Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Филмът е най-скъпата продукция, която режисьорът е правил.

Любовно писмо към старият Холивуд. Онзи от годините, когато неуморния Уди Алън е още дете. Това е "Кафе общество" - поредният шедьовър на филмовия гений, който ще зарадва българските зрители на тазгодишната "Киномания".

Макар в последните години творчеството на Уди Алън да среща все повече критика от страна не само на критиците, но и на зрителите, най-новата му продукция бе избрана да открие фестивала в Кан. Така режисьорът влезе в историята с цели три ленти, дали началото на престижното събитие. "Кафе общество" е и 12-ият филм на Алън, който бе излъчен в Кан.

За кариерата на Уди са обичайни преходите от възход към падение. Може би точно падение е правилното описание за миналогодишния филм на гения - "Почти нормален". Ала успехът на "Кафе общество" даде надежда, че Алън е започнал своя път обратно към върха. След премиерата си в Русия лентата на гения се превърна в най-гледания филм в страната. Само от градовете Лос Анджелис и Ню Йорк тя спечели 355 хил. долара, превръщайки се в "най-успешната премиера на бутиков филм за 2016-а" в Америка. Успех, който е необичаен за продукциите на Алън в САЩ, след като Уди Алън е далеч по-популярен сред европейците, отколкото сред американците, които са любители на комерсиалните филми, тиражирани в мултиплексите.

Другото необичайно е огромният бюджет, който режисьорът вложи в направата на "Кафе общество" - близо 30 милиона долара, като 20 млн. от тях бяха заплатени от “Амазон”. Останалата част от парите са всъщност всички спестявания, които Уди Алън притежава, но за него това не е проблем, парите никога не са значили нищо за известния манхатънец.

Въпреки успеха, който е добре дошъл за възвръщането на приходите, американските критици не спестиха лошите си думи относно филма, ала този път те бяха значително по-малко от тези за последните му два филма.

Но какъв е сюжетът, който този път ще ни предложи 80-годишният режисьор? Може да се каже, че "Кафе общество" е бонбонен, любовен филм. Действието се развива през 30-те години. Младият Боби се мести в Холивуд с идеята да си намери работа във филмовата индустрия. Под крилото на чичо си той успява да влезе във ВИП обществото и да се запознае с Бони - асистентката на чичо му, в която той се влюбва.

Това ВИП общество в което Боби изведнъж попада, е съвкупност от творци и знаменитости, тоест елит от аристократи. През XX век се намножават кафенетата и баровете. Съвкупността от двете неща ражда новата, най-модерна дейност — кисненето в тях, която променя духа на цяла една епоха. От тук идва и името на филма - "Кафе общество".

За разлика от "Магия в полунощ" или "Вики, Кристина, Барселона" в "Кафе общество" фокусът около главните персонажи се губи. Той е размит в опита на Алън да създаде филм, който наподобява структурата на роман. Така Уди Алън се потапя в съдбата на всеки един от персонажите, включвайки се като основен разказвач в лентата.

Всъщност Алън често създава не филми, а картини. А партньорът му в тази нелека задача този път е майсторът Виторио Стораро. Операторът е един от любимците на легендарния Бертолучи и често работи с Франсис Форд Копола.

Той е световно признат за един от най-добрите в професията главно заради философското си разбиране за цветовете. Почитател на теорията на Йохан Волфганг фон Гьоте, която гласи, че определени цветове влияят различно на възприятията ни в различни ситуации.

Стораро майсторски използва своя опит в представянето на героите в "Кафе общество". Персонажите са осветени само в профил, едната страна от лицето им винаги се пада в сянка, сякаш крият нещо, сякаш са тук, но и едновременно с това някъде другаде.

Но невероятният стил на италианеца не остава само на екрана. За него се твърди, че е и един от най-стилните хора на земята. Нещо, типично за италианците. Франсис Форд Копола дори казва, че Виторио е единственият човек, който може да падне от стълба в мръсотията, с бял костюм и да излезе оттам абсолютно чист.

Веднага след премиерата на лентата Уди Алън, необичайно пъргаво за своите 80 години, се втурна в работата по филма си за следващата година. Засега е ясно само, че главно действащо лице в него ще е не кой да е, а Джъстин Тимбърлейк. Алън вижда съвсем случайно само няколко момента от "онзи филм за фейсбук" и моментално решава, че иска "това момче" да играе и в неговия филм за спасител през 50-те. Той не познава Джъстин нито от екрана, нито от музикалната му кариера. Паралелно с филма майсторът работи и по собствен сериал, чиийто сюжет още не е ясен, ала главната женска роля ще се изпълнява от Майли Сайръс, за която Алън казва, че е невероятна актриса.

Но преди да обърнем поглед към най-новото, което се задава на хоризонта от Уди Алън, първо трябва да видим последното, излязло изпод майсторските ръце на режисьора. "Кафе общество" ще бъде излъчен в програмата на 30-ото юбилейно издание на "Киномания", което започва на 17 ноември. Ала ако не искате да изпуснете шедьовъра с участието на Кристен Стюарт, Блейк Лайвли и Джеси Айзенбърг, то е по-добре да се сдобиете с билет още в момента на тяхното пускане - 30 септември.