Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Отново във висшата лига

ОТ КОРЕЯ С ЛЮБОВ: Рено Латитюд ще се произвежда в Корея, редом със Самсунг SM5.
ОТ КОРЕЯ С ЛЮБОВ: Рено Латитюд ще се произвежда в Корея, редом със Самсунг SM5.
Рядко някой производител признава така откровено грешките си, както направи "Рено" наскоро.
За неуспеха на Вел Сатис в горния среден клас се говори открито като за залог на грешен кон. Съзнавайки, че екстравагантността не се котира особено добре сред консервативните клиенти, френската компания въвежда на пазара седана Латитюд.
Традиционната лимузина е базирана на Самсунг SM5, който е част от гамата на "Рено" Самсунг Моторс, в който Рено има 80-процентов дял. Досега автомобилът е бил продаван единствено в Южна Корея, но преобразявайки го в Латитюд, "Рено" ще атакува световните пазари в повече от 60 страни.
Спестявайки разходи за разработка на нов автомобил, "Рено" позиционира Латитюд като конкурент не на премиум-моделите в класа, а на тези, при които цената е основен фактор за покупка. Седанът ще се конкурира "Шкода" Супърб, Хюндай Соната и новия СААБ 9-5, но не и с "Мерцедес" Е-клас, БМВ 5-а серия и "Ауди" А6.
Външните разлики на Латитюд с SM5 са най-вече в повечето хром на френския модел. Традиционната външност на дългия 4,90 м модел е в контраст със смелия дизайн на предшественика Вел Сатис. Триобемният дизайн не блести с оригинални детайли или разчупени форми, но, така или иначе, очакванията са, че автомобилът ще се купува от по-възрастните сред нас, които не толерират фриволните линии.
Щедрите външни размери обаче осигуряват голямо вътрешно пространство, което ще бъде оценено както от пътуващите на предните, така и от тези на задните седалки. Пред водача е поставено арматурно табло с добра изработка и качествени материали, като уредите в него са осветени със светодиоди. Уредите, с които работи водачът, и различните функции за по-добър комфорт на пътуване са близо до обсега на ръцете му, като повечето от тях са разположени зад волана или на централната конзола.
В зависимост от версията пътническата кабина се предлага с различно оборудване, много хромирани детайли, включително и дръжките на вратите, топката на скоростния лост, както и с избор между по-тъмна и по-светла кожена тапицерия. Панорамният електрически стъклен покрив осигурява повече светлина в пътническата кабина. Многобройни ниши и обособени пространства осигуряват място за дребни предмети. Сред тях е жабката с охлаждане с обем 9,6 литра, както и 2,4-литровия отсек в централната конзола. За багажа са отделени 477 литра (във версията без резервно колело обемът е 511 литра). Възможно е и увеличаването му чрез сгъване на облегалките на задните седалки.
За приятното пътуване на борда на Латитюд се грижат няколко елемента. В оборудването са включени седалка на водача с масажна функция, работеща в четири режима, йонизатор за въздуха (Samsung Super Plasma(r)), който работи в два режима за пречистване на въздуха и за намаляване на стреса и пакет Relax с два аромата парфюм. Списъкът продължава с избор на аудиосистеми, в който влиза основната 3D Sound by Arkamys(r) и топсистемата Bose(r) Sound System, плюс вградените навигационни системи Carminat TomTom(r) или Carminat Bluetooth(r) DVD, както и функцията Bluetooth(r) и възможност за дигитално свързване Plug&Music.
Управлението на Рено Латитюд е допълнено от наличието на биксенонови фарове и преден и заден паркинг сензор, допълнен от камера за задно виждане. Водачът има карта "Свободни ръце", която му осигурява достъп до автомобила и стартиране на двигателя, без да се налага използването на картата.
Гамата от двигатели за Латитюд включва един бензинов и три дизелови двигатели. Бензиновият агрегат е четирицилиндров с обем 2,0 литра и мощност 140 к.с. При дизелите откриваме два двулитрови мотора с мощност 150 и 175 к.с., както и трилитров V6 с мощност 240 к.с. и 450 Нм въртящ момент. Серийно най-мощният дизел е комбиниран с автоматична предавателна кутия, която се предлага като опция и за двулитровата версия със 175 к.с.

Нашето мнение

Латитюд е икономичен опит на "Рено" да се позиционира в сегмент, доминиран от премиум-марките и по-евтините "Шкода" и "Хюндай". Традиционният дизайн и технологии не впечатляват толкова много, колкото богатото оборудване, включващо необичайни детайли като йонизатор на въздуха например. В тази светлина Латитюд се представя като бизнес автомобил за пресметливи.

Безопасен по дефиниция

Както повечето модели на "Рено", и Латитюд се отличава с високо ниво на активна и пасивна безопасност. В оборудването му са включени АBS, ЕSC (Electronic Stability Control) със система CSV за контрол над недозавиването, автопилот с ограничител на скоростта, система, която следи налягането в гумите, адаптивни въздушни възглавници за водача и пътуващия до него, две двукамерни въздушни възглавници, защитаващи гръдния кош и таза, и две въздушни възглавници тип "завеса" и триточкова система Isofix за детска седалка на външните задни места.

"Опел" обнови Корса

ОТ януари догодина успешният малък модел на "Опел" ще има променен дизайн на предната част в унисон с новия дизайн на марката. Долната решетка е станала по-широка и по-висока, а емблемата е интегрирана в оформената по нов начин по-масивна хромирана лайстна. Оформени по нов начин са и фаровете, които имат "крилообразно" оформени дневни светлини. Вътрешните елементи на светлините също са оптимизирани с цел постигане на подобен на бляскаво бижу ефект, който подчертава динамичния вид на автомобила. Новите светлини за мъгла са с интегриран хромиран елемент в характерната форма на острие. В оборудването откриваме и нова аудиосистема с чувствителен на допир екран.
Нов пакет оборудване Linea е създаден с цел да привлече по-млади потребители, желаещи да придадат индивидуален отпечатък на своята Corsa. Пакетът се отличава по двете големи бели или черни ивици по продължение на каросерията на Corsa. Цветът на 17-цоловите колела и корпусите на страничните огледала при този пакет е съобразен с разцветката на двойната ивица.
Опел Корса ecoFLEX 1,3 CDTI с мощност 95 к.с. също ще се присъедини към палитрата от версии на модела и ще се предлага серийно с автоматична Start/Stop система. Модификацията с три врати изразходва средно само 3,5 литра дизелово гориво на 100 км пробег, което се равнява на емисии на CO2 в размер на едва 94 г/км.

Шевролет Волт с еконаграда

Електрическият автомобил с удължен пробег Шевролет Волт бе обявен за Green Car of the Year от издателите на Green Car Journal. Волт е първият автомобил с електрическо задвижване, на който се присъжда тази награда. Автомобилът е в състояние да измине изцяло на електрическа тяга с един заряд на своите акумулатори пробег в рамките на 40 дo 80 км преди 1,4-литровият бензинов двигател/генератор да се включи плавно и да осигури необходимата електроенергия за задвижване на колелата в продължение на още 500 километра при пълен догоре горивен резервоар. Способността на Волт за удължаване на автономния пробег е особено интересна за хората, които изпитват опасения за възможността да бъдат оставени на пътя от автомобилите, използващи само енергията от акумулаторни батерии.

Мини Е дойде в България

Задвижваният от електричество Мини E измина пробег от над 200 км при първата си поява в България. Министърът на околната среда Нона Караджова, журналисти и участници в конференцията Green Innovation Forum имаха възможността да изпитат първи възможностите за електрическа мобилност. Арена на първия български тест на автомобила на BMW Group бе Бизнес Парк София. С изпитателен парк от 600 автомобила Мини E БМВ Груп е първата компания, която включва електрическата мобилност в ежедневието на много хора по света. В рамките на две години участниците в пилотния проект изминаха над 10 млн. км с техните електрически автомобили в САЩ, Великобритания и Германия. Франция, Япония и Китай ще ги последват през 2011 г.

Ауди пусна RS 3

Ауди разшири RS-гамата си с най-малкия модел - RS 3 Спортбек. Компактният автомобил се задвижва от петцилиндров редови двигател с турбокомпресор с обем 2,5 литра. Той развива мощност от 340 к.с. и максимален въртящ момент от 450 Нм. С него ускорението от 0 до 100 км/ч протича за 4,6 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Според "Ауди" средният разход на гориво е едва 9,1 л/100 км. Серийно автомобилът е оборудван със седемстепенна автоматична предавателна кутия с два съединителя S tronic и двойно предаване quattro. Окачването е спортно и е снижено с 25 мм. Компактният болид е "обут" в гуми с размер 235/35 R 19 отпред и 225/35 R 19 отзад. Спирачната система е с дискове с размер 370 и 310 мм респективно на предния и задния мост.

 

ОТЛИЧИЕ: Шевролет Волт бе заслужено награден.
ОТЛИЧИЕ: Шевролет Волт бе заслужено награден.
НА ТОК: Изпитателния Мини Е още не се продава.
НА ТОК: Изпитателния Мини Е още не се продава.
СЕРИОЗНА: Цената на Ауди RS 3 е 49 900 евро.
СЕРИОЗНА: Цената на Ауди RS 3 е 49 900 евро.

Видео

Коментари