Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Във фамилията обсъждат правни действия срещу Екълстън и неговата “Формула Оан Груп”.

По-малко от година, след като младият френски пилот Жул Бианки почина в болница в Ница през юни миналата година в резултат от контузиите на главата по време на GP на Япония през 2014 г., неговото семейство започна легални съдебни действия, които са насочени едновременно към Международната автомобилна федерация (ФИА) и към бившия отбор на 25-годишния французин “Марусия”.

Младият талант, на когото предричаха бляскаво бъдеще и във “Ферари”, изкара 10 месеца в кома, през което време лекарите в Ница правеха невъзможното да го върнат към живот.

Информацията за предприетите съдебни действия от фамилия Бианчи стана ясно в хода на GP на Монако, като хвърлиха сянка върху блясъка на най-пищното състезание от Ф1 през годините.

Изглежда, че моментът не е случаен, защото подобни по вид съдебни искове се отправят за първи път към ръководния орган на спорта, като са дублирани и срещу отбора, за който младият пилот се състезаваше в продължение на два сезона.

Отделно други правни действия семейството от Ница планира срещу Барни Екълстън и неговата фирма “Формула Оан Груп”

“Търсим справедливост за Жул и искам да се установи истината за решенията, които са довели до смъртта на сина ми в Гран при на Япония на 5 октомври 2014 г.”, обяснява Филип Бианчи.

Бащата е категоричен, че семейството има прекалено много въпроси, повечето от които и до момента остават без отговор, смятайки, че и злополуката, и смъртта на неговия син са могли да бъдат избегнати.

Специална следствена комисия, назначена от ФИА, направи свое разследване, но Филип Бианчи е уверен, че е имало поредица от грешни решения, които са довели до драмата на Жул и неговите родители. Единият от въпросите, на които никой не дава отговор на почернения баща, е защо репатриращият автомобил е от категорията на тежка строителна техника, който при удара на болида на Бианчи бе повдигнат около 15-20 сантиметра от земята.

“Не е ли само по себе си опасно използването на един подобен кран за преместването на болид, който не е свръхтежък товар?”, задава въпроса си Филип Бианчи, показвайки, че като цяло тази част от организацията по пистите е с висока степен на рискове и е била заплаха и за други автомобили на пистата.

Двама от пилотите от близкото минало – Джеки Стюард и Джон Уотсън, обаче са крайно скептични по повод на съдебния процес. И единият, и другият акцентират върху това, че спортът е опасен и рисковете в него са далеч по-големи от който и да е друг спорт.

“Това е много тъжно за семейството и човек може да изпитва само голямо съчувствие към тях. Но аз не мисля, че със съдебни действия те са на правилния път”, смята сър Джеки.

Позицията на ФИА има няколко силни страни, едната от които е, че от момента на GP на Япония се разработва радикално нова и по-сигурна система за защита на най-уязвимото място на пилота – главата, която е единствената част от тялото му, показваща се над “бронирания” кокпит на болида.

Обявената съдебна акция на семейство Бианки разделя автомобилната общност почти наполовина, но сякаш защитниците на ответниците пропускат очевадния факт, че в случая претенциите са колкото към изясняване на абсолютно всички факти около инцидента, толкова и сигнал за опасностите, за които ФИА си е затваряла очите години наред