Любов към детайла по френски
При представянето на настоящата генерация на "Лагуна" през 2007 г. президентът на "Рено" Карлос Гон заяви, че моделът ще притежава необичайно високо качество на интериора, ще доставя удоволствие от шофирането и не на последно място - ще бъде много по-надежден от предшествениците си.
Три години по-късно, при представянето на Фаза 2 (така французите наричат версиите с фейслифт), бе демонстрирано нагледно доказателство за горните твърдения. Изненадващо в автомобила не е променено почти нищо освен някои детайли в предницата. Липсата на сериозно рестилизиране, въвеждане на обновени технологии или прилагането на специални маркетингови хватки говори красноречиво за начина, по който "Лагуна" се възприема от клиентите, и за успеха на модела, който самите представители на "Рено" наричат "невероятен".
Наистина, липсата на сериозно рестилизиране на външния и вътрешния дизайн говори за увереност в способностите на автомобила да продължи да бъде продаван успешно. Обновеният модел е с променен стил на предната част - тук намираме нова форма на фаровете, стандартна черна предна решетка и хромирани ръбове. Според "Рено" всичко това придава по-динамичен вид на модела и обещава удоволствие от шофирането още преди да включим двигателя. В задната част на версията седан са поставени светодиодни затъмнени светлини, които познаваме от досегашния стил на автомобила. В по-мощните версии ауспуховата тръба е с двоен накрайник.
Несъмнено, истинската сила на "Лагуна" е неговият интериор. Качеството на материалите и изработката наистина е на най-високо ниво, а дизайнерите са свършили отлична работа, създавайки плавни и елегантни линии, които галят окото. Отделните дисплеи на аудиосистемата и навигацията са отлично интегрирани в интериора, а всички контролни уреди и дисплеи са така проектирани и разположени, че експлоатацията им да е максимално лесна и сигурна. В предлаганата единствена за България версия Dynamique серийното оборудване е повече от пълно, включвайки борд компютър, заключване/отключване с карта, круиз контрол с ограничител на скоростта, двузонов климатроник, аудио CD с Bluetooth и дори цветна GPS система с 5,8-инчов дисплей, чието управление с джойстик и бутони се извършва почти интуитивно.
"Рено Лагуна" притежава добри динамични способности на пътя, осигурявайки премерен баланс между комфорт и спортно усещане за водача. Прецизно работещата кормилна уредба може да бъде допълнена от системата 4Control с четири завиващи колела, която сега се предлага за всички модификации на модела (3100 лв.), не само за GT и Купе, както досега. При тази система задните колела завиват с ъгъл до 3,5 градуса в различна посока в зависимост от скоростта. До 60 км/ч завиването е в посока, противоположна на посоката на завъртане на волана, като по този начин се осигурява по-добра маневреност при паркиране или в тесни градски пространства. При скорост над 60 км/ч четирите колела завиват в същата посока като предните, осигурявайки по-добра стабилност. Освен че се възприема интуитивно от водача, системата подобрява активната безопасност при висока скорост, позволявайки на водача да запази контрол в сложни ситуации преди намесване на серийната ESP.
В България "Лагуна" ще се предлага само с един дизелов двигател с мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 340 Нм, комбиниран с шестстепенна механична предавателна кутия. В теста ни този агрегат доказа, че е напълно достатъчен за всякакви ситуации, независимо дали пътуваме в града, по магистрала или планинска отсечка със завои. Новият агрегат позволява намаляване разходите за поддръжка благодарение на смяната на масло на 30 000 км и удължения живот на други консумативи.
Не на последно място сред плюсовете на "Лагуна" е нейната пасивна безопасност. Автомобилът получи пет звезди от краш-тестовете на EuroNCAP и 36 точки от 37 възможни.
Новото "Рено Лагуна" ще се предлага с гаранция за три години или 150 000 км и излиза на пазара в България януари 2011 г.
Нашето мнение
Не можем да не се съгласим с французите, които наричат "Лагуна" "невероятен" модел. С качеството на интериора и динамични характеристики над средните за класа и обичайните икономичност и комфорт, моделът от средния клас показва истинския потенциал на компанията. Предлагането само на една версия на българския пазар е полезно предимно за фирмените продажби.
Само една модификация у нас
"Рено Лагуна" в България ще се предлага само като седан в една модификация - Dynamique, която включва добро ниво на оборудване, но не предлага големи възможности за индивидуализация. От една страна, това е свързано с насочеността на автомобила към бизнес купувачите, при които се търси оптимално оборудване в рамките на определен бюджет. От друга страна, унифицирането на моделите позволява по-лесно планиране и производство, което, от своя страна, позволява постигането на по-ниска цена на продукта.
САМОЧУВСТВИЕ: Във Фаза 2 моделът е претърпял минимални промени.
ТОП: Качеството на интериора е сред трите най-добри в средния клас.
БМВ 6-а серия дебютира като кабрио
Най-новият представител на кабрио-моделите на БМВ - 6-а серия - продължава дългогодишните традиции на марката да създава отворени модели, спиращи дъха с естетичен дизайн и запленяваща динамика. Сред особено ексклузивните кабриолети от премиум-сегмента 2+2-местният модел впечатлява с най-ефективни двигатели в своя клас, високотехнологичното окачване и иновативното допълнително оборудване за комфорт, развлечения и сигурност, част от концепцията ConnectedDrive.
Дизайнът на каросерията на новото кабрио излъчва атлетична елегантност и страстен спортен дух като израз на също толкова луксозното и динамично преживяване при шофиране. Дългият преден капак, изместената назад кабина, дългото междуосие и ниската линия на прозорците създават типичните за кабриолет на BMW пропорции.
Новото БМВ Серия 6 Кабриолет е създадено като автомобил за четирима пасажери. Интериорът предлага изработени по мярка седалки за водача, пътника до него и още двама пътници на задния ред. Автомобилът е оборудван с електрически мек многослоен покрив, оптимизиран по отношение на акустиката и стабилността на конструкцията. Разположеният директно зад задните седалки вертикален стъклен прозорец е оборудван с подгряване и може да се сваля надолу независимо от мекия покрив. Отварянето и затварянето се извършват до скорост от 40 км/ч.
В началото кабриолетът ще се предлага с 4,4-литров V8 с мощност 407 к.с. и трилитров редови бензинов мотор с 320 к.с.
НА БОРДА: Издълженият силует на 6-а серия Кабрио наподобява яхта.