Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

СЕФТЕ: Денис чака старта на писта
СЕФТЕ: Денис чака старта на писта

НЕВЕРОЯТЕН възход в спортната си кариера направи 18-годишният пилот Денислав Шишев. 530 дни след като се появява в първото си официално състезание в България, габровският младеж прави тестове с болид от Ф3 на пистата "Имола". Преди две седмици Шишев е заведен в Италия от мениджъра Николай Стоянов.

Преди тестовете в Италия младежът никога не се е качвал в болид. Участвал е в 14 старта в двете български рали първенства - 6 в планинските изкачвания и 8 - в пистовите.

Когато след първите проби мениджърът казал на италианците, че синът му никога не е карал едноместен болид, от "Гинзани" изобщо не повярвали, обяснява бащата Цветозар Шишев. Ако в отбора са знаели за липсата на какъвто и да е опит с едноместните автомобили, най-вероятно не биха пуснали момчето до болида.

Сефте на класиката "Имола"

За първия си тест с шаси на "Далара" (двигател ФИАТ, 220 к. с.) Денис излиза на класическата "Имола". Но той е напълно неподготвен, няма и бегла представа за трасето. Вечерта преди тестовете заедно с мениджъра си разглеждат пистата. Правят го от микробус, докато над комплекса вали. На следващия ден проливният дъжд съкращава наполовина втората тренировка на българина, но въпреки това той впечатлява италианците.

Седмица след първата италианска визита при "Гинзани" ситуацията е различна. Пистата е суха и младият българин може да даде всичко от себе си. Денис е оставил отлични впечатления от ездата си. В отбора не крият интереса към нашенеца. Причината е в невероятните резултати, които постига.

"Невероятно е - каза пред в. "168 часа" младият габровски пилот. - На тези трасета всичко е подредено, точно. Това, което ме радва, е, че свиквам бързо. Няма абсолютно нищо общо със състезанията у нас."

530 дни от първия старт до Ф3

До този момент в България Денис е карал единствено две БМВ-та, подготвени полуаматьорски от баща му и механиците в габровския сервиз. Денис не признава друго освен "баварците" и това е проблем. С подготовката на подобен спортен автомобил у нас никой няма особен опит.

На сметката

669,2 километра е навъртял Денис Шишев в двата теста с болидите на "Гинзани" и "BMV". При първия си опит на "Имола" той навърта 350 км, на "Мисано" ги допълва с нови 319,2.

За първи път бащата води Денислав на пистата "Дракон" край Калояново през лятото на 2007 г. По това време пилотът още няма пълни 16 години. При първото му излизане на пистата Цецо иска от него единствено да свикне с трасето. В този прощъпалник Денис е зад волана на набързо събран "Форд". След около 20 тура по 1700-метровия "Дракон", Денис спира и пита: "Тати, вече мога ли да давам газ?"

Никой не вярва на хронометрите

Три обиколки по-късно пилотът рязко сваля времената, доближавайки ги плътно до рекорда на трасето за 2007 г. Той е поставен от шампиона на България Румен Дунев и е 55,0 сек. Шишев прави обиколката за 55,4 сек.

"Никой не вярваше на онова, което показват хронометрите и на това, което става на трасето - коментира Стефан Драганов, един от свидетелите на първия тест на Денислав в Пловдив. - Малкият раздаваше яка газ, все едно го правил 100 пъти."

Сега всички се надяват Шишев да се наложи в Италия. Състезанията в националните шампионати на Ф3 се смятат за едно от стъпалата, водещи към Формула 1. Както и да се развива Шишев като пистов пилот, успехът му преди всичко зависи от теста на 1 декември.

Шанс за милиони

Ако попадне в италианската Ф3 и ако се класира между първите трима в края на сезона, Шишев получава шанс да е в "Академия Ферари". Това е бонус от Скудерията, който получават участниците в шампионата на Ф3 в страната.

Преди това трябва да бъде осигурен бюджет, за да кара Денислав Шишев догодина в това първенство. Мениджърът Стоянов не говори за конкретни суми, както не е ясно откъде младият състезател би получил финансова подкрепа за такова начинание.

Преценката дали българинът става за италианския шампионат във Ф1, ще е на собственика на тима Пиеркарло Гинзани. Като бивш пилот във Ф1 от ерата на Сена, Менсъл, Прост, Розберг и Пикет, той бързо различава талантите. За последните две години неговият тим е с две шампионски титли и едно второ място (2009).