Калотина - София става магистрала “Европа”, “Люлин” се влива в “Струма” (Обзор)
В новия аутобан се включва и северната скоростна тангента
Пътят от граничното със Сърбия село Калотина до София се преобразува в нова автомагистрала, която ще се казва “Европа” и ще включва и северната скоростна тангента в столицата. Магистрала “Люлин” пък ще се обедини със “Струма”. Това реши кабинетът на заседанието си в сряда, гласувайки участъци от републиканската пътна мрежа, за които ще се плащат винетки догодина.
За изграждането на част от трасето между Калотина и столицата вече има изпълнител. Той беше избран още на 15 ноември и с него беше подписан договор за участъка от граничния пункт до пътен възел “Драгоман”.
Изпълнител на тази 15-километрова отсечка ще е консорциумът “Щрабаг БПА”, в който влиза едноименното австрийско дружество чрез своите клонове в България и Полша, и “Битумина България” ГмбХ. Стойността на договора е 137,4 млн. лв. без ДДС, но тази сума включва и проектирането, и изграждането на участъка. Част от средствата за финансиране са осигурени по механизма за свързване на Европа на ЕС, а останалите са от републиканския бюджет.
Проектът предвижда и изход към интермодален терминал Драгоман. За участъка от там до Сливница предстои да бъде подписан договор.
С модернизацията на пътя между границата със Сърбия и София ще се подобри свързаността на страната със западната ни съседка. Освен това така ще се намали времето за пътуване и ще се повиши пътната безопасност по трасето, уточняват от правителствената пресслужба.
Автомагистрала “Люлин” се присъединява към “Струма” поради малката си дължина - едва 19,6 км. Освен това тя се явява като естествено начало на определеното за аутобан “Струма” трасе. При изграждането на “Люлин”, което бе финансирано по предприсъединителните програми на ЕС за България, все още нямаше проекти за “Струма”, която се финансира от оперативните програми на България.
Сега участъкът София - Перник става част от пътя София - Перник - Дупница - Благоевград - Симитли - Кресна - Сандански - граница Гърция, което съвпада с трасето на магистрала “Струма”. За цялостното ѝ завършване е необходимо изграждането на още един участък - през Кресненското дефиле.
От правителството поясниха в четвъртък, че изменението в списъка на републиканските пътища се прави поради множеството настъпили промени, свързани с въвеждането в експлоатация на нови пътни отсечки, които са част от републиканската пътна мрежа на страната, или отпадане на трасета от нея.
От решението става ясно още, че за преминаването по Дунав мост в посока Русе - Гюргево ще се събира такса за ползване. Размерът ѝ е като досегашния. В момента леките автомобили заплащат по 4 лева на излизане от България, а при влизане в Румъния - по 3 евро.
Румънската страна също събира такси за преминаване на румънската част от съоръжението - по 14 леи на лек автомобил.
Най-четени
-
Секретно Защо Третото българско царство няма корона?
Имало е проекти, венецът се използва в герба, печата и официалните бланки Следват традициите на царете от Средновековието, които копират византийските модели Претърпяват няколко промени
-
Изумителни деца виждам по българските училища
Вчера бях в Мездра – на срещи с учениците от училищата „Иван Вазов" и „Христо Ботев". Изумителни деца виждам по българските училища. Будни, любопитни, с отворени сърца към света
-
Галерия Аман от катунджийска колонизация на защитените територии
Свободното къмпингуване бавно и славно се превърна в безразборно къмпингуване. Процесът започна със съсипването на къмпингите, с които България беше известна през годините
-
Галерия Димитър Стоянович: Хората имат нужда от култура, не само от простотии и шоу
Дразня се, когато се подценява публиката и никога не го правя, казва сценаристът, режисьор и водещ на "Култура.БГ" Свободата в киното е много опасна работа
-
Галерия Любчо Нешков: Желев спря тайна среща на Попов, Милошевич и Мицотакис за подялба на Македония
Трябваше да се срещнат премиерите на Гърция, България и Сърбия, но президентът спря в последния момент Димитър Попов, разкрива журналистът Когато бе ясно