Балансирана комбинация
"Хюндай" обновява гамата си с пълна скорост. След ix55 и ix35 бе представен и моделът ix20 - компактен ван с увеличена функционалност и икономични мотори. Той е един от новите автомобили, които ще превърнат скромната едно време гама в гигантска палитра от 16 модела.
Името може да доведе до известно объркване - досега с "ix" бяха обозначавани единствено автомобили с двойно предаване, но в случая с ix20 става дума за кросоувър. Той е разработен в Европа с мисъл за основните европейски пазари и се произвежда в Чехия, където дели заводските линии със своя "побратим" по платформа Киа Венга.
Рецептата, по която е "забъркан" новият модел, вече донесе на "Хюндай" успехи в различни класове - автомобилите на марката са не по-малко добри или дори по-добри от тези на старите играчи, цените са конкурентни, а спокойствието на клиентите е подсигурено с дълга гаранция.
С дължината си от 4,10 м ix20 се нарежда като конкурент на Ситроен С3 Пикасо и Нисан Ноут, докато Опел Мерива със своите 4,30 м дължина се отдалечи от типичните за класа на микровановете размери.
Отдавна отминаха годините, когато корейските автомобили излъчваха невзрачност.
Външният вид
на ix20 е модерен и динамичен. На капака му спокойно можеше да има емблема на някой от премиумпроизводителите от Европа и всички щяхме да приемаме дизайна съвсем на място.
Нищо некачествено няма и в интериора. Не само използваните материали и качеството на изработка са на високо ниво, но и оформлението е удоволствие за окото. Арматурното табло притежава светещи в приятно синьо уреди и дисплей с изчистена графика, илюминиращ показанията на бордовия компютър. Мястото отпред е по-голямо от това на градските автомобили от класа на Фолксваген Поло и Опел Корса. Отзад разликата е значително по-голяма. Хюндай ix20 притежава плъзгащи се по дължина с 13 сантиметра задни седалки, разделени в съотношение 40:60 и притежаващи накланящи се безстепенно облегалки. Според "Хюндай" отзад пространството е по-голямо, отколкото във Волво ХС90. Дори високи пътници трябва да се чувстват удобно там и да не усещат липсата на пространство за главата и краката. Достатъчно място има и за багажа на пътуващите - 440 литра в нормално положение на седалките и цели 1486 литра при сгъване на облегалките (този обем е по-голям от някои комби-автомобили от средния клас).
Хюндай ix20 се предлага с
два бензинови и един дизелов двигател
които работят с ангренажна верига вместо с налагащите смяна ремъци. Малкият бензинов двигател е с обем 1,4 литра и мощност 90 к.с., а над него откриваме 1,6-литров със 125 к.с., който може да бъде оборудван с четиристепенна автоматична предавателна кутия. Тя превключва бързо и плавно, но четирите предавки са достатъчни само в града. Дизеловият агрегат е с обем 1,4 литра и се предлага в две степени на мощност - 77 и 90 к.с.
На пътя ix20 предлага добре балансирано окачване и комфорт на возене. В акустично отношение автомобилът също се показва от добрата си страна, без да натоварва пътуващите с шумове от околната среда или завихряния при висока скорост.
В базовото оборудване Classic намираме 6 въздушни възглавници, ABS с EBD, CD-радио с МР3-функция и климатик. В по-високите оборудвания Comfort и Style на борда идват климатроник, паркпилот и дори кожена тапицерия. Като опция може да бъде поръчан голям панорамен покрив, хвърлящ много светлина в купето, както и навигационна система с камера за задно виждане.
Хюндай ix20 1,6 АТ
Двигател бензинов четирицилиндров
Мощност 125 к.с.
Ускорение 0-100 км/ч 12,2 сек.
Макс. скорост 178 км/ч
Среден разход 6,5 л/100 км
Емисии СО2 154 г/км
Базова цена 36 990 лв. с ДДС
Нашето мнение
Напредъкът на "Хюндай" е повече от очевиден: с ix20 корейската компания ни предлага просторен автомобил с отлично оборудване, висока функционалност и икономични двигатели. Външният вид и вътрешното оформление открояват модела като един от най-добре изглеждащите в своя клас, а пакетът от петгодишната гаранция и прегледи на състоянието гарантират безпроблемно съжителстване с автомобила.
Старт-стоп в града пести гориво
Всички версии на Хюндай ix20 без тази с автоматичната предавателна кутия могат да бъдат оборудвани със система ISG (Idle Stop & Go, старт-стоп) и гуми с понижено съпротивление. В градски условия системата изключва двигателя при дълъг престой и трябва да помогне за намаляване на средния разход на гориво с до 0,9 л/100 км. Тя се предлага като опция за 950 лева и ще се изплати за тези, които шофират интензивно в градски условия. Извън града тя има ограничено приложение за разлика от гумите с намалено съпротивление, които помагат допълнително за намаляване на разхода.
Фейслифт за "Мерцедес" С клас
Актуалната генерация на С клас на "Мерцедес", която се продава от 2007 г., бе подложена на рестилизация. Обновените в техническо и дизайнерско отношение модели седан и комби ще се появят при дилърите на марката през март.
В предницата е инкорпориран новият дизайн на марката с по-остър завършек на предния капак, нови фарове и обновена броня. В предлаганите като опция биксенонови фарове се открояват габаритните светлини с формата на буквата "С". Светодиоди открояват автомобила в ролята на дневни светлини. В задната част промените са минимални.
Значителни промени има в арматурното табло. Нова е лайстната пред дясната предна седалка, която се предлага в различни оформления. Козирката над инструментите е удължена надясно, за да покрие и монитора на навигационната система, който сега е неподвижно поставен. Закръглени вентилационни отвори заменят правоъгълните, а воланът също е нов.
Новости има и при моторите. Серийно всички версии без тези с двойно предаване работят със старт-стоп система. От гамата отпада моделът С 300, а С 350 вече е с 306 к.с. Нови са базовият дизел С 180 CDI със 120 к.с. и С 300 CDI.
Всички модели на С-клас са получили нови системи за подпомагане на водача, сред които адаптивен асистент за дългите светлини, сензор за умора и автопилот с радар Distronic Plus.
100 години "Духът на екстаза"
Най-известната фигура, красяла някога капака на автомобил в историята, навърши 100 години. За да отпразнува юбилея на "Духа на екстаза", позната още като Лейди Емили, Ролс Ройс планира да проведе автопоход с над 100 автомобила през Лондон на 6-ти февруари. Освен това всеки модел Ghost, произведен през 2011 г., ще получи специален надпис в основата на фигурата. Отбелязвайки юбилея, Ролс-Ройс ще произведе други 100 автомобила от модела Фантом в специални екстериорни цветове и с интересни детайли в интериора.
Мазда слага край на RX-8
Японската компания престава да продава спортното си купе RX-8 на различни пазари в Европа поради невъзможността на двигателя да отговори на нормите Евро 5. Автомобилът с ванкелов мотор и отварящи се срещуположно врати бе обичан заради динамичните си характеристики, но бе критикуван за големия разход на гориво, тъй като за разгръщане на мощността му са необходими високи обороти. Продажбите на автомобила ще продължат на други континенти, например в САЩ. Проблемите с изгорелите газове съпътстват ванкеловите мотори от дълго време, но до отстраняването им в актуалния модел така или иначе не се стигна.
Специални модели за Астън Мартин
През изминалата година Астън мартин създаде няколко специални модела - V12 Vantage Carbon Black, DBS Carbon Black, DBS UB-2010 и V8 Vantage N420. Сега дойде ред на специални версии и на DB9. Моделите DB9 Carbon Black и DB9 Quantum Silver са със спортен акцент. Те са боядисани в черно и сребърно, а интериорът и на двата модела е черен. Шестстепенна автоматична предавателна кутия, спортна ауспухова система и по-добър звук, както и черно лакирани 19-цолови джанти характеризират новите модели. Трети модел, DB9 Morning Frost, е боядисан в бяло, а отвътре е тапициран с кафява кожа.