Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Телевизиите наемат спецове да търсят причината за слабата заинтересованост на публиката и след това да предпишат най-правилното лечение

Предаването очевидно не върви. Водещият дава всичко от себе си, а главният редактор кани най-актуалните гости на седмицата, месеца и годината. Звездите от киното, театъра и музикалния шоубизнес се изреждат един след друг да споделят най-емоционалните си моменти, разказват забавни скечове, пеят песни, готови са и да танцуват. И все пак проектът не върви. Дори е потънал до шията в блатото. Публиката упорито не желае да хареса усилията на водещия, неговия редактор и целия екип. Какво да се направи в такъв случай?

Най-лесният и често прилаган вариант е телевизията да оттегли подкрепата си към този проект и тихомълком да го запрати в кофата. Там и без това е препълнено с уж амбициозни тв идеи, които през годините са изгрявали за кратко и след това са били пращани в контейнера с отвращение, сякаш тв босовете са се отървали от забравена на слънце риба.

В последно време частните телевизии дори са се изхитрили набързо да режат главата на сериали, риалити формати и публицистични токшоута, които не хващат зрителското око.

Бизнесът е напрегнат, конкуренцията е безмилостна

и никой не може да търпи в отбора си играч, който очевидно куца и с двата крака. Показваш му вратата и очакваш следващият желаещ да запълни точно този часови пояс с бляскавата си продукция.

Но има и втори вариант за закъсалото откъм гледаемост предаване. Сравнително по-рядко то може да бъде пратено на доктор. Всъщност докторът идва на място и започва да преглежда. Първо преслушва със слушалките, след това поглежда в гърлото, удря с чукчето по коленете и започва да обмисля какво лечение да назначи.

Е, в интерес на истината гореспоменатият сценарий е леко преувеличен, но в действителност телевизиите разчитат на хора, които играят ролята на лекари и се притичват на помощ, когато риалити шоу или предаване

започне да линее, губейки скоростно зрителски интерес Въпросните специалисти не разчитат на слушалки и медицински чукчета, а на специален софтуер, с който опитват да открият за какво точно тв заболяване става дума и дали първоизточникът на проблемите може да бъде излекуван.

„В телевизиите разчитат на анализатори, които отиват на място, за да проверят за какво става дума. Тяхната сила е в анализирането на цифрите от пийпълметричните компании. Всички заети с производството на телевизия се интересуват от цифрите, които показват колко хора са гледали твоя проект и колко са били при конкурента. Ако цифрите вървят надолу, положението е лошо и трябва да се вземат мерки. Точно тогава се включват

въпросните специалисти, които не само следят цифрите, но и ги тълкуват”, обяснява известен тв продуцент, който се е възползвал от услугите на въпросните тв доктори. Според него те имат допълнителен софтуер, с който още повече улесняват работата си.

„Техните машинки например показват колко хора са напуснали твоето предаване, докато то тече по телевизията, но по-важното – къде са отишли през това време. Примерно в събота или неделя ти можеш да правиш публицистично предаване, но да се окаже, че мъжката аудитория в този часови пояс неизменно превключва на спортните канали, за да си гледа мачовете от Англия или Италия. Или друг случай. Вие сте започнали страшно забавно шоу, в което гостите играят на игри, танцуват и пеят. Само че не върви и дошлият на помощ спец ви показва черно на бяло,

че в този момент зрителската аудитория се е прехвърлила към публицистичното предаване на конкурента, където силен водещ засипва с безкомпромисните си въпроси главните действащи лица от ежедневието ни”, допълва продуцентът.

Тв докторите обаче съвсем не се ограничават само да следят накъде се движат потоците на зрителския интерес.

Те са длъжни да предпишат и лечение на пациентите, които са си платили, за да ползват техните услуги.

„Повиканият спец е длъжен да види кои точно рубрики в публицистично предаване или рубрики в риалити формата не се харесват на хората. Ползват се и фокус групи, които да подскажат къде е проблемът. Могат да бъдат сменяни водещи, да се снимат различни материали. Всичко може да се направи в името на успеха. Ако и това лечение не помогне до няколко седмици, проектът все пак ще бъде пратен в безсрочен отпуск”, коментират телевизионери.

Съвсем наскоро точно такова лечение е било приложено на риалити шоуто „България на три морета”. В него един здравеняк и една блондинка ще обикалят Европа, а смешните моменти би трябвало да се раждат от културния шок на нашенците, които преди това почти не са пътували зад граница. Още в началото на годината мина един епизод от риалити формата, но не се зарадва на особен успех. На помощ бяха повикани лекарите, те дадоха своите препоръки и сега шоуто отново ще тръгне по Би Ти Ви.

И докато такива формати могат да бъдат спасени, то сериалите

с ниска гледаемост нямат никакъв шанс да бъдат „излекувани”.

Причината е, че епизодите са снимани предварително. Ако първият и вторият не се харесат, няма как да оправиш трети или четвърти. Така чакаш сезонът да мине и не отваряш и дума за продължение.