Няма шега
Преди няколко години "Нисан" предприе смелата стъпка да замени компактния "Алмера" с изцяло нов тип автомобил - "Кашкай". По-висок, по-просторен и по-мощен, този кросоувър бързо спечели много почитатели и днес е един от най-продаваните модели на компанията.
Успешната рецепта вече е пренесена един клас надолу. Макар "Микра" да не е излязла от производство, "Нисан" създаде модел от градския клас с увеличен просвет, възможност за оборудване с двойно предаване и нестандартен, много нестандартен външен вид. "Джук" (Juke) е толкова атрактивен, че създава объркване с концептуален автомобил, появил се случайно на пътя. Поздравления за "Нисан" следователно, тъй като дори побратимената компания "Рено" в последните години заряза смелостта в дизайна и се върна към по-конвенционалните форми.
Нищо конвенционално няма в предницата на "Джук", характеризираща се с шест светлинни тела, подредени вертикално в комплект от три от двете страни на автомобила. Най-горе, където в другите автомобили са поставени късите светлини, тук намираме позиционните светлини и мигачите. Под тях видимо имаме големи светлини за мъгла, но всъщност това са основните светлинни тела, а фаровете за мъгла са ниско в бронята. Широка радиаторна решетка и внушителни калници завършват нетрадиционните щрихи отпред. В силует автомобилът наподобява купе с леко спускаща се назад линия на покрива и скрити в задните колони дръжки на вратите. Отзад отново изпъкват широките калници.
"Нисан Джук" е създаден върху модифицирана платформа на "Рено Клио" с окачване тип Макферсън отпред и обикновена торсионна греда отзад. В размерите си автомобилът е поставен между класовете на градските и компактните автомобили, като обемът на багажника от 251 л (207 л във версията 4х4) го причислява по-скоро към компанията на "Клио".
Оригиналността на дизайнерите е продължена и отвътре, макар и в по-умерени граници. Инструментното табло притежава два дълбоки циферблата, над които е поставена "козирка", наподобяваща кайт. Централната конзола е висока и закръглена и наподобява донякъде седалката и резервоара на мотоциклет. В различните версии на екстериорен цвят е боядисана в пасващ цвят металик. Интересни детайли като дръжките за отваряне на вратите, големите поставки за чаши, удобните бутони за управление на аудиосистемата от волана и аудиосистемата, която в най-високата версия е комбинирана с навигация и чувствителен на допир екран, допълват
специалния дизайн
в купето.
Най-интересна обаче е системата Nissan Dynamic Control System. Тя работи в два режима, с натискането на бутоните Climate и D-mode. При първия екранът показва температурата и настройките на климатизацията и вентилацията. Трите бутона в лявата й част показват обикновените картинки за управление на климатика и дистрибуцията на въздуха. При втория режим всичко се променя. Илюстрациите на бутоните отляво се заместват с бели букви, изписващи трите режима на поведение на двигателя - Sport, Normal и Eco. Другите три бутона показват различни режими на настройка - за автоматичните светлини, отключване/заключване, трип-компютър и дори измервател на
страничното ускорение
Пространството е достатъчно за пътуване на четирима възрастни, но за петима става тясно. Задните облегалки се сгъват и се изравняват с високия под на багажника, под който има кутия.
"Нисан Джук" се предлага с три двигателя - два бензинови и един дизелов. Атмосферният бензинов с обем 1,6 литра предлага мощност от 117 к.с., докато неговата турбоверсия е със 190 к.с. и блести с отлично разгръщане на мощността, но не и с икономичност. Нисък разход на гориво се постига с 1,5-литровия dCi със 110 к.с. Водещи са предните колела, но версията със 190 к.с. може да бъде оборудвана с двойно предаване, което включва и система Torque Vectoring, разпределяща активно въртящия момент между задните колела, увеличаващи удоволствието от шофирането. Бензиновите агрегати се комбинират и с безстепенна CVT-трансмисия, която работи плавно, но не подхожда добре на характера на автомобила.
Нашето мнение
Интересната концепция на "Джук" го прави забележим и необикновен в гъстата градска джунгла. Смелите дизайнерски детайли, удоволствието от шофирането и доброто оборудване ни карат да го харесваме, особено в спортната версия с 4х4, въпреки високия разход на гориво.
Пълно оборудване над базовата версия
"Нисан Джук" е сравнително добре оборудван за големината и класа, в който се подвизава. Серийно на борда идват много елементи за комфорт и безопасност, но радио, климатик и ESP се поръчват в допълнителни модификации. Най-балансирана е версията Accenta, а в най-високото ниво на оборудване могат да бъдат открити навигация, кожена тапицерия и камера за обратно виждане.
"Нисан Джук" 1,6 DiG-T 4х4
Двигател четирицилиндров турбо
Мощност 190 к.с.
Ускорение 0-100 км/ч 8,4 сек.
Макс. скорост 200 км/ч
Среден разход 7,6 л/100 км
Емисии СО2 175 г/км
Базова цена 45 390 лв.
Фейслифт за 1-ва серия купе и кабрио
ИЗКЛЮЧИТЕЛНА ефективност и спортна радост при шофиране - това са отличителните черти на БМВ Серия 1 Купе и Кабриолет в сегмента на компактните премиум-автомобили. Двата триврати модела подчертават своето спортно-елегантно присъствие с целенасочени модификации на дизайна, оптимизирана аеродинамика и атрактивни компоненти на оборудването. Типичният за марката характер се подчертава особено ярко от динамичната, оформените по нов начин предна броня, централен въздухозаборник и интегрираните в бронята фарове за мъгла, както и от новите, разположени силно встрани вертикални въздухозаборници.
По време на движение новите, вертикални отвори за въздуха в предната броня чрез целенасочено отвеждане на въздуха по специални канали към калниците създават въздушни завеси, т. нар. Air Curtains. Те служат за оформяне на въздушния поток по начин, който намалява аеродинамичното съпротивление на предните колела.
Атрактивността на обновените модели се увеличава и от модифицирания дизайн на фаровете и задните светлини. Фокусът върху пътя е подчертан от акцентираща бленда, в горната част на двойните фарове. L-образните задни светлини вече са особено изразителни благодарение на корпуса изцяло в червено.
Свежи акценти се поставят и от разширения избор на външни цветове и дизайн на джантите. Отвътре е преработена и програмата от тапицерии на седалките и декоративните елементи.
Първи снимки на новия "Ярис"
"Тойота" показа за първи път как ще изглежда новата генерация на "Ярис". Автомобилът ще бъде представен първоначално в Япония, където ще се продава под името "Виц". На снимките се вижда японският вариант, който няма да се различава значително от европейския. Автомобилът е пораснал с около 10 см на дължина до 3,90 м. Познатите от досегашната генерация мотори ще задвижват и новия модел. Бензиновите са с обем 1,0 и 1,3 л и мощност 69 и 99 к.с. 1,4-литровият дизел с 90 к.с. ще се появи по-късно, както и хибриден вариант.
"Инсигния" с висока оценка за качество
"Опел Инсигния" е автомобилът с най-малък брой дефекти в отчета за 2011 година на организацията за технически надзор DEKRA. С индекс 96,1 процента автомобили без нито един дефект, флагманът на марката постига най-добрите резултати от всички тествани автомобили. Това е втората поредна година, в която модел на "Опел" получава подобно признание, след като "Корса" спечели категорията за най-добра индивидуална оценка в отчета за 2010 година. DEKRA създава годишния си отчет чрез прецизна оценъчна система в осем автомобилни класа и се основава на данните от 15 милиона инспекции на 230 различни модела.
Започва доставката "Волт" в САЩ
ПЪРВИТЕ бройки "Шевролет Волт" напуснаха завода в Детройт-Хамтрамк в края на миналата година, отправяйки се към клиентите на дебютните за модела пазари. Клиентите на модела в Калифорния и Тексас, както и във Вашингтон и Ню Йорк ще получат своите автомобили от първия в света електромобил с възможност за удължаване на пробега през следващите няколко дни. По-рано през годината "Шевролет" достави 15 предпроизводствени автомобила на почитатели на високите технологии и поддръжници на електрическите системи за задвижване, които бяха първите потребители на "Волт" в условията на ежедневна реална експлоатация в рамките 90-дневната експериментална програма за изпитание на качествата на автомобила и зарядната апаратура.