Новият културен министър е балансиран, с Минеков нямаше диалог
„Той и изключително балансиран, спокоен, креативен човек, с когото можеш да се разбереш. С проф. Минеков нямаше никакъв диалог. За г-н Тодоров диалогът е онова, което го отличава от всички. Мога да го сравня с диалогичността на Боил Банов. Той познава много добре проблемите с финансирането на културата и управлението на делегирани бюджети.“ Така председателят на Съюза на артистите Христо Мутафчиев коментира смяната на културния министър.
Президентът Румен Радев смени служебния министър на културата вчера. На мястото на Велислав Минеков той сложи диригента Найден Тодоров.
Радев не посочи официална причина за рокада, но от известно време имаше напрежение между министър Минеков и актьорите от Народния театър.
Христо Мутафчиев е на мнение, че ако става дума за партийна политика, то тя няма място в изкуството. Той допълни, че когато говорим за изкуство, което да остави следи, тогава се изисква и стратегия и политика, която да е безпартийна. Мутафчиев посочи, че става дума за политика на мислене.
Той каза, че изкуствата в България не могат да не бъдат администрирани, защото творците имат нужда от държавна подкрепа. Той призова да се изчистят административните дейности по проектите, предаде Нова нюз.
Най-четени
-
Секретно Как Живков наказа певицата, която му отказа
“Все едно да се изплюя на себе си - така го чувствах”, споделяла обречената на забрава естрадна звезда В наши дни малко хора си спомнят за поп певицата Маргарита Димитрова
-
"Зеленият" хладилник на Айнщайн
Гениалният физик обединява сили с Лео Силард да спасят хората от фаталния "убиец" в домовете им, но приятелството им стартира обратното броене до създаването на първата атомна бомба На 47 години той
-
Галерия Ресто от 80 стотинки можеше да остави Гунди жив
На погребението ги изпраща невиждана манифестация - над половин милион българи. Паника в БКП, уволняват вътрешния министър Тормоз за семействата след трагедията
-
Филмът за Гунди е №1 в момента, а не свинщината в политиката
Още няколко думи по темата „Гунди". Филмът очевидно е огромно събитие и пълни салоните с такова количество зрители, каквото българското кино не е виждало в последните 30 години
-
Да ме извиняват, но във филма за Гунди го няма Георги Аспарухов, а един фукльо, жонглиращ с топката. Излязох на 30-ата минута
„Гунди-легенда за любовта". Със сигурност е най-професионално заснетият филм в българската история на киното. По всички закони на христоматията на това изкуство. Прекрасна операторска работа