Гъвкавостта преди всичко
Опел е пионер в областта на функционалността. Първата "Зафира" направо "отвя" френската конкуренция, докато другите германски марки все още нямаха свои представители в сегмента на компактните ванове.
Когато "Фолксваген" и "Форд" се включиха в надпреварата, "Опел" пак бе една крачка напред и представи още по-компактния "Мерива", предлагащ практична система на задните седалки и щедро вътрешно пространство.
Първата генерация на "Мерива" бе създадена върху платформа, използваща компоненти от "Корса" и "Астра". Представеният наскоро наследник
показва зрялост
като предният и задният му мост са "взети назаем" от големия "Зафира". И като цяло автомобилът се е превърнал повече във "висока "Астра", отколкото във "висока "Корса". Сега моделът предлага и значително по-голямо вътрешно пространство.
Гамата от системи с наименованието Flex бе допълнена от системата на вратите FlexDoors. С това наименование компанията обозначава отварящите се срещуположно на посоката на движение задни врати, известни в автомобилния свят в момента единствено благодарение на употребата им в модели на "Ролс-Ройс".
Идеята не е нова
но в "Мерива" е блестящо употребена. Всеки родител на дете, ползващо детско столче на задните места, знае от опит колко досадно е ежедневното влизане и излизане на отрочето/отрочетата от семейното возило, свързано с неизбежното развеждане по детски градини, училища, спортни и балетни зали. При отварящата се широко назад под почти прав ъгъл врата всяка манипулация с въпросната седалка - разбирай монтиране/демонтиране на самата седалка или на ползвателя є - се превръща в детска игра, тъй като щастливият родител е с лице към нея.
"Опел" твърди, при това с право, че нетрадиционните задни врати подобряват безопасността, тъй като при излизането си отзад малкото дете попада в обособена зона между предната и задната врата, от която няма как лесно да избяга и да попадне на потенциално опасно място - улицата. Специална заключваща система предпазва вратите от случайно отваряне при движение.
Flex-изненадите продължават в интериора. Между високо поставените седалки с добра видимост на всички страни е поставена релса (FlexRail), на която може да бъде закачена кутия с подлакътник. Тя може да бъде придвижвана напред и назад или
да бъде изцяло демонтирана
"Мерива" предлага общо 32 достъпни места за вещи, съобразени с вида на най-често превозваните в колата предмети.
Пред водача се простира арматурно табло, осеяно с елементи, познати от "Инсигния" и "Астра". Някои от превключвателите са еднакви с тези в посочените модели, като усещането за качество и уют в интериора е значително по-високо от това в предишния модел.
Основният акцент при "Мерива" е поставен върху задните места. Системата FlexSpace изисква
още по-малко усилия
за сгъване или преместване на седалките в различните позиции. Съществува възможност за изместване на задните седалки назад и към централната част на купето, при което се отваря повече простор и място за краката на двамата пътници. Друг вариант е външните седалки да се изместят напред, при което багажното пространство се увеличава, без да се ограничават трите места на задния ред. Цялостното сгъване на седалките води до нарастване на общия товарен обем от 400 на 1500 литра. В задната броня е интегрирана системата FlexFix, позволяваща превозването на велосипеди. На пътя "Мерива" демонстрира зряло пътно поведение, характерно за модели от по-висок клас. В оборудването могат да бъдат открити много елементи за комфорт и безопасност, включително вградена навигационна система, която обаче все още няма карта на България (за разлика от значително по-младите държави Македония и Косово).
Широка гама от двигатели
Новата "Мерива" е по-голяма и по-тежка от модела, който заменя и поради тази причина мощностната гама на двигателите е нараснала. Един от най-подходящите агрегати за модела е 1,4-литровият турбобензинов мотор със 140 к.с. и директно впръскване на горивото, куплиран към 6-степенна механична предавателна кутия, който работи тихо, равномерно и предлага достатъчно мощност във всяка ситуация. Същият агрегат се предлага и в турбо-версия със 120 к.с., но без директно впръскване, както и с атмосферно пълнене и 100 к.с. При дизелите гамата е представена от два агрегата с обем 1,3 и 1,7 л и палитра от мощностни степени с диапазон от 75 до 130 к.с.
Нашето мнение
Като концепция "Мерива" показва значителни предимства пред досегашния модел. Интериорът е още по-практичен не само благодарение на новите интелигентни задни врати. Комфортът, икономичността и усещането за качество също са повишени. Пред нас е една по-зряла и комфортна семейна кола.Като концепция "Мерива" показва значителни предимства пред досегашния модел. Интериорът е още по-практичен не само благодарение на новите интелигентни задни врати. Комфортът, икономичността и усещането за качество също са повишени. Пред нас е една по-зряла и комфортна семейна кола.