Естествен по природа
СРЕД известните имена на японските автомобилни производители отдавна присъства "Мазда", което повечето от нас възприемат като даденост.
Сред открояващите се модели са класическият роудстър МХ-5 и спортният RX-8, докато останалата част от гамата покрива почти всякакви нужди - в нея има компактни, семейни и офроуд автомобили.
"Мазда 3" е един от сравнително новите модели на марката, който наследи поредица от добре известните 323. Промяната в наименованието преди години трябваше да демонстрира
ново начало за модела
който, макар и познат със своята висока надеждност, губеше пазарни позиции спрямо конкурентите си. За целта бяха въведени нови дизелови агрегати, а най-новата версия на модела притежава интересни технически решения в духа на времето.
Новата "тройка" е получила фамилните черти на марката, които характеризират модели като "5", "6" и МХ-5. Външният вид е създаден в германското дизайнерско студио на "Мазда" и в него впечатление прави по-голямата радиаторна решетка, видяна в някои от концептуалните модели на марката в последните години. Извивките на предните калници
следват формата на колелата
и дават началото на "мускулеста" линия в профила на автомобила.
Както и при предишния модел, хечбекът на "Мазда 3" е по-дълъг от средното за класа (4,46 м). Във версията си седан автомобилът добавя още 12 сантиметра в дължината си при идентично междуосие от 2,64 м. В хечбек-версията багажният обем варира от 340 до 1360 литра, докато при седана нормалният обем е 430 литра.
Подобно на своя предшественик и на други модели на марките "Форд" и "Волво", окачването на "тройката" е тип "Макферсън" на предните колела и многозвенно на задните, което, без съмнение, е най-добрият компромис между комфорт и динамика. В тази светлина се показа тестовият двулитров бензинов представител на гамата, който показва отлична стабилност в завои и сравнително твърдо, но не некомфортно окачване.
Купето на "Мазда 3" демонстрира модерни форми с леки извивки и
качествени материали
Водачът лесно може да намери правилната ергономична позиция на седене благодарение на широката гама от настройки на седалката и волана. Пред него се намира прегледно арматурно табло, а в горната част на централната конзола е поставен информационен дисплей с показателите на бордовия компютър, навигацията (в случай, че е поръчана от списъка с опциите), аудиосистемата и др. Самата аудиосистема е лесна за употреба, което се подпомага от бутоните на волана, а звукът на колоните BOSE (в ниво на оборудване Екзекютив) е отличен. Към нея може да бъде включен и телефон, чрез Bluetooth. Пространството в кабината е адекватно за класа, като пътниците на задните места се чувстват добре и на дълги пътувания.
"Мазда 3" се предлага с два бензинови и три дизелови агрегата. Базов е бензиновият с обем 1,6 литра (105 к.с.), а над него е позициониран 2-литров агрегат с директно впръскване на горивото и 151 к.с. При дизелите намираме един 1,6-литров (109 к.с.) и два 2,2-литрови мотора с мощност 150 и 185 к.с. Единствено двулитровият бензинов може да бъде оборудван с автоматична предавателна кутия, всички останали се предлагат само с механични. Също така единствено той притежава системата i-stop, която действа на принципа старт/стоп и пести гориво в градски условия (виж карето).
Нивата на оборудване при "Мазда 3" са ясно структурирани, като някои двигатели могат да бъдат поръчани само в комбинация с
по-високо ниво на оборудване
За съжаление обвързването на опциите в такива пакети не дава възможност за отделно избиране на някои елементи. Например, ако искате ксенонови светлини, ще трябва да вземете най-мощния дизелов двигател с най-високото ниво на оборудване. За сметка на това оборудването за безопасност е пълно още в базовата версия - системите ABS и DSC са на борда, така както и осем въздушни възглавници. Климатикът също е част от серийното оборудване.
Нашето мнение
"Мазда 3" е интелигентен и добре балансиран компактен автомобил, който показва колко ефективни могат да бъдат модерните технологии. Настройките му са по-динамични, без от това да страда комфортът. С доброто си оборудване още от базовия модел и при актуалните промоционални условия, "тройката" се превръща в отлична алтернатива на европейските модели.
"Пежо" предлага нов скутер
НОВОТО попълнение в гамата скутери на "Пежо" се нарича "Кисби". Създаден специално за града, той е компактен и икономичен и ще бъде първият скутер с новия лъв в емблемата на френската марка.
"Кисби" е модерен и динамичен и ще бъде оборудван с новия икономичен 4-тактов двигател. Разходът на гориво от 2,8 л/100 км осигурява автономия от 200 км при обем на резервоара 6,5 л. В новия скутер има общо осем технически подобрения, които гарантират качество и удобство, сред които нова глава на двигателя и нов карбуратор с нагревател.
Новият скутер ще се предлага в четири цвята - синьо, оранжево, бяло и черно. Високото качество на изпълнение личи в детайли като хромирания фар, алуминиевите джанти, тонирания обтекател, алуминиевата ръкохватка за пътника и др.
Kisbee се отличава както с компактни размери, така и с големи възможности за транспортиране на багаж. Багажникът може да побере всяка интегрална каска. Равният под е удобен за превозване на обемисти предмети. Куките за чанти и за каска допълват удобствата "на борда", а за най-взискателните се предлага допълнителна кутия с обем 30 или 34 литра. Лекият скутер (85 кг) се задвижва от 50-кубиков двигател и ще стъпи на пазара в началото на есента.