Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Естествен по природа

СЕМЕЙНИ ЧЕРТИ: “Мазда 3” притежава типичния за марката стремителен дизайн.
СЕМЕЙНИ ЧЕРТИ: “Мазда 3” притежава типичния за марката стремителен дизайн.

СРЕД известните имена на японските автомобилни производители отдавна присъства "Мазда", което повечето от нас възприемат като даденост.
Сред открояващите се модели са класическият роудстър МХ-5 и спортният RX-8, докато останалата част от гамата покрива почти всякакви нужди - в нея има компактни, семейни и офроуд автомобили.
"Мазда 3" е един от сравнително новите модели на марката, който наследи поредица от добре известните 323. Промяната в наименованието преди години трябваше да демонстрира
ново начало за модела
който, макар и познат със своята висока надеждност, губеше пазарни позиции спрямо конкурентите си. За целта бяха въведени нови дизелови агрегати, а най-новата версия на модела притежава интересни технически решения в духа на времето.
Новата "тройка" е получила фамилните черти на марката, които характеризират модели като "5", "6" и МХ-5. Външният вид е създаден в германското дизайнерско студио на "Мазда" и в него впечатление прави по-голямата радиаторна решетка, видяна в някои от концептуалните модели на марката в последните години. Извивките на предните калници
следват формата на колелата
и дават началото на "мускулеста" линия в профила на автомобила.
Както и при предишния модел, хечбекът на "Мазда 3" е по-дълъг от средното за класа (4,46 м). Във версията си седан автомобилът добавя още 12 сантиметра в дължината си при идентично междуосие от 2,64 м. В хечбек-версията багажният обем варира от 340 до 1360 литра, докато при седана нормалният обем е 430 литра.
Подобно на своя предшественик и на други модели на марките "Форд" и "Волво", окачването на "тройката" е тип "Макферсън" на предните колела и многозвенно на задните, което, без съмнение, е най-добрият компромис между комфорт и динамика. В тази светлина се показа тестовият двулитров бензинов представител на гамата, който показва отлична стабилност в завои и сравнително твърдо, но не некомфортно окачване.
Купето на "Мазда 3" демонстрира модерни форми с леки извивки и
качествени материали
Водачът лесно може да намери правилната ергономична позиция на седене благодарение на широката гама от настройки на седалката и волана. Пред него се намира прегледно арматурно табло, а в горната част на централната конзола е поставен информационен дисплей с показателите на бордовия компютър, навигацията (в случай, че е поръчана от списъка с опциите), аудиосистемата и др. Самата аудиосистема е лесна за употреба, което се подпомага от бутоните на волана, а звукът на колоните BOSE (в ниво на оборудване Екзекютив) е отличен. Към нея може да бъде включен и телефон, чрез Bluetooth. Пространството в кабината е адекватно за класа, като пътниците на задните места се чувстват добре и на дълги пътувания.
"Мазда 3" се предлага с два бензинови и три дизелови агрегата. Базов е бензиновият с обем 1,6 литра (105 к.с.), а над него е позициониран 2-литров агрегат с директно впръскване на горивото и 151 к.с. При дизелите намираме един 1,6-литров (109 к.с.) и два 2,2-литрови мотора с мощност 150 и 185 к.с. Единствено двулитровият бензинов може да бъде оборудван с автоматична предавателна кутия, всички останали се предлагат само с механични. Също така единствено той притежава системата i-stop, която действа на принципа старт/стоп и пести гориво в градски условия (виж карето).
Нивата на оборудване при "Мазда 3" са ясно структурирани, като някои двигатели могат да бъдат поръчани само в комбинация с
по-високо ниво на оборудване
За съжаление обвързването на опциите в такива пакети не дава възможност за отделно избиране на някои елементи. Например, ако искате ксенонови светлини, ще трябва да вземете най-мощния дизелов двигател с най-високото ниво на оборудване. За сметка на това оборудването за безопасност е пълно още в базовата версия - системите ABS и DSC са на борда, така както и осем въздушни възглавници. Климатикът също е част от серийното оборудване.

Нашето мнение
"Мазда 3" е интелигентен и добре балансиран компактен автомобил, който показва колко ефективни могат да бъдат модерните технологии. Настройките му са по-динамични, без от това да страда комфортът. С доброто си оборудване още от базовия модел и при актуалните промоционални условия, "тройката" се превръща в отлична алтернатива на европейските модели.

"Пежо" предлага нов скутер
НОВОТО попълнение в гамата скутери на "Пежо" се нарича "Кисби".
Създаден специално за града, той е компактен и икономичен и ще бъде първият скутер с новия лъв в емблемата на френската марка.
"Кисби" е модерен и динамичен и ще бъде оборудван с новия икономичен 4-тактов двигател. Разходът на гориво от 2,8 л/100 км осигурява автономия от 200 км при обем на резервоара 6,5 л. В новия скутер има общо осем технически подобрения, които гарантират качество и удобство, сред които нова глава на двигателя и нов карбуратор с нагревател.
Новият скутер ще се предлага в четири цвята - синьо, оранжево, бяло и черно. Високото качество на изпълнение личи в детайли като хромирания фар, алуминиевите джанти, тонирания обтекател, алуминиевата ръкохватка за пътника и др.
Kisbee се отличава както с компактни размери, така и с големи възможности за транспортиране на багаж. Багажникът може да побере всяка интегрална каска. Равният под е удобен за превозване на обемисти предмети. Куките за чанти и за каска допълват удобствата "на борда", а за най-взискателните се предлага допълнителна кутия с обем 30 или 34 литра. Лекият скутер (85 кг) се задвижва от 50-кубиков двигател и ще стъпи на пазара в началото на есента.

 

 

АУДИО: В по-високите нива на оборудване аудиосистемата на BOSE предлага отличен звук.
АУДИО: В по-високите нива на оборудване аудиосистемата на BOSE предлага отличен звук.
БАЗОВ: Новият скутер на “Пежо” е с атрактивна цена от 1199 евро.
БАЗОВ: Новият скутер на “Пежо” е с атрактивна цена от 1199 евро.

Видео

Коментари