Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

УЖАСЯВАЩО: Самолет, превозващ боеприпаси към Виетнам, се разбива в детска градина в Иркутск през 1997 г.
УЖАСЯВАЩО: Самолет, превозващ боеприпаси към Виетнам, се разбива в детска градина в Иркутск през 1997 г.

Аероплан с пътници и коли се взривява на 500 м от складове с боеприпаси и е на косъм от втори Чернобил

През 1970 г. над Атлантическия океан се разбива Ан-22. Произведеният само година преди това военнотранспортен самолет (най-големият в света за времето си) се е отправил към пострадалото от земетресение Перу с хуманитарна помощ. 40 минути след излитането от Рейкявик т.нар. “Антей” се взривява във въздуха. Не оцелява нито един от 20-те души на борда.

Мястото е претърсвано в продължение на два месеца, но така и не е намерена нито една отломка от него. Разследването продължава дълго, но причината за катастрофата така и не е изяснена. Дълго време се е смятало, че са попаднали в Бермудския триъгълник.

Когато друг "Антей" катастрофира край Калкута, междуведомствена комисия обявява, че причината за гибелта на Ан-22 в Атлантическия океан е

счупване на витлото, което е пробило корпуса.

През 1992 г. край Твер катастрофира отново Ан-22. На борда има пътници и товари - кожа, захар и автомобили. Самолетът излита от авиобазата Мигалово в Тверска област към Ереван. След първите няколко минути започва да губи височина и скорост, а после, пикирайки, се забива в земята на 500 метра от складове със стратегически боеприпаси. Местната преса съобщава, че е избегнат по чудо втори Чернобил. Всички 33-ма души на борда азгиват.

Разследването показва, че аеропланът е бил със свръхбагаж от 20 тона, а по документи товарът е бил доста по-лек. Качили са на борда повече хора, отколкото са записани. Екипажът не е знаел колко тона тежи самолетът и започнал да прибира колесниците по-рано, отколкото трябва, което довело до аварията.

Около тази катастрофа има още един странен детайл - на разбитата машина е даден регистрационен номер 09303, същият, който е бил на разбилия се над Атлантика аероплан 22 г. по-рано. След тази мистерия спецовете си спомнят за фаталните цифри и за стария морски закон, че

на корабите не се дават имена на круширали

преди това съдове, пише сайтът Еg.ru.

Друг мистериозен край има Ан-124 през 1992 г. край Киев. Т.нар. "Руслан" провежда изпитателен полет и се разбива в гората. Това е последният от пробните серии на модела, за да получи сертификат за летателна годност за международни курсове. Но изведнъж се спуснал с висока скорост, лайнерът започнал да се разрушава, след като отказали и двата двигателя. Загиват 8 от 9 души екипаж. Един от инженерите успява да скочи с парашут.

Накрая казват, че причината е техническа неизправност. Предполага се, че птица се е врязала в носа.

Има теории, че НЛО е разбило самолета

с мощно енергийно поле.

Само с това можело да се обясни неочакваното разрушаване на носовата част. В Киевска област нямало птици, които могат да се издигнат на височина 6000 метра.

Още един Ан-124 катастрофира в Иркутск през декември 1997 г. и причинява една от най-големите трагедии. Той летял по направление Москва-Иркутск-Владивосток-Камран. Няколко секунди след излитане от сибирския град Иркутск три от четирите двигателя на "Руслан", който превозва изтребители към Виетнам, отказват. Управлението станало невъзможно. Лайнерът рухва върху детска градина. Тогава загиват 72-ма души, които са на борда, и още 49 души на земята, между които 14 деца.

Черните кутии са изгорели, затова причината за трагедията остава неизвестна. Официалната версия е претоварване. Даже се говорело за дефект на двигателите. Предполагало се е, че електрониката е отказала, защото преди катастрофата

един от пътниците се обадил от китайски радиотелефон.

Главният конструктор на двигателите от този модел Ан заяви пред руските медии, че за трагедията е допренесло голямото съдържание на вода в авиотопливото.

Катастрофата на 11 февруари 2018 г. е втората за модела Ан-148 с жертви. Първата е на 5 март 2011 г. Машината се разбива при учебно-тренировъчен полет в Белгородския район в Русия. Загиват 6 души. Причината е в несъгласувани действия на екипажа. Двама от пилотите са били от Миянмар и не са разбирали какво им говорят руснаците. Според в. "Комерсант"

скоростта е била превишена,

а датчиците показвали грешни данни. Приборите не отчитали увеличението и пилотът засилвал, докато двигателите прегрели и Ан-148 се разпаднал във въздуха.

Още 3 други аероплана Ан-148 са претърпели инциденти, но без загинали. На 26 февруари 2012 г. по време на излитане от Берлин за Санкт Петербург се откъсва колело. На 10 септември 2017 г. отново при полет на "Саратовските авиолинии" от Киров за Симферопол десният двигател изключва. На 1 октомври 2017 г. при курс от Талакан до Иркутск на авиокомпания "Ангара" десният двигател изгаря.