Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Мюсюлманските принцеси харчат милиарди долари за дизайнерски дрехи и сутиени

В Сирия изобретиха пеещи и светещи кюлоти, обсипани с птиченца и пеперудки

"Виктория сикрет", "Армани", "Наоми" и "Роберто Кавали" са част от марките бельо, които купуват жените от арабския свят, залагайки на луксозните сутиени, бикини, чорапи, жартиери и прашки под бурките.

Богатите мюсюлманки пръскат милиарди долари годишно за бельо и не се скъпят да дадат по няколко хиляди долара за една рокля. А в Сирия са изобретили и пеещи кюлоти, които не са за принцеси и шейхини, а са достъпни и за обикновените представителки на нежния пол.

Коранът не забранява на жените да използват похвати, с които да се харесат на съпруга си, твърдят запознати със свещената книга. Има обаче един куп тълкуватели, които забраняват едни или други дрехи. Но обличането на луксозно бельо не противоречи на ислямската религия. Но в някои от мюсюлманските страни мъжете имат по няколко жени. Конкуренцията между тях за вниманието на съпруга им ги тласка към търсене на все повече и по-разнообразно бельо, за да го съблазняват.

В специализирани сайтове за дами, изповядващи ислям, се продават всякакви видове сутиени "Армани", "Стела Макартни", "Бенетон", "Ла сенца" и други марки - с банели, без банели, с подплънки, без подплънки, бриджитки, спортни. При това има от всички номера - от най-малкия до най-големия.

Долното бельо на луксозните марки включва боксерки, бикини, шорти и прашки. Материите са от най-фина коприна и памук. Всичко е много еластично, за да пасне перфектно на женското тяло.

Страната от Близкия изток, в която има най-голямо търсене на луксозно бельо, е Саудитска Арабия, където носенето на бурка е задължително независимо от религията, която изповядва една жена. Включително важи и за чужденки и туристки.

Само в това богато кралство годишната печалба от продажбата на памучни, копринени и дантелени бикини и сутиени е над 1 милиард долара за 2014 г. Населението на ислямската страна е 28 милиона души. От тях 8 милиона са жени над 15 г.

Очаква се търсенето на луксозно бельо в Саудитска Арабия да се увеличи, след като кралят издаде декрет, че мъже не може да работят в магазини за женско бельо.

Дамите се притеснявали да обяснят какво искат да си купят и често излизали от моловете със съвършено различни артикули от това, което действително желаят. По новите правила обслужващият персонал ще бъде само от представители на нежния пол и бариерата за поръчки на по-специално бельо ще отпадне.

Търсенето на екзотично бельо от страна на жени, забулени иначе с бурки, хиджаби и никаби, непрекъснато се увеличава. "Виктория сикрет" отвори в последните години два магазина в столицата на Саудитска Арабия Рияд. Прословутата марка за бельо произвежда всяка година по един фентъзи модел сутиен вече 20 г. Цените са от порядъка на милиони долари, като най-скъпият струва 15 милиона долара. Те са инкрустирани с диаманти и скъпоценни камъни. Първият модел е представен през 1996 г. от Клаудия Шифър. Но за 20 г. има само два купени фентъзи сутиена на “Виктория сикрет” - през 2004 и през 2012 г. Подозират, че става дума за арабски принцеси.

Канадската фирма "Ла ви ан роз" предизвика бум, като отвори 55 магазина в Обединените арабски емирства, Алжир, Кувейт, Йордан, Ливан, Египет и Саудитска Арабия. Най-големият потребител е именно последната страна с 29 бутика. 10% от годишните печалби на канадската фирма идват от арабските страни.

"Жените, независимо каква религия изповядват, искат да са модерни. Така че щом има търсене, ще му отговорим подобаващо - точно както правим в Канада", казват от фирмата.

В Сирия са стигнали още по-далеч в изобретенията на дамско бельо, но не за богатите жени, а за всички. Там продават музикални кюлоти.

В тях са вградени миниелектронни устройства.

Измислили са и сутиени и бикини, които се закопчават и откопчават с натискане на бутон или с пляскане на ръце. В пазарите на Дамаск се продава бельо, обсипано с всякакви птиченца, пеперудки и цветенца. Цветовете са ярки - главно в червено.

Хит в магазините са и светещите кюлоти, както и комплекти, в които женски ръце с лакирани нокти покриват гърдите и чатала.

Сирийската традиция повелява жената да има чеиз от екзотично бельо, подарено от приятелки, лели и братовчеди.

Хитът според Би Би Си е яркочервен спираловиден сутиен с банели с бели рози върху зърната, целия в пластмасови пеперуди.

В света на висшата мода - на ревютата в Милано, Париж, Ню Йорк и Лондон, жените от Близкия изток не се набиват на очи. Не са на първите редове, но въпреки това са станали основни потребители на висша мода.

Това може да изненада хората, които знаят, че жените от Персийския залив ходят покрити от горе до долу.

"Всички кралски семейства от Близкия изток са ни клиенти", казва пред Ройтерс Катрин Ривиер, шеф на отдела за висша мода на "Кристиан Диор". Те проявяват интерес и към ливанските дизайнери като Ели Сааб и Зухаир Мурад.

Сред най-честите купувачи на моделите на Емануел Унгаро също са жените от Близкия изток.

В графика си арабските принцеси и жени на богати бизнесмени имат по 15-20 сватби на година и частни партита всеки месец. Затова купуват постоянно скъпи дизайнерски дрехи, защото не могат да се покажат два пъти с едни и същи.

Дами от Саудитска Арабия, Кувейт, Катар и Обединените арабски емирства не се колебаят да дадат 50 хиляди евро за тоалет с дълбоко деколте за събитие, на което няма да присъства нито един мъж.

Рийм, дъщерята на един от основните бизнесмени в строителния бранш в Близкия изток, прекарва времето си между Париж, Лондон, Дубай и Бейрут, откъдето си купува скъпи тоалети.

"Искам да съм различна от другите - казва тя в интервю, проведено в парижкия й апартамент в 16-и квартал. - Не бих искала да похарча 5-6 хиляди евро за рокля и да я видя още същата вечер върху друга жена."

Арабските принцеси постоянно имат нужда от нови тоалети, защото присъстват на много сватби на година. Всяка от тях трае между 3 и 7 дена и затова жените се нуждаят от 5-10 различни тоалета.

А на празненствата в Персийския залив мъжете и жените са в отделни помещения. Хиляди дами се събират в голяма бална зала - всички облечени в тоалети от висшата мода. Повечето от тях не се срамуват да носят провокативни и разкриващи прелестите им рокли

"Някои жени идват с дълбоки деколтета или дори с прозрачни материи", казва Рийм, която често присъства на такива сватби и купува по 30-40 дизайнерски рокли на година. Само в Обединените арабски емирства се продават дизайнерски дрехи за 700 милиона евро годишно, пише "Евромонитор интернешънъл". А те дори не са най-големият сегмент от луксозната индустрия. А в ОАЕ се продават луксозни стоки за 1,8 милиарда долара.

В Близкия изток се продават 35% от дрехите на дизайнерските къщи

За УДиорФ, УШанелФ, УВалентиноФ и други марки най-голямото предизвикателство е да не продават един и същ модел рокли на жени от общ кръг, които отиват на едно и също събитие.

"Добрият продавач трябва да познава цялото семейство на купувача и да може да разпитва за него, без да прави грешки", разказва продавачка на "Диор" в Западна Европа, специализирана в близкоизточната клиентела.

Много често шейхините и принцесите се надпреварват коя от коя по-скъпа рокля да си купи, а не най-елегантната или най-стилната.

Модата за арабките е символ на социален статус и успех. На партита и сватби те искат да блестят и да впечатляват потенциалните си свекърви, които дебнат за подходящи снахи.

Младите жени държат по роклите да има кристали, скъпоценни камъни, да са гъсто избродирани или с богато украсени платове.

"Бях на сватба в Дубай, където 4000 жени бяха поканени и всяка носеше висша мода", казва Саймон Лок, творчески директор за Дубайската седмица на модата.

Някои са поканени на частни партита, където цената на роклите, в които са облечени красавиците, започват от 3 хиляди и стигат до 75 хиляди долара. А сватбена рокля на "Диор" струва 1 милион долара.

Сезонът на шопинга за мюсюлманските принцеси започва през юни в Италия. След това се прехвърлят на Ривиерата през юли и август и завършват през септември в Париж и Лондон.