Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Cамо шампионът на България в генералното класиране на ралитата за 2014 г. – Пламен Стайков, е част от двадесетте екипажа, които днес ще бъдат част от твърде необичайното начало на националното първенство. В цялата история на този спорт това е първият случай, в който надпреварата започва зад граница, при това не по обичайните трасета на Сърбия, а в румънското рали Сибиу.

Действащият шампион на страната – Георги Василев, пропуска началото поради финансови причини, запазвайки средствата за обновяването на своето “Мицубиши Лансър Ево 9” за втория кръг от първенството.

“Имаме договор с румънците, за да използваме тяхната организация и да започнем първенството сега. Това ни пести разходи, които са 10 пъти по-малки от организирането на едно състезание у нас” заяви за “168 часа” президентът на федерацията Владимир Илиев.

С домакинството на съседите разходите за началото на шампионата ще бъдат сведени до 5000 лв. Отделно Илиев е категоричен, че няма как първенството да започне направо от най-голямото нашенско рали – България (26/29 май), което след 14-годишно заточение в Боровец се връща обратно в родния си дом.

“Не би било нормално, ако преди това екипажите не са направили поне едно участие, за да влязат във форма”, допълва председателят на БФАС.

Румънското състезание обаче ще бъде истинско изпитание за всичките 40 българи в Сибиу. Нито един от пилотите или навигаторите няма и бегла представа за това какви са особеностите на трасетата. Нито един екипаж, ако не се смята зимното участие тази година на Стойчев/Батаклиев в снежното Ковасна, не се е състезавал в Румъния.

В добавка екипажите ще трябва да

направят описание

на всички завои

по 12-скоростни етапа (107,9 км), а след това да ги проверят детайлно само за два дни. У дома е лесно – повечето отсечки са познати, по тях екипажите са минавали десетки пъти, а често месеци преди състезанията правят навигаторски записки, за да им стигнат двата дни за опознаване. Тоталната дистанция е 420,85 км, а финалът на румънската авантюра е суперспециален етап в града.

“Той събира между 20 и 30 хил. зрители и тази публика се увеличава всяка година“, казва румънският колета Александро Пацу.

Общият брой на регистрираните автомобили в Сибиу Рали е 71 и родните пилоти за първи път от поне 10 години ще си мерят времената с румънците. Като се знае, че северните ни съседи, които допреди 15 години бяха далече назад в този спорт, сега са два пъти по толкова пред родните състезатели. Впрочем както и страната им.

Сега на нашите им предстои и един

социален шок,

оказвайки се не само в колона от 71 автомобила, но и пред многобройна публика, каквато в България на рали не се е събирала кой знае откога. Емоциите от Сибиу и сравненията след това –

пълна гаранция

- изобщо няма да са в полза на организаторите на домашните надпревари.

За старта в Сибиу интересът ще бъде фокусиран върху четири “Мицубиши Лансър Ево 9”, карани от Стайков/Кварацхелия, Атанасов/Янакиев (екипът ще кара шампионския автомобил на Стайков от 2014 г.), Сурилов/Здравков и Стойчев/Батаклиев.

Както те, така и останалите участници обаче ще имат отделно класиране от това на домакините и реално тези 20 екипажа ще започнат шампионата с румънския си актив, преди да се появят във Варна през май.