Европейско прераждане
Освен в България, всъдеходът Корандо е добре познат на много места по света благодарение на легендарната и солидна офроуд-техника. Първата генерация на модела от 1974 г. дава началото на класа на корейските автомобили с двойно предаване, като през 1983 г. фирмата представя първата самостоятелно разработена система 4х4. Стъпка напред е третата генерация от 1986 г. с възприемането на дизелови двигатели на "Мерцедес". Производството бе прекратено през 2006 г.
Пет години по-късно на пазара идва четвъртата генерация на Корандо. Макар да носи същото име, автомобилът няма почти нищо общо с класическия всъдеход от миналото. Новата разработка се цели директно в премиум-сегмента, където доминират добре известни европейски и японски имена.
Външният облик на Корандо е дело на Джорджето Джуджаро. Дизайнът е разработен в унисон с европейските тенденции, където корейската компания цели да реализира силни продажби. За постигането на тази цел инженерите на компанията са разработили изцяло нова платформа със самоносеща каросерия и независимо окачване и са добавили модерен турбодизелов комън-рейл двигател, за който твърдят, че е
най-икономичният в класа си
Агрегатът е с обем 2,0 литра и е с мощност 175 к.с. и предлага 360 Нм въртящ момент между 2000 и 3000 оборота в минута. Благодарение на модерната горивна система той има среден разход от едва 6,0 л/100 км и ниски нива на вредни емисии CO2 от едва 157 г/км. Той демонстрира спокоен ход и може да бъде комбиниран както с шестстепенна механична, така и с шестстепенна автоматична предавателна кутия, като втората приляга по-добре на характера на спортния SUV. Догодина се очаква появата на нов бензинов агрегат.
У нас Корандо се предлага с предно или с двойно предаване. Електронно контролираната система AWD разпределя 100 % от мощността към предните колела при нормални пътни условия, за да подобри икономичността, но автоматично задейства двойното предаване при наличието на сняг, дъжд или други препятствия на пътя. Водачът може да превключи на режим Lock като така тягата се разпределя равномерно
между двете оси
Отвътре Корандо е много просторен и добре подреден. Арматурното табло и централната конзола са дали място на ясно позиционирани бутони и елементи за управление. Водачът може да използва екорежим на автопилота, а заедно с пътниците има на разположение многобройни поставки и отделения за вещи. Автоматичен климатик, Bluetooth-функция и USB-вход са само част от елементите в оборудването, улесняващи ежедневието на борда на автомобила. Задните облегалки се сгъват в съотношение 60:40 и увеличават обема на багажника, който в стандартен вид побира 486 литра и предлага двоен под.
Доказателство за сериозните намерения на корейската марка на европейските пазари е оборудването за безопасност, което включва серийно шест въздушни възглавници, ESP, активни подглавници на предните седалки и ISOFIX.
"Сангйонг" Корандо e200XDi AWD
Двигател четирицилиндров, турбодизелов
Мощност 175 к.с.
Ускорение 0-100 км/ч 10,0 сек.
Макс. скорост 195 км/ч
Среден разход 6,4 л/100 км
Емисии СО2 169 г/км
Базова цена 46 400 лв.
Нашето мнение
Фактът, че от Южна Корея пристигат добри компактни SUV-модели се подкрепя и от новия "Сангйонг" Корандо. Автомобилът блести с икономичен двигател, добро оборудване и просторна каросерия и има добри предпоставки да се пребори с утвърдени имена в сегмента.