В спортна форма
ПЪРВАТА генерация на "Фолксваген" Туарег от 2003 г. бе изненадваща не само с появата си като част от гамата на производителя на "народни автомобили", но и с факта, че бе създадена на обща платформа с "Порше" Кайен.
Освен тази малка тайна, в основата на успеха на офроуд-автомобила, който бе продаден в повече от половин милион екземпляра, се крие и фактът, че той предлагаше идентични нива на динамика, икономичност и комфорт с премиум моделите "Мерцедес" ML, БМВ Х5 и "Ауди" Q7, но на значително по-ниска цена.
Новата генерация се базира на този успех и има за цел да подобри още веднъж цялостния пакет, който клиентите на "Фолксваген" получават. Сред най-важните от тези подобрения е намаляването на теглото на модела с 200 килограма в сравнение с предшественика. Макар Туарег да е станал по-просторен и да има
по-добро оборудване
олекотяването се е отразило на икономичността и динамиката едновременно.
Благодарение на увеличеното с 40 мм междуосие новият Туарег предлага по-голямо вътрешно пространство от своя предшественик. Това се е отразило най-вече на задните места, където пространството вече достига нивото на луксозни лимузини. За целта седалките се плъзгат напред и назад, освобождавайки
повече място за пътниците
или осигурявайки по-голям товарен обем. Дори и в най-ниската си стойност (580 л) той превъзхожда предлаганото от конкурентите, а максималният обем от 1642 литра трябва да бъде достатъчен за преместването на покъщнината на гарсониера. Удобство за пътниците е предлаганата като опция автоматично отваряща се задна врата.
Новият Туарег се предлага само във версия с пет места, но липсата на третия ред едва ли ще се окаже толкова важна, тъй като в България автомобилът може да ползва данъчен кредит благодарение на хомологацията си N1 (товарен автомобил).
Пред водача откриваме познатото със своята прегледност и удобство арматурно табло. Функционалността и чудесният дизайн на приборите (включително големият цветен монитор между двата циферблата) веднага причисляват Туарег към автомобилите, които позволяват на водача инстинктивно да се справя с всички задачи - запазена марка на моделите на "Фолксваген". Особено удобна е употребата на комбинираната система за развлечения, комуникация, навигация и климатизация с голям чувствителен на допир монитор в средата на таблото.
Нивата на оборудване са по-добри от тези в досегашния модел. В базовия модел клиентите получават автоматик, двузонален климатроник, сериозна аудиосистема, автопилот, сензор за дъжд и светлина и пълен набор от електронни системи за стабилност и безопасност. Една от подобряващите комфорта опции е въздушното окачване, което позволява повдигане и сваляне на каросерията в четири нива.Първоначално Туарег ще се предлага с два дизелови и един бензинов двигател, като очакванията са, че V6 TDI ще продължи да бъде най-продаваният модел. В подкрепа на това твърдение идва фактът, че същият агрегат се вгражда и в "Порше" Кайен, а V8 TDI за момента се предлага само при VW. Мощността на шестцилиндровия дизел от 240 к.с. е напълно достатъчна за всякакви ситуации, а комбинацията с
осемстепенния автоматик
подобрява комфорта и икономичността. По-големият дизел е с мощност 340 к.с., а бензиновият V6 е с мощност 280 к.с.
В новия модел системата за двойно предаване е изцяло преработена за постигане на по-голяма икономичност и по-добро движение офроуд. За любителите на екстремните участъци се предлага друга система - 4Xmotion, при която има понижаващи предавки, по-голям резервоар и различни диференциали.
Технологията BlueMotion подобрява икономичността
Новият Туарег V6 TDI BlueMotion Technology е един от най-икономичните в класа си с разход от 7,4 л/100 км и 195 г/ км емисии въглероден двуокис. Това става възможно благодарение на системата "старт-стоп" с рекуперация на спирачната енергия, по-дългото главно предаване и други мерки. Намаляването на теглото, мерки по аеродинамиката и осемстепенната автоматична скоростна кутия също спомагат за намаляване на разхода на гориво и увеличаване на динамиката.
"Мини" Кънтримен дойде в България
ДНИ преди официалното въвеждане на четвъртия модел на "Мини" на европейския пазар новият автомобил провокира със своята поява out-of-the-box в операция с кодовото име "Измъкни се" в столичен мол. Новият модел е четвъртият член на гамата на "Мини" и първият с четири конвенционални врати. При въвеждането си на пазара автомобилът ще предлага избор от три бензинови и два дизелови двигателя с мощност от 90 до 184 к.с. "Мини" Кънтримен е стандартно оборудван и с широк набор от функции на концепцията MINIMALISM за понижаване на разхода на гориво и нивата на вредни емисии като регенерация на спирачната енергия, автоматична функция старт-стоп, индикатор за превключване на предавките и други. Освен предлаганата като опция система ALL4, сигурността се гарантира и от електронни асистенти като DSC, DTC, индикатор за налягане в гумите и от шест въздушни възглавници.
"Шевролет" обнови Каптива
Новият SUV Каптива ще може да бъде видян за първи път на автомобилното изложение в Париж, с нов дизайн на предната част, промени по интериора и нови двигатели и трансмисии. Сред новите елементи в екстериора са предният капак, по-голяма решетка на радиатора и призматичните предни светлини и интегрираните във външните огледала мигачи. Четири нови двигателя и нови механични или автоматични шестстепенни трансмисии осигуряват комфортно движение. Бензиновите агрегати са с обем 2,4 и 3,0 литра и мощност 171 и 258 к.с., а дизеловите - с обем 2,2 литра и мощност 163 и 184 к.с. Представянето є на европейските пазари е насрочено за пролетта на 2011 година.
"Форд" Фокус ST ще е с 250 к.с.
"Форд" ще покаже на автосалона в Париж за първи път студия на спортната версия на Фокус. Моделът ST ще има мощност от 250 к.с. и трябва да дойде на пазара през 2012 г. Задвижването ще бъде поверено на четирицилиндров двигател с турбокомпресор и обем 2,0 литра. Най-мощната версия на компактния автомобил ще се отличава от серийните модели чрез по-атрактивния си външен вид със спортни спойлери, централна ауспухова тръба и големи алуминиеви джанти. Очаква се в интериора да бъдат предлагани двуцветни тапицерии, като в студията доминиращ цвят е оранжевото.
Започнаха поръчките за "Мерцедес" CLS
Новото купе с четири врати "Мерцедес" CLS ще се появи на пазара през 2011 г., но клиентите вече могат да поръчат своите автомобили. Първоначално автомобилът ще се предлага с два шестцилиндрови двигателя - 350 CDI (265 к.с.) и 350 BlueEfficiency (306 к.с.). В Германия цената на дизеловия модел започва от 63 427 евро, а малко по-скъп е бензиновият модел. По-късно гамата ще бъде допълнена от четирицилиндров дизел с 204 к.с. и V8 с 408 к.с.