Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Държавата инвестира във важни обекти! Приветствам я! Заедно с това мудността е поразителна!

Развивам с няколко изречения трайна тема. Не може да се отрече, че се строи. Държавата инвестира във важни обекти! Факт! Приветствам я! Заедно с това мудността е поразителна!

Някъде чух или прочетох, че жп линията София-Скопие щяла да бъде построена до десет години. Много е странно...

Цитирам Уикипедията: "На 10 декември 1894 г. е възложена чрез търг най-трудната част от линията София – Роман – участъка през Искърския пролом. Въпреки многото тунели и мостове на р. Искър, които представляват голяма трудност за строителите този участък с дължина около 109 km е построен и открит за експлоатация на 20 февруари 1897 г."

За три години жп линията минава стоте километра през десетки тунели, мостове, каменопади, планински склонове...

Дядо Йоцо излиза да гледа това чудо...

По този повод - жп линията София-Варна е построена за по-кратко време от магистрала Хемус (още не се знае колко пъти по-кратко). Жп линията София-Видин е построена за по-кратко време от "скоростния път"(?!) София-Видин. Неизвестно колко пъти по-кратко, защото пътят не е построен. Жп линията София-Кулата е построена за по-кратко време от магистрала Струма. Пак неизвестно колко пъти по-кратко.

Всичко се прави невероятно мудно, некачествено, скъпо, потънало в мъгла и приказки.

За сравнение - с Турция започнахме два различни обекта - те мост на Босфора (29 май 2013), ние - ограда по границата с тях (17 януари 2014). Те моста го завършиха на 26 август 2016, т.е. изградиха го за три години и три месеца. Не можах да открия документ за точната дата на завършването на оградата, наричана още "съоръжението". Не е имало фанфари! Все пак един ориентир - на 22 май 2017 година са оставали още 20 км, или не сме я завършили за три години и пет месеца, като междувременно сме започнали ремонтите по вече изградените участъци. Нерде мост (автомобилно-железопътен, с 4 платна с 2 железопътни линии) над Босфора, нерде ограда от 132 км и то всеки километър на цената на магистрала...

Друг обект! Последните участъци на Околовръстното на София - източния и западния! От колко време се строят, ще се строят ли и защо така? Сигурно има причини. Разкажете причините!...

Трети обект. Сърбия построи на сложен терен магистралата до нашата граница, ние на несравнимо по-приятен релеф строим, о-о-о, строим. Човек ще помисли, че някой се мота, за да поддържа имиджа на сръбската държава. Не само имиджа, но и интересите. Защо иначе ще се бави магистралата до Скопие?! Защо КПП-тата с Македония не помръдваха с години?

Четвърто. За магистрална връзка София-Русе дори не се говори, а този път е натоварен и печално известен с катастрофите.

Пето. АЕЦ "Белене" ту се строи, ту не се строи.

Шесто. Така нареченото електронно правителство. От колко години се работи?! Колко пари се потрошиха и докъде се стигна?...

Седмо. По кои закони работи Народното събрание в момента и докога ще работи точно тези закони. Имат ли срокове, изследване за въздействие...?

Някой да каже на управляващите, че е препоръчително компетентните институции системно да информират населението кое-какво се прави и на какъв етап са до приключване. Парламент, Правителство, министерства и други централни ведомства... Всяка седмица - отчет пред медиите!.. Сега се правят брифинги при инцидент или особен случай. Формира се управленска култура от реактивен тип. Стане нещо - властта реагира. Удариш тенекията - тя дрънчи.

Управлението е системна, целенасочена работа! То е длъжно системно да известява за своята целенасоченост. Поддържа се ритъм в работата на държавния апарат. Създава се мотив за "гонене" на задачите. Създава се друг стил на публично говорене - не по повод инциденти, а по стратегическите теми. Това е друга управленска култура...

По въпроса съм писал на 16 август 2018 г. и на 16 август 2017 г. Също и на други дати. Днес прибавям няколко изречения. Живи и здрави!