Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Семейният иконом

ПРОСТОРЕН: Фолксваген Туран блести с голям вътрешен обем.
ПРОСТОРЕН: Фолксваген Туран блести с голям вътрешен обем.

 

Фолксваген пристигна късно на партито на компактните ванове през 2003 г., но получи подобаващо внимание от публиката.
Сегментът, който дотогава бе доминиран предимно от "Рено Сеник" и "Опел Зафира", нарасна значително, като "Туран" завоюва сериозен дял в него със своите над 1 милион продадени бройки.
Обновения модел, който е на пазара от скоро, е наричан от производителя "нов", но той по-скоро е получил всеобхватен фейслифт, подобно на "Голф 6". Без да прави цялостни промени в концепцията или платформата, "Фолксваген" пусна на пазара модел, който ще продължи успешно да отстоява лидерските си позииции.
Външният вид на "Туран" е доминиран от новото лице на моделите на "Фолксваген" с правоъгълни форми на фаровете. Радиаторната решетка е с черна основа и хромирани ламели. В задната част изцяло са променени светлините, които са поставени хоризонтално, подчертавайки ширината на вана.
В купето "Туран" предлага

изчистени форми

и пределно ясно подредени и групирани елементи за управление. Неслучайно автомобилите на "Фолксваген" са толкова обичани - в интериора всеки може да се почувства на място и да започне да шофира с лекота още с качването си в автомобила. Обновените детайли като управлението на климатика и на аудио-навигационната система, хромираните детайли и новият волан показват вниманието към детайлите, което неизменно е присъствало на борда на почти всеки "Фолксваген" през годините.
Мястото на предните и на задните седалки е повече от достатъчно. Вторият ред е съставен от три единични седалки, които се плъзгат напред и назад по дължина, сгъват се и може да се извадят изцяло от автомобила. В сгънато положение средната седалка служи и за маса. В зависимост от нивото на оборудване може да се сгъва и облегалката на предната дясна седалка, което увеличава възможностите за пренасяне на дълги предмети. Като опция се предлага и трети ред седалки, които се сгъват в пода и не пречат, когато не се използват. Обемът на багажника може да бъде увеличен от серийните 695 литра до 1989 литра. Вариращият двоен под с вградени куки позволява удобно пренасяне на торби например. За дребните предмети в автомобила са налични многобройни ниши и отделения, включително чекмеджета под предните места, а децата ще се радват много на масичките в гърбовете на предните седалки.
"Фолксваген Туран" се предлага с широка гама от

икономични двигатели

Наличието на само два бензинови TFSI агрегата с обем 1,2 и 1,4 литра (105 и 140 к.с.) маркира тенденцията на сериозно търсене на дизеловите модели. Тук разнообразието е по-голямо, като налични са два 1,6-литрови и два 2-литрови турбодизела с мощност 90, 105, 140 и 170 к.с. Всички те работят със система комън-рейл и реализират още по-нисък разход на гориво и емисии СО2 от преди. Версията със 105 к.с. и бензиновия 1,4-литров агрегат могат да бъдат оборудвани с новата DSG скоростна кутия с два съединителя със седем предавки, докато по-мощните 2-литрови дизели могат да бъдат екипирани с 6-степенна DSG. Серийно всички модели без най-големия дизел са с 6-степенни механични предавателни кутии.
Пътното поведение на "Туран" е сигурно и предсказуемо. Както подобава на семеен автомобил, комфортът на возене е на високо ниво, макар че окачването е "стегнато" и не позволява на каросерията да се накланя много в завои. При желание автомобилът може да бъде оборудван с адаптивно окачване DCC (Dynamic Chassis Control), променящо с натискането на бутон характеристиките от комфорт към спорт. Част от серийното оборудване за всички версии е

електронната стабилизираща програма

така както и шест въздушни възглавници и климатик. Втората генерация на системата Park Assist, предлагана като опция, поема движението на волана не само при паралелно, но и при перпендикулярно паркиране. И за водача остава само лекото подаване на газ.
Нашето мнение
"Фолксваген Туран" е многофункционален автомобил не само по отношение на конфигурациите на седалките и вътрешното пространство, но и като възможности за икономично и динамично шофиране. Първокачествени материали и изработка и комфорт правят всекидневието на борда много приятно. Като цялостен пакет "Туран" е първокласна оферта, която обаче има своята висока цена.

"Фолксваген Туран" 2,0 TDI DSG
Двигател турбодизелов четирицилиндров
Мощност 140 к.с.
Ускорение 0-100 км/ч 9,9 сек.
Макс. скорост 199 км/ч
Среден разход 5,7 л/100 км
Емисии СО2 149 г/км
Базова цена 53 606 лв

Нови технологични детайли

Новият "Туран" с BlueMotion Technology намалява вредните емисии и разхода на гориво - независимо дали с 1,2-литров бензинов TSI двигател или с 1,6-литров дизелов TDI двигател. Това той дължи на интелигентни технологии като рекуперация на спирачната енергия, старт-стоп система и специалната аеродинамична облицовка на пода и задната ос, която цели да се намали съпротивлението. Управлението през нощта е улеснено от новия асистент Dynamic Light Assist, свързан с предлаганите като опция ксенонови светлини. Той регулира безстепенно нивото на осветяване пред автомобила, за да предпази насрещно движещите се коли от заслепяване.

Новото "Ауди А6" идва в началото на 2011 г.

Само след няколко месеца горният среден клас ще бъде обогатен с още един премиум модел. "Ауди" представи първите снимки на А6, който в началото ще дебютира само като седан.
Четвъртата генерация А6 е по-ниска, по-къса и по-широка от своя предшестеник и има удължено със 7 см междуосие. В дизайна се наблюдават елементи от по-големия А8 и по-малкия А4, както и детайли от купето с четири врати А7. Новите фарове са по-остри и вече могат да светят с ксенон или изцяло със светодиоди, които позволяват интелигентно насочване на светлинния поток в зависимост от пътната ситуация.
Конструкцията на новото А6 е олекотена с 50 килограма в сравнение с предшественика благодарение на използването на алуминий и високоякостна стомана. От "Ауди" твърдят, че кабината е станала по-просторна. Багажникът е на нивото на предшественика с обем 530 литра.
Нови системи за асистенция подпомагат водача. Сред тях е и прожекционният дисплей на челното стъкло, който показва най-важните данни директно пред погледа на водача. Клиентите могат да избират между нормално, спортно и адаптивно въздушно окачване.
Два бензинови и три дизелови двигателя с мощност от 177 до 300 к.с. задвижват новата лимузина. За първи път в А6 ще бъде вграждано и хибридно задвижване с четирицилиндров бензинов двигател и електромотор, като разходът на гориво ще е едва 6,2 л/100 км. Цените стартират от 38 500 евро.

Първа награда за Пежо 508 в Германия

Пежо 508 бе отличен в категорията си от читателите на списание Auto Zeitung с наградата Auto Trophy, която се присъщ вече 23 години. През 2010, за титлите се бориха 400 модела, които вече са или предстои да излязат на пазара в Германия. Тази година, победителите в отделните категории бяха определени от 104 000 гласа. Новият 508 се пребори с 18 съперника в клас "вносни" на най-популярната на немския пазар категория "Среден клас". Моделът е израз на намеренията на Peugeot да завоюва отново една своя историческа територия. Лансирането в Европа на двата силуета, хечбек и SW, ще започне през февруари 2011. Гамата ще включва 8 двигателя с мощност от 112 до 204 к.с., с отлични екологични показатели и по-специално версията е-HDi (Stop&Start от ново поколение). През 2012 година гамата 508 ще се сдобие и с версия Hybrid4.


Студия на Опел отличена за дизайн

Благодарение на впечатляващия дизайн концептуалният модел Опел Флекстрийм GT/E бе високо оценен от международното жури, което му връчи престижната награда red dot на церемония в Сингапур. С над 12,000 гласувания от 60 страни, призът red dot реално е една най-престижните стилистични награди в света, а red dot Singapore се дава за най-добър дизайн на концептуален модел. Опел Флекстрийм GT/E олицетворява новия дизайнерски език на марката, за първи път е представен през 2008 година с Инсигния и го развива като в още по-голяма степен оптимизира аеродинамичната ефективност.


Бамбуков автомобил от Швейцария

Швейцарският тунинг-специалист Ринспийд, познат с причудливите си концептуални модели, ще изненада публиката на автосалона в Женева през март със студията Бамбу (Bamboo). Различни елементи от интериора са изработени от бамбукови фазери. Откритият автомобил се задвижва от електромотор и напомня на модела Ситроен Мехари от 70-те години, станал известен в Южна Франция и Сен Тропе. Бамбу е ориентиран стилистично към този модел с текстилния си покрив, плоските врати и прикритите наполовина задни колела. В задната част е поместена сгъваема тротинетка.

 

НА НИВО: Както винаги ергономичността в интериорите на VW е висока.
НА НИВО: Както винаги ергономичността в интериорите на VW е висока.
Новото Ауди А6
Новото Ауди А6
ЛИДЕР: 508 започна да печели награди преди дебюта си.
ЛИДЕР: 508 започна да печели награди преди дебюта си.
ДЪРВЕН: Бамбу използва дървесина в буквалния смисъл.
ДЪРВЕН: Бамбу използва дървесина в буквалния смисъл.

Видео

Коментари