Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Снимки: Благой Кирилов
Снимки: Благой Кирилов

"Много пъти не искам да коментирам заради стабилността и уважението между институциите, но когато върховният главнокомандващ призовава генералитета да не стои безропотно да слуша и да гледа, към какво ги предизвиква? Не е ли диктатура, ако изкараш армията или призоваваш генералитета? Имаме сега на колко места военни преврати."

Това заяви премиерът Бойко Борисов на обобщението от резултатите от обиколките на ГЕРБ "Европа в нашия дом", което се провежда в НДК. Министър-председателят се яви ненадейно, придружен от министъра на финансите Владислав Горанов, за да заръча на министъра на образованието Красимир Вълчев пълна проверка на всички училищни автобуси. И поясни, че току-ще са освободили с Горанов 20 милиона лева за подмяна на ненадеждните рейсчета за децата, където излезе, че има такива.

"Това ми напомня Бареков, като каза, че имам офшорна сметка. И като провериха - нямам. На който му докопат - затвор. Хващат и вкарват в затвора. Какво значи само да подмятат неща? Ако знаят, казват: Еди-кой-си има офшорна сметка, да отидат да я проверят."

Това заяви премиерът Бойко Борисов на журналистически въпроси от снощното участие на президента Румен Радев по "Панорама", но с уговорката, че не го е гледал. И добави: "При нас оставка неподадена не остана, и то при най-малко съмнение. Ако не бяхме приели закона за КПКОНПИ, нямаше да я има тази комисия, нямаше да го има и този скандал. Всичко да проверят!"

Направих хубави паркове, да има БСП къде да се събира

"Не може да се съберат тройната коалиция в Южния парк! Прекрасен парк съм им направил - помните ли какви паркове ми завещаха, като станах кмет? Събрали се сега да говорят за борба с корупцията всички лидери от тези най-мракобесни времена на политически преследвания - ако си спомняте, пред къщите ни стояха! То е жалко, то е дори смешно", възмути се Борисов по повод днешно събитие на ландидатите за евродепутати на социалистите.

Да инвестираме още много в образование, защото те разчитат на къса памет, зададе тон той. И продължи:

"Те ни плашат с Европа, а при всяко тяхно правителство спират всички фондове. Ние няма да се занимаваме с чеверме социалистите - цитирам Иво Христов", каза Борисов.

До края на нашия мандат "Хемус" ще стигне Плевен, увери Борисов. "Парите за "Хемус" сме ги заделили, във вторник 2 копки правим едновременно. Да сравним направеното. До година и половина-две ще стигнем до Кресна. Мечта. Социалистическа мечта. По техните упвавления рисуваха черепи и кости при магисталните грабежи. Действително ме заболя много от това, което стана последните дни, но сега ме амбицираха много", гневен е Борисов.

40 млн. лв. допълнително ще отпусне правителството за закупуване на нови училищни автобуси и за разширяване на възможностите за интерактивно обучение в училищата в страната. Това съобщи премиерът Бойко Борисов на обобщаващото събитие в рамките на платформата за граждански диалог „Европа в нашия дом“. Той подчерта, че е възложил на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев да се направи анализ на състоянието на училищните автобуси и дори при минимален риск за живота и здравето на децата, те да се подменят с нови.

„Във всички региони сме правили реновиране и модернизиране на материалната база на училищата. С 20 млн. лв. ще дадем възможност за повече интерактивно обучение по природните науки. В тях изоставаме и това ще се отрази негативно на бъдещата реализация на децата“, каза министър-председателят и припомни, че настоящият кабинет отпусна средства за закупуване на шкафчета за всички ученици до седми клас и за оборудване на училищата с безжичен интернет. „Заложили сме 360 млн. лв. за увеличение на заплатите на учителите, така че вървим към изпълнение на този ангажимент“, допълни Борисов.

Министър Вълчев посочи, че учителите са в центъра на политиките на управлението. Учителят е професия на бъдещето и от нея зависи подготовката на кадри за всички останали системи. „Трябва да инвестираме в преподавателите, за да придобият децата необходимите знания и умения за реализация в обществото и на пазара на труда. Промяната в системата трябва да се почувства повече. Трябва да въведем компетентностния подход и да подкрепяме креативните учители“, заяви министърът.

Заместник-министър Таня Михайлова добави, че поставянето на професионалното образование като приоритет е сигурен знак за ангажимента повече деца да придобият необходимите умения за работа. „Това е най-лесният път до бизнеса. Представителите на фирмите взимат активно участие в определянето на план-приема, както и при изготвянето на учебните програми. Имаме над 100 паралелки с дуална форма на обучение с над 3000 деца. Учебно-тренировъчните фирми също са инструмент за придобиване на предприемачески умения, креативност, иновативност и др. Резултатът от нашите усилия е, че бизнесът търси кадрите си в класните стаи“, категорична беше Михайлова.

Заместник-министър Деница Сачева обобщи, че се работи добре по Механизма за задържане и обхват на деца и ученици в образователната система. „Тази политика е най-одобряваната и най-дискутираната от българските граждани. Създадохме 1100 екипа, които направиха над 250 000 обхода на адреси. Върнатите деца са над 40 000. Основните предизвикателства при работата на екипите са мобилността и сложното учебно съдържание, които учениците от уязвими групи не могат да усвоят. Затова предоставяме повече подкрепящи мерки и допълнителни часове особено по български език. В същото време засилихме санкциите за безотговорните родители, чиито деца не посещават училище. 81% от населението одобрява тази политика“, каза заместник-министърът. По думите й страната ни вече разполага с информационна система, с която да се проследяват децата в риск от отпадане. Общата работа на институциите даде резултат и за първи път от 6 г. процентът на отпадащите намаля от 13,7% на 12,8%.

Според председателя на Парламентарната комисия по образование Милена Дамянова в бъдеще на училищата ще са нужни нови модели на преподаване, а учителите трябва да научат децата да усвояват информация по различен начин. „Уроците не трябва да се преподават буква по буква от учебника, а да се използват иновативни практики, за да придобият всички деца необходимите умения за реализация“, заяви още тя.