Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

След 14-годишно прекъсване най-старото наше автомобилно се върна там, където се роди

След дълги 14 сезона, в които най-старото и авторитетно нашенско рали “България” служебно бе командировано в Боровец и по пътищата на Рила, състезанието-еталон в европейското първенство допреди три петилетки, отново е у дома, там, където се роди през 1970 г. Независимо че преди 6 години точно Боровец прие и българското участие в световния шампионат, въпреки усилията да се наложи новата дестинация, промяната срещна яростната съпротива на зрителите.
По етапите край рилския курорт публиката спадна двойно, а всички социални мрежи бяха пълни с въпроса: кога ралито ще се прибере у дома, във Варна, където спортът има най-голямата подкрепа, а зрителите са най-компетентни.
Точно поради тази причина сега домакините на “България” са под огромното напрежение да няма никакви издънки, след като половината от исканията са изпълнени.
Въпреки това десет дни преди старта директорът на ралито Слави Славов бе изправен на нокти, след като предварително определените места за щаб на ралито и сервизен парк се оказаха практически неизползваеми.
Създадената преди година социална зона между кейовите места 1 и 2 на Порт Варна пострада от проливните дъждове, което принуди дирекцията на ралито да търси спасителен вариант и да се базира в сградата на Техническия университет в града. В добавка заради това – изместване на церемониалния старт от култовия вход на Морската градина на площада пред Катедралния храм “Успение Богородично” в центъра на града.

“Заради местенето
се наложи пълното преизчисляване
на Пътната книга (сборник от 162 страници с километри и време, за което трябва да бъдат преминати – бел. ред.) и – без преувеличение – екипът работеше в последните три дни денонощно”, казва директорът на състезанието Слави Славов.
Всъщност това рали винаги се е хвалило със своите иновации. През 1970 г. в първото “Златни пясъци” (името започва историята си) българите правят първия скоростен етап в рамките на града.
ФИА копира това, но със закъснение от… 10 години
В края на 80-те в същата надпревара Техническият университет в София предлага първата система за електронна обработка на резултатите. ФИА го въвежда като задължение на организаторите през 1986 г.
“И тази година имаме новост – допълва Славов. – Не е наша, но
за първи път
ще се изпробва у нас
Ще използваме чешка система за рали мониторинг ONI, като с GPS ще бъдат следени автомобилите и по време на опознаването – спазване на скоростта, преминаването през населените места.”
Погледнато отстрани, сякаш за домакините единственият проблем е дъждът. При това както за останалите недоасфалтирани участъци от трасето, така и за етапа “Аврен”, който е на макадам. Макар трасето да е подравнявано с гредер едва ли не до последния момент, един силен дъжд не само ще прогони публиката, но може да направи трасето практически неизползваемо.
Единственият чуждестранен екипаж, който ще се бори за точките в Балканската купа на Европейския Рали Трофей за 2016 г., са
дубаецът Рашид ал Кетби и неговата германска навигаторка
Карина Хеберле (“Шкоюда Фабия R5”). Срещу тях обаче ще застане каре от нашенци – Пламен Стайков, Мартин Сурилов, Йордан Атанасов и Марко Стойчев.
Те ще искат да докажат две неща: готови са на всичко един от тях да стане петият победител в “България”, но също, че в техните ръце вехтите “Мицубиши Лансър” могат да се справят с всеки рали хит, какъвто е чешката “Фабия