”, заяви той пред “Билд”.
Най-четени
-
Ти си комплексар!
1. Имаш айфон за 2000 лева (но не говориш по него, а само „чукваш", за да не се набутваш) 2. В заведение винаги слагаш ключовете от колата си върху масата (да е ясно на всички, че баровците карат BMW
-
Любимите ми 50 книги
Разпределил съм ги по възрастови групи. Започвам с първите – книги, които са ми били любими, преди да навърша 10 години: 1. Шарл Перо - Приказки Най-добрият старт на пътешествието в света на книгите
-
Галерия Честит да си! Съдба моя!
Днес мажоритарният собственик на "ПФК Левски" и голмайстор №1 в историята на клуба Наско Сираков празнува своя 62-ри рожден ден. Неговата любима жена Илиана Раева му направи честитка и в социалните
-
Кой постъпва честно, не живее лесно
"Кой постъпва честно, не живее лесно. Кой излезе прав, не излиза здрав. Кой душа не продава, той имотен не става." 102 години от рождението на Радой Ралин
-
Галерия Перничанинът, който взриви "Звезде Гранда"
Яни Янков прави истински фурор в сръбското музикално шоу и е един от претендентите за първото място Още като бебе пеел детски песнички и реклами, а учителка в градината открива таланта му Известен е