Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Пустата Кончита Вурст! Живото опровержение, че една брада пролет не прави, торпедо, разбито в епицентъра на руската еснафщина, олицетворение на буквалния политически пиар, но най-вече - нищо ново под слънцето.
От българска гледна точка този екземпляр е гол и крещящ пример за европейско творческо безсилие, все едно да се опитват да ни пробутат на нова сметка Майкъл Джексън или Шер. Извинявайте, но Азис е жена с брада най-малко от 10 години, даже вече никой не се впечатлява.
Бивал е с риж и с рус катинар, с дълги кичури и с кок, с пола или само по мрежест чорапогащник, на билбордове, в “Биг брадър”, целувал се е с кого ли не, истински циганин е, пее хубаво, има хитове, хората си го тананикат. По време на войната в Ирак нашият колега Георги Милков се натъкна на пиратски диск на Василка, който
се продаваше като топъл хляб чак в Багдад
Когато кралят на фолка издигаше своите брадати послания срещу дискриминацията, за толерантността и правото да бъдеш какъвто искаш, Кончита е била втори клас.
Какво толкова се е затресъл светът? Турският вестник “Миллиет” вече написа очевидното: “Победителката на Евровизия Кончита Вурст напомня за друго име, познато на турците. Певецът Азис, известен като Българския Таркан, започна модата на "брадатата жена" преди Кончита."
Любопитното е, че повечето хора, коментиращи явлението "Вурст" в социалните мрежи, отбелязват, че Евровизия е състезание по пеене, а не по разкрепостена сексуалност. Други отбелязват, че песента на Кончита не била нищо особено, без брада нямала шанс да влезе в двайсетицата даже. А всъщност въобще не става дума за дързост, талант и осъзнат личен протест, всичко това е политика.
Замислете се колко са европейските сцени днес?
Имаме Брюксел, Страсбург и... Евровизия. Останалите престижни институции, на които се мери талантът, като наградите за кино и телевизия, панаирите са подчинени единствено на пазара, движат ги само продажбите и рейтингите, там и Голямата стъпка да излезе с всичките си космалаци, няма да й дадат награда, ако не носи печалби. Така че за нуждите на световната конспирация, манипулацията, дипломацията и международния пиар остава само този съмнителен есемесов певчески конкурс.
Чудите се защо, за бога, управляващите в Европа ни хвърлят в лицето това вталено копие на Азис? Какво ни казват? Защо сега? Много просто - заради мегаломанията на Русия и събитията в Украйна, за да разголят империята, да покажат колко е закостеняла, тиранична и деструктивна, да я осветят като пълната противоположност на толерантността, като средновековен враг на демокрацията и свободата. За да прочете светът ето тези коментари:
l Вицепремиерът на Русия Дмитрий Рогозин: "Резултатите от конкурса показват европейската интеграция и нейното европейско бъдеще - "брадато момиче".
l Владимир Жириновски: "Това е краят на Европа, подивяла е. Вече няма мъже и жени, има "то". Преди 50 години Съветската армия окупира Австрия. Направихме грешка, че я освободихме. Трябваше да останем там."
l Зам.- председателят на парламентарната комисия по семейството, жените и децата Олга Баталина: "Размиват се различията между половете и традиционните семейни ценности, което от своя страна
представлява удар
по цялото общество

и ще доведе до демографска катастрофа."
l Депутатът комунист Валерий Рашкин: "Трябва още тази година да излезем от конкурса, стига сме търпели това безкрайно безумие. Годишно Русия харчи по 40 милиона евро за участието си в Евровизия и разполага с достатъчно средства и възможности, за да създаде собствен музикален конкурс "Гласът на Евразия".
l Депутатът Виталий Милонов: "Сценичните образи и музиката, изпълнявани от това същество с неопределен пол, сами по себе си представляват обида за голяма част от населението на Русия, а и на други страни. Повече от престъпно нехайство ще бъде да я допуснем на наша територия."
Такава беше идеята и на протестиращите срещу правителството на Орешарски миналото лято, когато изправиха на площада модела Таня Илиева, облечена, или по-скоро съблечена, като Свободата на Дьолакроа, с оголена гръд и пушка в ръка. По същите причини през 20-те години на миналия век изгрява Джоузефин Бейкър, Черната перла.
Първата чернокожа жена в шоубизнеса
Не само това - пее и танцува гола, само по поличка от банани. Предизвикателна, секси, неустоима, застава на трибуната редом с Мартин Лутър Кинг. Представяте ли си какъв е бил потресът в расистка Америка? Ку-клукс-клан как е понесъл такова "светотатство"?
Джоузефин, естествено, не е аплодирана в родината си, а във Франция, в страната - символ на разкрепостеността и любовта. Един ден тя се завръща в САЩ, правейки отчаян опит да изгрее на Бродуей. Когато в хотела я приканват да използва задния вход, Перлата отговаря: "Сега знам, че съм у дома!" Паметни думи, обиколили планетата, позорно свидетелство за превъзходството на една жестока, хладнокръвна и високомерна нация.
Да, Бейкър е била очевидно политическо оръжие, Кончита също. Ако така го погледнете, няма значение дали посланикът на толерантността е по вурст или по банани, щом е в името на свободата.