Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

ОПИТ: Служебният кабинет не направи изключение и продължи практиката с безсмислените обществени поръчки
ОПИТ: Служебният кабинет не направи изключение и продължи практиката с безсмислените обществени поръчки

За няма и два месеца управление служебният кабинет обяви поръчки за над 5,2 млн. лв. Много от тях са за анализи на поверения сектор на даден министър, за това какви са европейските практики в ресора и как да се приложат у нас.
Други са за конференции и семинари, за рекламни материали, листовки, писалки, флашки и т.н. Трети са на тема какви да бъдат изискванията към енергийноефективните сгради и как те да се хармонизират с тези в ЕС.
За съжаление сумата на тези поръчки е доста по-висока и
едва ли някога данъкоплатците ще разберат точния й размер
Просто защото някои са без обявена стойност, а по заданието личи, че ще са за грандиозни суми.
В случая възниква логичният въпрос толкова ли е нисък административният капацитет в министерствата, че се налага да се поръчват на външни фирми подобни услуги. Толкова ли е трудно чиновниците, които са на пълен работен ден в министерствата, да подготвят нужните анализи или да се справят сами с даден въпрос, за да спестят поне малко от малко от парите на данъкоплатците. Не за друго, а за да облекчат разширяващия се дефицит в бюджета, от който и те получават пари.
Може би именно от тези поръчки трябва да започне анализът кои от чиновническите звена са излишни и трябва да бъдат съкратени и кои си вършат работата, казват експерти. 

Фирма ще прави изискванията към енергийната ефективност

На 13 май в последните дни на служебния кабинет е пусната странна обществена поръчка. Според нея не чиновниците в Министерството на регионалното развитие, а някой друг трябва да подготви анализ за енергийната ефективност у нас. Проектът е със сложното име "Разработване на национални изисквания за прилагането на хармонизирани и европейски стандарти в областта на енергийната ефективност на сградите, на тези за обществено обслужване, за образование и наука, за здравеопазване и в областта на културата и изкуствата".
Сред мотивите за поръчката са "подкрепа на дейностите, осигуряващи правилното и ефективно програмиране, управление, изпълнение, наблюдение, оценка и контрол на Оперативна програма "Регионално развитие".
Според министерството така ще се подпомогне управляващият орган на оперативната програма и регионалните му отдели. Целта е да се разработи "съвременна нормативна уредба в областта на проектирането и изграждането на сгради за обществено обслужване и енергийната ефективност". Защо чиновниците в министерството не могат да се справят с този приоритет, поставен от президента на служебния кабинет, не е ясно. Не е ясно и за какво точно получават заплати. Любопитното е, че от министерството не са посочили каква е прогнозната стойност на поръчката, която по всичко личи, че ще е за стотици хиляди, казват хора от бранша. Освен нея по време на служебното правителство Министерството на регионалното развитие обявява още една със срок на действие 12 месеца. Тя е на стойност 170 хил. лв. и е за консумативи за копирната техника. Целта е чиновниците да разчитат на регулярни доставки три пъти седмично.

 

700 хил. лв. за анализ на жп сектора у нас и в ЕС

Малко преди да изтече срокът на служебния кабинет, в Министерството на транспорта обявяват поръчка за 700 хил. лв. С тях трябва да бъде направен анализ на институционалната рамка на жп сектора у нас, да се проучи какви са аналозите в ЕС и кои са успешните модели за усвояване на средства за закупуване и модернизация на жп парка.
Освен това трябва да се кой е най-приложимият модел за нашите условия и да се опишат рисковете от прилагането му у нас. В случая отново не е ясно какво правят стотиците експерти в Министерството на транспорта и БДЖ? Възниква въпросът ако те не са наясно какви са моделите в ЕС и кой от тях ще е успешен у нас, защо вземат заплата и пилеят парите на данъкоплатците?
Отделно в последните дни на служебния кабинет е пусната поръчка за пътуванията на служителите на министерството. За самолетни билети са предвидени 800 хил. лв.

Във финансите търсят 35-има хигиенисти срещу 250 хил. лв.

Министерството на финансите по време на служебния кабинет е обявило, че търси хигиенисти срещу 250 хил. лв. На 17 май е пусната обществена поръчка за почистване на сградите в София. От нея обаче не става ясно дали сумата е за една или, за две години. Приблизителната площ на помещенията е около 10 хил. кв. м. Изискванията към кандидат-хигиенистите също са високи. Минималният им оборот трябва да е сходен с предмета на поръчка и да не е под 250 хил. лв. за последните три години. Срещу тази сума фирмата трябва да осигури минимум 35-има хигиенисти, от които трима да са дежурни. Освен това трябва да се използват само "почистващи препарати, които да отговарят на основни екологични критерии".

 

С компютри за 40 хил. лв. ще ограмотяват баби и дядовци

На 22 март Министерството на образованието обявява, че иска да купи офисна техника, за да ограмотява баби и дядовци. За целта са необходими цветен принтер, 6 броя мултифункционални устройства с принтер, скенер, копир и факс, 6 персонални компютъра, 9 лаптопа и една видеокамера. Прогнозната стойност на поръчката е 40 328 лв.
Техниката трябва да послужи за проекта "Нов шанс за успех". С него се ограмотяват възрастни хора по програмата "Развитие на човешките ресурси". Какъв ще е ефектът от покупката, тепърва ще се види.
Министерството на образованието обявява друга обществена поръчка на стойност 1,5 млн. лв. Целта й е да се направят преглед и ревизия на рейтинговата система на университетите.
Проверката включва ревизиране на индикаторите, добавяне на нови, проект за нови въпросници, изготвяне на наръчник за събиране на данните за рейтинговата система и др.
Освен всички тези задачи, изпълнителят трябва да направи и социологически проучвания с цел актуализация на базата данни. С тях чиновниците искат да установят какви са нагласите на студентите и доколко те са удовлетворени от обучението.
Освен всичко това изпълнителят трябва да осигури и специфично програмно осигуряване на уебплатформата на рейтинговата система на висшите училища.

В социалното - рекламни папки, писалки и чанти за 40 хил. лв.

По време на служебния кабинет социалното министерство е обявило поръчка за пресконференции и семинари на стойност 133 941 лв. С тях ще се проведат две двудневни обучения, три 5-дневни семинара, три еднодневни конференции и една пресконференция. Отделно ще са необходими информационни и рекламни материали. Всички те са по проект "Изграждане на система за прогнозиране на потребностите от работна сила с определени характеристики".
Поръчката включва пълна програма - настаняване в хотели, осигуряване на зали с климатизация и техника, регистрация на участниците, транспорт, кафе-паузи, закуски, обеди, вечери и снимки. Както и осигуряване на публичност на събитията.
От общата предвидена сума за тази цел са заделени малко над 93 хил. лв.
За рекламните материали ще бъдат похарчени останалите 40 хил. лв. Така 3 аналитични доклада ще бъдат разпечатани в 6 хил. броя, брошурите ще са 1000 бр. Плакатите трябва да са 100. Обучителните материали ще са 250 бр. Отделно трябва да се "изработят материали за обученията" като "папки, чанти, флаш-памет и химикалки - по 250 бр.

200 хил. лв. за турове на чужди журналисти

По време на служебния кабинет Министерството на икономиката и енергетиката обявява поръчка за турове на чужди журналисти у нас. Целта е с 200 хил. лв. с България да бъдат запознати репортери от Индия, Япония, Скандинавия и Финландия, Великобритания и Ирландия, Германия, Австрия, Франция и Бенелюкс, Сърбия, Чехия, Русия, Украйна и страните от ОНД. Поръчката трябва да приключи до края на годината.

 

Визуализират проекти срещу 41 хил. лв.

Пет дни преди да подаде оставка, екипът на бившия икономически министър Делян Добрев обявява поръчка за визуализация и публичност на проекти на ведомството. За целта са предвидени 41 500 лв. Така например трябва да се визуализира и даде публичност на проекта "Маркетингови проучвания, анализи и методики и оценка на ефективността на националния маркетинг, изготвяне и актуализиране на стратегии".
Друг такъв проект, който чака визуализиране, е "Дейности по информиране и публичност за проект "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм". За целта трябва да се подготвят листовки по проект "Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали". Защо точно затова са необходими листовки, не е ясно.

Военните инвестират в ремонти, генералски звезди, вратовръзки и чорапи

Военните са използвали служебния кабинет, за да си подновят почивните станции и униформите.
Така например те са обявили поръчка за подновяване на аспирационната система в Рибарица. Почивната станция е с чудесна локация - изгледът й е точно към планината. За ремонта са отделени 15 хил. лв.
За дрехи на военните са предвидени 563 200 лв. С тях ще бъдат купени якета с къс ръкав, пуловери, колани и др.
Други 250 950 лв. са заделени за ръкавици, вратовръзки, памучни и вълнени чорапи.
Отделно за пагони и звезди ще бъдат похарчени 42 хил. лв. Голяма част от тях са за адмиралски и генералски звезди.

В правосъдието с 566 хил. лв. подновяват гардероба

В последните дни на служебното правителство в Министерството на правосъдието са решили да си подновят гардероба.
Само за обувки са предвидени 283 333 лв. С тях ще бъдат купени 1080 броя, които ще са за пролетно-есенния сезон. Други 1052 чифта ще са за лятото. Отсега са предвидени обувки и за зимния сезон - 1141 топли боти. Както и още 900 броя за специални, полеви цели.
Други 283 333 лв. са заделени за униформено лятно облекло - 1660 комплекта. Плюс летни ризи, трикотажни блузи и шапки за предстоящия топъл сезон.