Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Тиха вода

СКРИТ ТАЛАНТ: "Хюндай" i30 не е сред най-споменаваните модели в класа, но притежава силни качества.
СКРИТ ТАЛАНТ: "Хюндай" i30 не е сред най-споменаваните модели в класа, но притежава силни качества.

ИМА такива коли - не блестят с необичайни качества и лъскави емблеми, но ако се вгледаш, трудно ще откриеш много недостатъци. Пример за това е "Хюндай" i30, компактният модел на корейската марка, който присъства на нашия пазар от няколко години, но наскоро получи фейслифт.
Промените засягат екстериора и интериора на хечбека, както и произлизащия от същата платформа комби модел, наречен "cw". Отвън автомобилът е получил по-спортна форма. По-голям е въздухозаборникът в предната броня, обединен с радиаторната решетка в голяма шестоъгълна форма. Нови са кутиите за фаровете за мъгла и хромираната лайстна с логото на "Хюндай" отпред. Обновени са и задната престилка и страничните прагове. В някои от моделите външните огледала са с интегрирани мигачи. Съвсем малко е пораснала и дължината на автомобила, в резултат на промените в екстериора.
Високите стандарти в компактния клас, постигнати от "Фолксваген" Голф и "Опел" Астра, явно са били цел на дизайнерите на i30, които са създали интериор с достатъчно качествени материали и изработка, за да бъде конкурентен на лидерите. За разлика от "Киа" Сийд, с който компактният модел дели общ произход, тук акцентът е върху качества като лукса вместо върху младежкия дизайн. Пример за това е звукът, с който вратите се затварят - плътен и тежък, такъв, какъвто е познат само в по-високи класове и в най-добрите компактни модели. Меки материали, ясно четими уреди и добра ергономичност превръщат купето на i30 в удобно място за дълги пътувания.
Обновеният компактен модел
е и просторен. Той притежава едно от най-дългите междуосия, което осигурява достатъчно пространство отпред и най-вече отзад.
"Хюндай" i30 се предлага с два бензинови и три дизелови агрегата. Базов при бензиновите е 1,4-литровият четирицилиндров с мощност 109 к.с., а над него намираме 1,6-литров с мощност 126 к.с. При дизелите от един и същ работен обем - 1,6 литра - се постигат три степени на мощност - 90, 115 и 128 к.с. Всички двигатели, без базовите, могат да бъдат комбинирани с четиристепенна автоматична предавателна кутия, която не може да бъде наредена сред най-доброто на пазара през 2010 г. Конкурентите предлагат повече, така спокойно допълнителните средства могат да бъдат спестени.
Не толкова с комфорт при превключването, колкото с комфорт и динамика на пътя впечатлява обновеният i30. Корейският модел може да бъде нареден сред най-удобно возещите модели в класа и едновременно с това притежаващ и достатъчно динамично пътно поведение. Всичко това е в резултат на многоточковото задно окачване, с което могат да се похвалят само малко представители в класа.
В оборудването на i30 присъстват разбиращи се от само себе си елементи като централно заключване с дистанционно управление, МР3 CD плейър, електрически стъкла, а в по-горните версии намираме климатроник, многофункционален волан, автопилот, сензори за паркиране, дъждовен и светлинен сензор и други. Шест въздушни възглавници и дори ESP бдят над сигурността на пътниците.

"Хюндай" i30 1,6 CRDi
Двигател турбодизелов, четирицилиндров
Мощност 115 к.с.
Ускорение 0-100 км/ч 11,5 сек
Макс. скорост 188 км/ч
Среден разход 4,5 л/100 км
Емисии СО2 119 г/км
Базова цена 22 560 лв.

Нашето мнение
Както вече показа с модели като Санта Фе, "Хюндай" може да предложи сериозен конкурент в различни класове, както е в случая с компактния. Макар да не притежава лъскава европейска емблема, автомобилът предлага качества, съизмерими с най-доброто в сегмента. С дългата си гаранция автомобилът може да бъде интересен най-вече на тези, които имат дългосрочни планове.


Старт-стоп система и пет години гаранция
При бензиновите двигатели 1,4 blue и 1,6 blue и при 1,6 CRDi се предлага ISG-система (Idle Stop & Go, старт-стоп), която трябва да помогне да бъдат спестявани до 0,9 л/100 км. В допълнение, при ръчните предавателни кутии индикатор показва подходящия момент за смяна на предавката. "Хюндай" предлага и интересна тройна грижа за клиентите с три петгодишни елемента - гаранция за автомобила, безплатни прегледи на състоянието на автомобила и безплатна пътна помощ.


25 години двойното предаване при БМВ
БМВ отбелязва 25 години иновации при двойното задвижване. Четвърт век след представянето на пазара на първите модели със задвижване на всички колела, всеки четвърти модел на компанията в света е оборудван с xDrive. Към момента немският премиум производител предлага 45 модела, при които променливото разпределение на мощността между предните и задните колела се осигурява от най-интелигентната система xDrive. В България над 53% от продадените автомобили БМВ са със задвижване на четирите колела.
Двойно предаване се предлага като допълнително оборудване и алтернатива на типичното за марката задно задвижване, от 1985 година, когато става достъпно като опция в един модел от 3-та серия. Още по това време подаването на мощността към двете оси цели не само оптимизиране на сцеплението при движение по лоши настилки и тежки метеорологични условия, но е предназначено и за повишаване на динамиката на пътя и в завои.
В рамките на своята 25-годишна история двойното задвижване на БМВ се превръща от опция, предлагана само за подбрани модели, в двигател на последователното обогатяване на моделната програма.


"Нисан" даде старт на "Лийф"
Производството на електромобила "Лийф" започна във фабриката на "Нисан" в японския град Опама. Още през декември моделът ще стъпи на пазарите в Япония и САЩ, а в началото на 2011 г. той ще дойде и в някои европейски страни, като Холандия, където цената му ще бъде 32 839 евро. Оборудването включва климатик, навигационна система и парк-пилот с камера. Електромоторът на "Лийф" с мощност 80 кВт и 280 Нм въртящ момент черпи енергията си от литиево-йонни акумулатори с по 48 клетки. Максималната скорост е 140 км/ч, а с едно зареждане е възможно изминаването до 160 километра.

 


"Висман" с по-мощни мотори
ГЕРМАНСКАТА марка за екзотични спортни автомобили "Висман" започва вграждането на нови агрегати от БМВ в моделите си GT MF4, GT MF5, роудстър MF4 и роудстър MF5. Вместо от стария 4,8-литров атмосферен V8 (367 к.с.), двата MF4-варианта ще се задвижват от 4,4-литров битурбо V8 с мощност 407 к.с., като с него ще достигат скорост от 291 км/ч и ще ускоряват от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди. MF5-моделите вече ще имат под капака си 4,4-литров битурбо V8 с мощност 555 к.с., познат от БМВ Х5 М. С него максималната скорост достига 311 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч протича за 3,9 секунди.


СААБ представя 9-4Х
Шведската марка, която наскоро бе закупена от холандската фирма "Спайкър", ще представи на автосалона в Лос Анджелис в края на ноември новия 9-4Х, предназначен предимно за американския пазар. За разлика от 9-7Х новият всъдеход е изцяло самостоятелна разработка. Автомобилът е оборудван със система за двойно предаване, а във версията Аеро на борда идва и адаптивно окачване с три режима на контрол. В началото 9-4Х ще се предлага с два V6 двигателя и шестстепенна автоматична предавателна кутия. Трилитровият атмосферен агрегат е с мощност 265 к.с., а 2,8-литровият е с турбокомпресор и мощност 300 к.с.

 

УДОБЕН: Интериорът и комфортът на возене са на топниво.
УДОБЕН: Интериорът и комфортът на возене са на топниво.
КАТО ПО РЕЛСИ: Двойното предаване при БМВ подобрява не само сцеплението, но и удоволствието от шофиране.
КАТО ПО РЕЛСИ: Двойното предаване при БМВ подобрява не само сцеплението, но и удоволствието от шофиране.
ЕКО: "Лийф" е първият електромобил на "Нисан".
ЕКО: "Лийф" е първият електромобил на "Нисан".
ЕКЗОТИКА: "Висман" произвежда спортни модели за ценители.
ЕКЗОТИКА: "Висман" произвежда спортни модели за ценители.
ЗА АМЕРИКА: 9-4Х ще се предлага в САЩ с два V6-мотора.
ЗА АМЕРИКА: 9-4Х ще се предлага в САЩ с два V6-мотора.

Видео

Коментари