Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

200 000 български деца липсват от училищата Близо 2 часа министър Вълчев обсъжда проблемите на началното и средното образование с директори и учители от варненските училища. Снимка Авторката

Министър Вълчев: Платените медицински няма да върнат учениците в клас

200 000 български деца в ученическа възраст не са в класните стаи. При проверка на мобилни групи се установило, че 80 процента от тях не живеят на посочените адреси, а са в чужбина. 12 000 деца били върнати отново в клас. Това заяви във Варна просветният министър Красимир Вълчев. Според него платените медицински бележки няма да увеличат присъствието в училище.

"Не е това начинът да бъдат мотивирани децата да ходят на училище. Ние разчитаме преди всичко на механизма на съвместна работа на институциите да задържат децата", каза Вълчев. Той обясни, че голяма част от отсъстващите от занятия деца мигрират периодично с родителите с чужбина, като те са предимно от ромската общност. Сред семействата имало и такива, които категорично отказвали да пуснат децата си на училище, но те ще бъдат сакнционирани.

Близо 2 часа министър Вълчев обсъжда проблемите на началното и средното образование с директори и учители от варненските училища. По думите му се стигнало до консенсус по някои от най-наболелите проблеми в системата. "Знаем, че учителите са най-важният фактор за качествено образование. Затова те трябва да имат адекватно заплащане. Средната учителска заплата за първи път надвиши средната за страната, но за нас е важно трябва да направим възнагражденията им да бъдат поне 120% от средното за страната. Само така ще може да стимулираме млади хора с по-добри резултати да се включат в педагогическата професия. Ще имаме общ недостиг на пазара на труда, има учители в пенсионна възраст, а младите специалисти трябва да бъдат привлечени в тази пофесия", обясни министърът. Той допълни, че сред най-важните фактори за добро образование на децата са квалификацията на преподавателите, подбора, базата, опита на други страни. Най-голям ресурс в системата е материалната база.

Образователният министър допълни, че е скептичен относно камерите в училищата. Според него те ще допринесат и без това крехкото доверие между учители и родители да бъде разрушено. А що се отнася до разнопосочната агресия, която се наблюдава през последните години, в различни варианти между родители, ученици и учители, Вълчев смята, че трябва да се работи в друга насока за овладяването й: "Ние трябва да обезпечим допълнителни екипи, които да оказват специфична психологическа подкрепа. Знаете, че осигуряваме специалисти за логопедична подкрепа, ресурсен учител, някъде е необходимо медиатор да работи с родителите, когато те са от проблемни групи. В следващите години министерството ще върви към разширяването на финансирането, за да може в повечето образователни институции да има повече такива специалисти. Това е заложено като концепция и в Закона за предучилищното и училищно образование. Не казвам, че ще реши проблемите с агресията, но само взаимодействието на разнообразни специалисти и родители е рецептата, която може да ни помогне да редуцираме този феномен", каза министърът.

Коментара ()

Вашият коментар