Пестелив по рождение
Идеята автомобилите ни да стават едновременно по-мощни и по-икономични е важна за всеки производител. При "Опел" тя намира изражение в програмата ecoFLEX, която обхваща няколко дизелови модела - Корса, Инсигния и вече новата Астра.
В основата на ecoFLEX-философията е заложен принципът, че клиентът не трябва да бъде лишаван от нищо за постигане на по-добра икономичност. Затова и Корса ecoFLEX изглежда като всяка друга Корса на пътя. Освен това мощността й не е намалена, а напротив - увеличена в сравнение с предишната версия на същия модел с 20 к.с. В същото време разходът на гориво и на вредни емисии са намалени с 10 процента. От "Опел" твърдят, че автомобилът се задоволява средно с 3,7 л/100 км.
Как е постигнат този резултат? На първо място благодарение на
усъвършенствания дизелов двигател
1,3 CDTI, подсилен с турбокомпресор с променлива геометрия. Поради високото налягане на турбокомресора инженерите са решили да понижат степента на сгъстяване от 18 на 16,8:1. Увеличили са значително въртящия момент в режимите на ниски обороти и максималната мощност, давайки възможност да се направи нова настройка на трансмисията, използвайки по-дълги предавателни числа.
В допълнение, аеродинамиката на автомобила е подобрена посредством понижаване на окачването с 20 мм и оптимизиране на въздушните потоци чрез въздуховоди. Колелата са получили нов дизайн с по-ефективни тасове. Корса ecoFLEX е оборудвана със специални 175/70 гуми с оптимизирано съпротивление срещу търкаляне. Те се монтират на специални 14-цолови стоманени колела, като по желание могат да бъдат поръчани и
такива с 15 цола
Резултатът е добре премерена комбинация от икономичност и динамичност, като автомобилът продължава да доставя удоволствие при шофиране. Мощността от 95 к.с. и въртящият момент от 190 Нм, постижим в диапазон от 1750 и 3250 оборота в минута, гарантират достатъчно тяга във всякакви ситуации. Новият модел има максимална скорост 177 км/ч и ускорява от нула до 100 км/ч за 12,3 секунди. И макар средният разход да не достигна посочените по каталог 4,2 л/100 км в градски условия, той бе с по-малко от литър повече. При добро желание автомобилът може да възнагради собственика си с градски разход от под 5 л/100 км. Емисиите на CO2 само 98 г/км за версията с три врати, докато моделът с пет врати е с емисии 99 г/км.
Двете версии са оборудвани със сериен филтър за твърди частици, който драматично понижава емисиите, които най-много вредят на здравето. Ниските нива на въглероден двуокис позволяват на корпоративните и частни водачи в множество европейски страни да могат да ползват специални, привилегировани екотакси. А кога подобни мерки ще важат и в България е въпрос на гадаене.
Макар автомобилът да е по-икономичен от останалите версии с дизелов двигател на Корса, цената на версията ecoFLEX се е запазила същата като на Корса 1,3 CDTI с 90 к.с. Както казахме - спестяване без лишения.
Нашето мнение
Облечена във версията ecoFLEX, "Опел" Корса продължава да бъде солиден и функционален автомобил, с добавена доза икономичност. За разлика от други модели, за постигането на тази задача тя не налага каквито и да е ограничения.
"Опел" Корса ecoFLEX 1,3 CDTI
Двигател четирицилиндров турбо
Мощност 95 к.с.
Ускорение 0-100 км/ч 12,3 сек.
Макс. скорост 177 км/ч
Среден разход 3,7 л/100 км
Емисии СО2 98 г/км
Базова цена 23 830 лв.
Астра ecoFLEX вече със старт/стоп
Опел Астра ecoFLEX с 5 врати и автоматична система старт/стоп снижава емисиите на CO2 от 109 на едва 104 г/км, а средният разход на гориво намалява от 4,1 на 3,9 литра на 100 километра пробег. Автомобилът се задвижва от 1,3-литров CDTI двигател като този в Корса ecoFLEX, но с допълнителни подобрения.
"Шевролет" Волт е "Кола на годината"
Призът "Автомобил на годината на Северна Америка" за 2011 г. бе присъден на революционния "Шевролет" Волт. Титлата се връчва след селекция и избор от страна на жури, включващо общо 49 специализирани автомобилни журналисти от Канада и Съединените щати, представляващи вестници, списания, интернет-сайтове, телевизии и радиопредавания, публикувани и излъчвани на територията на Северна Америка. Волт успя да изпревари другите двама финалисти - електромобилът "Нисан" Лийф и "Хюндай" Соната - и стана третия модел на марката, който печели приза.
"Хонда" показа следващия Сивик
На автосалона в Детройт "Хонда" представи концептуалните Сивик Седан и Сивик Купе, които показват в общи линии как ще изглежда следващата генерация на най-популярния модел на японската фирма. При двата модела характерна е издължената и плоска линия на каросерията с изнесеното далеч напред челно стъкло. За разлика от модела Купе, който ще се продава само в САЩ, моделът седан ще дойде и в Европа и на негова база ще бъде създаден хечбекът, който отново ще се произвежда във Великобритания. За компактния модел са планирани няколко двигателя, две спортни "Si"-версии, хибрид и модел на газ.
По-голям Пасат за САЩ
Клиентите на Фолксваген в Северна Америка ще получат специално разработена за местния пазар версия на Пасат. Автомобилът е по-голям от европейското изпълнение и ще се произвежда в американския завод на марката в Чатануга, Тенеси. Освен че е по-голям от предшественика си и от европейския модел, Пасат ще бъде и с няколко хиляди долара по-достъпен от преди, като се очаква базовата цена да е между 15 и 20 хиляди долара. За задвижването на модела са предвидени 2,5- и 3,6-литрови бензинови двигатели (170 и 280 к.с.), както и двулитров дизелов с мощност 140 к.с.
