Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Зрелостта идва с годините

ПОРАСНАЛ: Х3 се доближава по размери и мощност до първата генерация Х5.
ПОРАСНАЛ: Х3 се доближава по размери и мощност до първата генерация Х5.

 

 

Първата генерация Х3 пренесе успешната формула на по-големия Х5 в по-нисък и съответно по-достъпен сегмент, предлагайки на клиентите премиум-усещане, динамика и икономичност. Като пионер в тази философия Х3 бързо се превърна в огромен пазарен успех и бе последван от други премиум-производители. Но малко след като те представиха своите модели, БМВ представи втората генерация Х3.
Новият модел не само е пораснал във всички размери, но е по-бърз и по-икономичен благодарение на вграждането на нови агрегати и комплекта мерки за намаляване на вредните емисии EfficientDynamics. Той трябва да поправи и някои от грешките на своя предшественик - често критикуваните прекалена твърдост на окачването и не изцяло качествените тапицерии в купето.
За разлика от преди, Х3 вече няма да се произвежда в заводите на Магна Щаер в Австрия, а редом до Х5 и Х6 в Спартанбърг, САЩ. Този факт подсказва по-голяма

близост с големите модели

на марката и това е видно в някои детайли на новия модел. Например той може да бъде оборудван с опцията "динамичен контрол на амортисьорите", която досега се предлагаше за 5-а и 7-а серия. С нейна помощ водачът може да избира между различни степени на твърдост на окачването, което е свързано и с начина на работа на педала на газта. Резултатът е налице - БМВ Х3 вози значително по-комфортно от своя предшественик.
Никаква следа от пестеливост в избора на материалите няма в интериора. Собствениците на новия модел имат удоволствието да пътуват в една от най-добрите кабини в класа и изобщо в автомобилния свят. Бутоните и елементите за управление са споделени с други модели на марката, но видимо повечето от тях са близки до големите 5-а, 7-а серия и Х5 и Х6. Същото може да бъде казано за големия цветен дисплей на системата iDrive, която работи по перфектен начин. От големите серии идва и Head-Up дисплеят, прожектиращ важни

данни на челното

стъкло пред водача.
Пътниците се радват на по-висока позиция на седене, като пространството навсякъде е щедро. Пораснал е и обемът на багажника, който сега е 550 литра, а срещу допълнително заплащане се предлага и електрически отваряща се задна врата.
Както и преди, Х3 се предлага със системата xDrive, разпределяща безстепенно тягата между колелата с най-добро сцепление. У нас новото Х3 се предлага с един дизелов (2 литра, 184 к.с.) и един бензинов двигател (3 литра, турбо, 306 к.с.). Бензиновият агрегат серийно е комбиниран с новата осемстепенна автоматична предавателна кутия, докато за дизеловия модел тя е опция. Автомобилът е оборудван с широк спектър от технологии на системата EfficientDynamics, включваща регенерация на спирачна енергия, електромеханично кормилно управление (EPS), включващи се при нужда спомагателни агрегати, интелигентна олекотена конструкция и гуми с понижено съпротивление при търкаляне. За пръв път автоматичната скоростна кутия се комбинира с функция Auto Start Stop и шестцилиндров двигател.

 

БМВ Х3 xDrive35i
Двигател шестцилиндров бензинов турбо
Мощност 306 к.с.
Ускорение 0-100 км/ч 5,7 сек.
Макс. скорост 245 км/ч
Среден разход 8,8 л/100 км
Емисии СО2 204 г/км
Базова цена 100 700 лв.

Нашето мнение

Втората генерация на Х3 ще трябва да се бори с мнозина премиум-конкуренти, но всички условия отново да бъде на върха са налице: всъдеходът е комфортен, просторен, предлага икономични и мощни двигатели и може да бъде използван в различни роли - от комфортен семеен до пъргав спортен автомобил.


• БМВ предизвиква любители спортисти от цяла Европа да демонстрират разнообразните си умения и способност за работа в екип в рамките на БМВ X3 ИГРИ. Шестдесет отбора, състоящи се от по трима играчи, ще се изправят един срещу друг в шестте дисциплини в игрите: ветроходство, планинско колоездене, каране на ски, голф, маратон и майсторско шофиране от 27 април до 1 май 2011 г. в Женева, Швейцария. Печелившият отбор ще получи спортна награда: ново Х3 за всеки състезател.

БМВ и ПСА партньори при хибридите

БМВ и "ПСА Пежо Ситроен" създават джойнт-венчър за задълбочаване на сътрудничеството си в областта на хибридните технологии, носещ името BMW Peugeot Citroën Electrification. Той е продължение на подписаното през октомври споразумение за сътрудничество при хибридните технологии. Двете страни ще насочат усилията си към проектирането и производството на компоненти за хибридни автомобили (батерии, електродвигатели, генератори, силова електроника, зарядни устройства), както и софтуер за хибридните системи. Партньорите ще разработват, произвеждат и/или закупуват тези компоненти общо, което ще доведе до значителни икономии на средства за двете групи. Новите компоненти ще започнат да се вграждат в автомобилите през 2014 г.


"Тойота" отново лидер в "TÜV"

"Тойота" бе отличена със златна значка на TÜV за пълнохибридния си модел Приус на церемония по награждаване в Берлин на 25 Януари 2011. През декември миналата година, TÜV направи публикация, според която Тойота е автомобилната марка с най-високо качество - със 17 автомобила, отличени в топ 10 на различните категории по възраст и клас. Според последните проучвания на водещата немска асоциация за технически прегледи TÜV, Приус убедително грабва първата позиция в категорията за автомобили на възраст между 2 и 3 години, като само 2,2% от проверените Приус показват каквито и да е дефекти. Аурис заема втората позиция с 2,3% при среден процент на дефекти в категорията 5,5%.


"Опел" произведе 100 000 Мерива

Стохилядният нов "Опел" Мерива напусна производствената линия в завода на "Опел"/"Воксхол" в Сарагоса, Испания. От старта на производството на второто поколение на успешния миниван през април 2010 г., продажбите на новия Мерива значително надхвърлиха очакванията. Първоначално фирмата планираше да произвежда 50 000 автомобила годишно. През 2010 година моделът светкавично зае първо място в сегмента си в Европа. Новият миниван бе награден с титлата "Златен волан 2010" и беше номиниран за "Автомобил на годината 2011".


"Сангйонг" показва концептуален пикап

След по-малко от месец "Сангйонг" ще покаже в Женева стилен концептуален пикап, който се очаква в скоро време да замести актуалния модел Екшън Спортс. Запазвайки характеристиките на традиционен пикап, прототипът представя една по-съвременна визия за модерен пикап с елементи, взаимствани от много харесвания всъдеход Корандо. Концептуалният SUT (Sports Utility Truck) е от калибъра на настоящия Екшън Спортс и е оборудван с нов двулитров дизелов двигател с мощност от 155 к.с. и максимален въртящ момент от 360 Нм. Агрегатът ще отговаря официално на актуалните екологични изисквания Евро 5, а неофициално от "Сангйонг" потвърждават, че в техническо отношение покрива и бъдещите еко-нормативи Евро 6. Продажбите в Европа и на останалите пазари се очаква да стартират в началото на 2012 г.

 

ПРЕМИУМ: Очакванията на клиентите се покриват изцяло от качеството на интериора.
ПРЕМИУМ: Очакванията на клиентите се покриват изцяло от качеството на интериора.
МАЧО: Дизайнът недвусмислено демонстрира мощ и динамика.
МАЧО: Дизайнът недвусмислено демонстрира мощ и динамика.

Видео

Коментари