Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Първа степен по скалата на “Ауди”

ГОЛЯМА РАБОТА: Макар и малък на размери, А1 предлага обичайното за “Ауди” качество.
ГОЛЯМА РАБОТА: Макар и малък на размери, А1 предлага обичайното за “Ауди” качество.

ПОВЕЧЕ от десетилетие моделите на "Мини" "безчинстваха" свободно в сегмента на малките премиум автомобили.
Нито един от конкурентите на БМВ нямаше подходящ отговор на лайфстайл модела, покорил сърцата на дами и господа от различни възрастови групи. Успехът на британо-германския автомобил провокира появата на "Алфа Ромео МиТо" и "Ситроен DS3", но най-сериозният конкурент на "Мини" носи името "Ауди" А1.
Очакванията за А1 са да се превърне в
най-продавания модел
в историята на марката и да помогне за преминаването на границата от 1 милион продадени автомобили през 2010 г. Шансовете за това не са лоши - в моделната гама на марката той е позициониран като най-достъпен, а цялостната концепция е добре замислена.
Моделът е базиран на доказалата се платформа на "Фолксваген Поло", която е получила фина доработка от инженерите на "Ауди". За момента автомобилът се предлага с каросерия само с три врати, но се очаква появата и на А1 с пет врати. Дължината от 3,95 м и междуосието от 2,47 м гарантират на модела
лесно маневриране
в градски пространства. Багажникът е с обем между 267 и 920 литра и има двоен под.
На външен вид А1 лесно може да бъде разпознат като член на моделната гама на "Ауди". Отличителни елементи и тук са голямата радиаторна решетка и изчистените линии, но за разлика от други марки и модели клиентите могат да избират двуцветна окраска на каросерията - колоните на автомобила са в сребрист цвят в дизайнерския пакет S-line. Ксеноновите светлини са опция, а заедно с тях отзад място намират светодиодни стопове. Дневните светлини също са светодиодни и са интегрирани в блока на фаровете.
Стилната линия продължава и в интериора. В момента нито един друг автомобилен производител не предлага малък градски модел с толкова
премиум усещане
в купето. Дизайнерското оформление, качеството на материалите и изработката не подсказват с нищо, че пътниците се намират на борда на най-малкия и най-евтиния модел на компанията. Уредите са прегледно и ергономично подредени, а детайли като светодиодното осветление допълват цялостното представяне.
В оборудването могат да бъдат открити детайли като навигационна и аудиосистема, климатроник, кожена тапицерия и други. Пред водача е поставен показателят на бордовия компютър, който му препоръчва моментите за смяна на предавките за постигане на по-добра икономичност. Той показва и кои от агрегатите в автомобила са активни - например климатикът или отоплението на задното стъкло - и какъв е техният принос за моментния разход.
"Ауди" А1 ще се предлага в началото с три двигателя - два бензинови и един дизелов, всички оборудвани с турбокомпресор. Базов е 1,2-литровият TFSI с мощност 86 к.с., а 1,4-литровият TFSI е с мощност 122 к.с. Дизеловият агрегат е с обем 1,6 литра и мощност 105 к.с. 1,4-литровият бензинов двигател се предлага само със седемстепенна автоматична предавателна кутия с
два съединителя
S tronic, която може да бъде превключвана и с лостчета зад волана. Всички двигатели са оборудвани със старт-стоп система и система за възстановяване на спирачната енергия.
За безопасността се грижат задължителните системи ABS, ASR, EBD и ESP, а пътниците са защитени от шест въздушни възглавници. Размерът на колелата варира от 15 до 18 цола, серийно на борда идват радио-CD МР3 и електрически стъкла, но климатикът е опция във всички нива на оборудване (1963 лева). Дизайнерският пакет S line включва по-ясно изразени странични престилки и заден спойлер.

Нашето мнение
"Ауди" А1 ще се превърне в най-силния конкурент на "Мини" още със старта на продажбите си. Той е по-практичен от британския модел, по-сдържан от "Ситроен" DS3 и по-качествено изработен от италианския "Алфа Ромео МиТо". Търсенето на премиум автомобили в последните години ни кара да очакваме, че А1 ще се изстреля директно на върха на продажбите в сегмента си.

"Опел" загатва за "Астра" GTC в Париж

КОНЦЕПТУАЛНИЯТ модел GTC Paris, който ще бъде показан за първи път на автомобилното изложение Mondial de l‚Automobile 2010 (2 - 17 октомври), показва в общи линии как ще изглежда спортната версия на "Астра". Малко детайли са известни за новия модел, но студията демонстрира най-вече дизайнерския език на бъдещия модел.

БМВ на Пловдивския панаир

Програмата БМВ Premium Selection е основен акцент в представянето на "БМВ Груп България" по време на Автомобилен салон Пловдив 2010. На площ от 380 кв. м компанията ще демонстрира международната концепция, запазена марка на германския премиум производител, както и многобройните възможности за запазване на стойността и технологичното предимство на автомобилите с марка БМВ. Посетителите ще могат да научат също и за всички новости в моделната гама, както и за гъвкавите схеми на финансиране, предлагани от БМВ.

"Опел Манта" и "Аскона" на 40 г.

През 1970 година "Опел" представи "Манта" и "Аскона". От двата модела се продават почти 1,2 милиона броя в рамките на пет години. Въпреки че споделят една и съща техническа платформа, те са насочени към различни групи клиенти: "Манта" е динамично спортно купе, а "Аскона" - комфортен семеен автомобил или компактно лайфстайл комби.
За двата модела се предлага нов 1,6-литров двигател с версии на мощност 68 и 80 к.с. Друг агрегат е 1,9-литровият S с 80 или 90 к.с. Базовият модел в гамата е 1,2-литровата версия с мощност 60 к.с., представена през 1972 година, а по-късно за "Манта" се появява и версия със 105 к.с.

"Ариел" показа убиец на "Ферари"

Британската марка "Ариел" представи най-мощната версия на спортния "Атом" - V8. Моделът е оборудван с осемцилиндров двигател с мощност 482 к.с. Ускорението на тежащия едва 550 кг болид от 0 до 100 км/ч се извършва за 2,3 секунди, като съотношението тегло/мощност е 900 к.с. на тон. Максималната скорост е 275 км/ч за серийната версия. В състезателната версия двигателят е с мощност 507 к.с., а максималната скорост е 320 км/ч. Предавателната кутия е шестстепенна секвенциална.

О, ПАРИЖ: Концептуалният модел показва как ще изглежда спортната версия на “Астра”.
О, ПАРИЖ: Концептуалният модел показва как ще изглежда спортната версия на “Астра”.
ПО СВОЙ ВКУС: Клиентите могат да индивидуализират детайли от интериора.
ПО СВОЙ ВКУС: Клиентите могат да индивидуализират детайли от интериора.
ЕКЗОТИКА: “Ариел Атом” V8 ще бъде произведен едва в 25 броя на цена от 179 384 евро.
ЕКЗОТИКА: “Ариел Атом” V8 ще бъде произведен едва в 25 броя на цена от 179 384 евро.
ПРЕМИУМ С ИСТОРИЯ: Всички автомобили от програмата Premium Selection са с ясна и изрядна сервизна история.
ПРЕМИУМ С ИСТОРИЯ: Всички автомобили от програмата Premium Selection са с ясна и изрядна сервизна история.
ТОПМОДЕЛ: “Аскона” 1,9 S е позициониран най-високо в гамата на модела.
ТОПМОДЕЛ: “Аскона” 1,9 S е позициониран най-високо в гамата на модела.

Видео

Коментари