Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Жените от Близкия изток са безпощадни към парите и са любимите клиенти в най-скъпите бутици в Париж

В луксозен бутик влиза жена от Близкия изток, облечена в черен хиджаб или дори бурка и цялото внимание се насочва към нея. Не е задължително дори тя да е принцеса, защото кредитната й карта със сигурност е черна и без лимит. Именно това е и причината продавачите да угаждат и на най-големите й претенции.

Жените от Арабския свят са толкова безпощадни по отношение на парите, че само за 2013 година са похарчили цели $266 милиарда за мода, а цифрата ще се покачи до $489 през 2019. Неслучайно модните къщи създават специални колекции абаи и хиджаби за тях, които да бъдат съвместими с религиозните им вярвания, но и модните им привички. Само преди седмица италианският гигант "Долче и Габана" предизвика смесени коментари с последната си реализирана капсулна колекция за мюсюлманки, която покрива изцяло фигурата и главата в луксозни материи и шарени принтове.

Продавачка във френски магазин за козметика в Париж сподели пред “168 часа”, че жените от Арабския свят са сред любимите им клиенти именно защото харчат без лишения.

"Често ми се е случвало да ми посочат към даден продукт, който искат. Чак след няколко реплики разбирам, че не искат само един крем,

а целия щанд Най-голямата сума, която съм виждала с очите си да оставя арабка, е цели 100 000 евро. Всъщност тя почти изкупи магазина ни. На следващия ден чакахме спешно зареждане, защото нищо не беше останало", обясни Натали.

Французойката споделя още, че често се случва да се поръчват цели серии козметика или всичко, което дадена марка предлага: "Не ги интересува какви са продуктите. Знаят за марката и купуват всичко.

Нещо като пазаруване на едро, но за себе си."

Клиентите като цяло от Близкия изток са съвсем различни като профил и желания относно покупките си. Те са разглеждани по няколко критерия и начини на пазаруване от продавачите, които знаят какво една жена от Арабския свят желае. За тях марката е от съществено значение. Добрият продукт се асоциира с известни модни къщи или големи технологични компании. Именно етикетът е признак за различие в класите и притежанието на висок статут. Показването на състояние е сякаш част от културата им и често може да бъдат забелязани златни джипове или спортни коли, паркирани пред най-скъпите хотели на Париж и Лондон. Тези возила са основно притежавани от мъжете, тъй като арабките нямат право да шофират. Затова пък дамите имат шофьори и няколко луксозни возила на разположение. Жени с хиджаб се разхождат свободно по магазините, но винаги на групи и си имат кола, която ги взема и оставя на определено място. Принцесите от своя страна никога не могат да бъдат видени по улиците, те се придвижват само с коли. Затова и обувките им са винаги като нови, защото стъпват само в магазините или ресторантите, където почти във всички случаи има килим. Жените от Арабския свят покриват телата и главите си с черни абаи, така че единственото показване на състояние, което им остава, са колите, хотелите, скъпите бутици и бижутата. Изобщо големите сметки и безкрайните специални услуги, с които се глезят, са в кръвта на богатите арабски принцеси.

Сред любимите дестинации за шопинг на гранд дамите е Париж, където 5-звездните хотели са обикновено собственост на шейхове или принцове от Саудитска Арабия и Катар. Една арабка

пътува по света с екип, който може да наброява 20, 50, а дори

и 100 човека

В нейния кръг са личните й асистенти, фризьори, гри-мьори, масажисти, готвачи, охрана, чистачки, шофьори. Придружавани са също така и от роднините им, които също не са малко на брой. За всички тези хора се наемат стаи в най-луксозните и скъпи хотели по света.

Така например саудитската принцеса Маха бинт Мохамет бин Ахмад ал-Судаири, която е вече бивша съпруга на принца на Саудитска Арабия Наеф бин Абдул Азис, заема цели 41 стаи със своя антураж от 60 души за период от 5 месеца в луксозния 5-звезден хотел Shangri-La в Париж. Интересното в случая е, че тя се прославя не само с широките си пръсти и покупките за милиони, но и "забравянето" да плати сметката от 7 милиона в хотела. Стаята за нощ започва от 750 евро, а апартаментите достигат 23 000 евро, което прави хотел “Шангрила” едно от най-скъпите места за спане. При много богатите клиенти е валидна услуга за по-късно заплащане, което принцесата така и не прави. Бутиците в Париж пропищяват, когато и сметката от 20 милиона остава неплатена.

“Тя

беше много добър клиент за 8 години,

но изведнъж спря

да плаща”,

коментират собственици на магазини в луксозния 8-и арондисман в Париж. От хотела пък арабската принцеса се опитва да се измъкне в 3,30 сутринта, но когато с теб пътуват още 60 човека и те чакат няколко лимузини, е трудно да останеш незабелязан. Не парите, разбира се, са проблемът, а по-скоро ексцентричността на принцесата и проблемите в брака й, където вече не е любимка на мъжа си и иска да привлече вниманието му. Многоженството не е тема табу в Арабския свят и Маха дели мъжа си с още няколко жени.

А сметката й е платена от официални лица на посолството на Саудитска Арабия, които потушават скандала без мнго шум. Друга част от покупките са иззети от съда в Нантер, Франция, и биват пуснати на търг, за да се погасят кредитите към част от бутиците. От хотела спират да говорят по темата.

Целият материал четете в хартиеното издание на "168 часа".