Всестранно развит талант
Кънтримен е вторият опит след Клубмен за разширяване на гамата на легендарната марка извън традиционните миниразмери.
Това е и най-големият модел на марката до момента и може би ще остане най-големият в близко бъдеще. Никога досега модел на марката не бе достигал до размери над 4 метра.
Кънтримен има нееднозначна задача - да спечели клиенти, за които подчиняването на традициите, размерите и философията на "Мини" означава прекалено голяма жертва в ежедневието, както и да задържи клиенти на марката, за които традиционните модели с две врати са "отеснели" и потенциално могат да бъдат загубени, прескачайки при други
производители
Причудлив или не, форматът на Кънтримен отговаря много повече на съвременните изисквания на млади семейства или на активно пътуващи хора, отколкото този на Клубмен. Да, и тук имаме пет врати, но те са на правилните места за разлика от ваноподобния Клубмен. Размерите на Кънтримен осигуряват каросерия, в която четирима възрастни могат да пътуват в комфорт на обозрима дистанция, а багажникът е равен с този на моделите от компактния клас.
Не само поставен до обикновено "Мини" Кънтримен изглежда пораснал. Дизайнерите са се постарали да запазят традиционните характеристики на моделната гама на марката и без съмнение са успели. Макар Кънтримен донякъде да поляризира изказванията относно външността си, едва ли някой би се замислил и за секунда, отговаряйки на въпроса каква марка е автомобилът пред него. Може би необичайното в дизайна на новия модел идва от това, че сме свикнали с основните форми и пропорции на "Мини" от половин век, а сега сме изправени пред едно от първите по-сериозни разчупвания на
традициите в оформлението
Най-сериозно е впечатлението, което оставя у нас височината на автомобила. С 15 сантиметра над обикновения хечбек, Кънтримен изглежда внушително, но не тежко или тромаво. В някои отношения обаче стилът се е наложил над функцията и собствениците ще имат нужда от време за привикване към някои детайли. Пример за това са дръжките на вратите, които се отварят със стискане на вътрешната им част, а това не е много лесно за по-слаби (разбирай дамски) ръце. При снеговалеж и замръзване стискането причинява дори болка, но нека приемем, че това е екстремна ситуация, която няма да срещаме ежедневно.
Новите за марката клиенти
ще трябва да свикнат и с някои детайли в купето. Например с бутоните за отваряне на стъклата, разположени в редица ниско долу в централната конзола, или с големия скоростомер с вградена навигационна система (опция), който в комбинация с двата централни вентилационни отвора прилича на главата на Мики Маус, но не позволява преценяване на скоростта на движение с един поглед. За късмет скоростомерът е дублиран в дисплей пред водача.
Като цяло купето на Кънтримен е много просторно и приятно място за пътуване и блести с високо качество и елегантни детайли. Големият диапазон на регулиране на предните седалки улеснява намирането на правилната позиция на седене, а отзад седалките се плъзгат по дължина и позволяват накланяне на облегалките за максимален комфорт. В централната релса, на която могат да бъдат закачани поставки за чаши или кутии за очила, лесно попадат детски бисквити и моливи, което е гаранция за нежелан рев от задните места.
"О майн гот" (сори, "Мини" отдавна вече не е британска марка), би възкликнал с възхищение всеки, който седне зад волана на Кънтримен. Макар и по-висок и по-тежък, моделът не е загубил нищо от директното управление на оригиналния "Мини" хечбек, дори напротив. Пример за това е увеличеният комфорт, тъй като окачването не е толкова твърдо, колкото в малките модели, макар и да остава стегнато за добро. Кънтримен демонстрира завидни рефлекси в завои, при смяна на посоката, при маневриране и дарява шофьора си с широка усмивка. Отличният двигател с огромна еластичност и бързо развиване на обороти е един от най-добрите в класа и работи прекрасно в комбинация с шестстепенната автоматична предавателна кутия (опция).
Нашето мнение
Макар и раздвояващ мненията с външния си вид и с пораснали размери, Кънтримен носи типичните за "Мини" черти. Същото, в още по-голяма степен, важи за пътното поведение и динамиката на автомобила. Кънтримен е стопроцентово "Мини", осигуряващо на собствениците си възможност за превоз на повече хора или за достигане на места, където хечбекът няма да може да премине.
ALL4 за навсякъде
Като опция "Мини" Купър S Кънтримен и Купър D Кънтримен се предлагат с постоянно задвижване на всички колела ALL4. При нормални условия на управление до 50% от мощността на двигателя се прехвърля към задните колела, а при екстремни условия - до 100%, като това осигурява високо сцепление и динамично управление при всякакви пътни условия. Стабилността се подпомага и от системите за динамично управление на стабилността (DSC), динамично управление на сцеплението (DTC), предлагани както като опция, така и като част от стандартното оборудване на Купър S и Купър D с ALL4, както и функция за електронно ограничаване на приплъзването за диференциала на предния мост.
"Мини" Купър S Кънтримен
Двигател четирицилиндров турбо
Мощност 184 к.с.
Ускорение 0-100 км/ч 7,6 сек
Макс. скорост 215 км/ч
Среден разход 6,3 л/100 км
Емисии СО2 146 г/км
Базова цена 56 600 лв.
Световна премиера за концепцията Пейсмен
ПРЕДИ 10 години по време на автосалона в Детройт 2001 започна възраждането на марката "Мини". По повод на юбилея марката ще представи изключително интересен прототип на още една автомобилна концепция в семейството "Мини" Пейсмен.
Като напълно нов тип автомобил прототипът разполага с потенциал за още повече радост от шофирането и множество нови възможности за изява. Той може да се превърне в следващия градивен елемент от постоянното развитие на марката и нейното портфолио. Пейсмен съчетава спортно-мускулестото излъчване, многостранността и подобната на купе визия с размерите на "Мини" Кънтримен с четири врати.
Четириместният прототип с две големи врати и отварящ се високо заден капак веднага се разпознава като "Мини" и е атрактивен представител на спортната автомобилна категория Sports Activity Coupés (SAC). Компактните размери на прототипа се дължат на платформата на Кънтримен с нейните типични за марката пропорции, увеличен клиренс и по-висока позиция на седене.
Прототипът се задвижва от най-мощния в момента агрегат на "Мини", 1,6-литровият турбомотор на Мини John Cooper Works с мощност 211 к.с. Благодарение на платформата на Кънтримен прототипът предлага идеални предпоставки и за монтирането на опционалното перманентно двойно задвижване MINI ALL4.
Автоматик за "Опел" Инсигния ОРС
Топ моделът на "Опел" - Инсигния OPC с мощност 325 к.с. - вече се предлага и с шестстепенна автоматична предавателна кутия. Контролният модул на адаптивната трансмисия е в комуникация с мехатронната ходова част FlexRide, която адаптира функциите на амортисьорите и на някои други системи съобразно желанията на водача. В режим OPC тя превключва в зоната на максималните обороти при динамично ускоряване, а при интензивно прилагане на спирачно усилие, например при намаляване на скоростта преди завой, се извършва бързо преминаване към по-ниски предавки. Динамичните качества, разходът на гориво и нивата на емисии на версиите с новата трансмисия на практика са идентични с тези оборудвани с механична предавателна кутия. С новата кутия разходът на гориво е 10,7 л/100 км, а ускорението от 0 до 100 км/ч - 6,3 секунди.
Първи илюстрации на "Хюндай" i40
Новият модел от средния клас на корейската марка ще носи името i40 и вече може да бъде видян на илюстрации, разпространени от компанията. Премиерата на модела ще бъде на автосалона в Женева през март във версия комби, а след това ще дебютира и седан. i40 ще трябва да подобри имиджа на марката в Европа, така както вече правят i20, i30, ix35 и други нови модели с динамичния си дизайн, високо качество, мощност и модерни технологии. Новият модел е разработен в Европа (Рюселсхайм) и специално за Европа.
"Рено Туинго" за момичета
В България се състоя специалната за "Рено" премиера на лимитираната серия Туинго Miss Sixty. С почти три милиона продажби от 1993 година насам най-компактното предложение в гамата на марката обновява своя облик чрез шик интерпретация на френската компания с Miss Sixty. Интериорът и екстериорът на специалния модел залага изцяло на контраста - розово и черно. Елегантността на тапицерията от алкантара се разкрива и в най-дребния детайл, дори в шевовете на тапицерията на вратите. Туинго Miss Sixty е оборудвано с Bluetooth, USB порт, климатик, кожен волан, флорални мотиви в купето и в екстериора, органайзер за вещи в цвят пепел от рози и много други.