Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Шампион по икономичност

МОДЕРНИ ВРЕМЕНА: Opel Insignia ecoFLEX осигурява икономичност без лишения.
МОДЕРНИ ВРЕМЕНА: Opel Insignia ecoFLEX осигурява икономичност без лишения.

от МЕТОДИ ПЕТКОВ
Bремената са тежки, финансовата криза е затиснала икономиката, трябва да се пести.
Да, но на каква цена?
Ако се пренесем на автомобилна тема, подобен въпрос би стоял по следния начин: трябва ли да се жертва динамиката, за да се постигнат отлична икономичност и ниски нива на вредни емисии?
Според Opel отговорът е "категорично не". Заповядайте в Insignia ecoFLEX 160. Това е колата, която всеки би искал да кара - достатъчно динамична, комфортна и просторна, но не и разхищаваща средства
Първоначално Insignia бе въведена на пазара с три дизелови двигателя с обем 2,0 литра и мощност 110, 130 и 160 к.с. Постепенно двата по-мощни бяха обогатени от версиите ecoFLEX, обозначаващи пакет от мерки, повишаващ икономичността. За разлика от повечето икономични и екологични автомобили с ниски емисии СО2, използващи двигатели с възможно най-малък работен обем, при Opel тези мерки включват
различен подход към задачата
Двигателят не е с намален работен обем, тъй като според компанията двулитровият агрегат не е по-малко икономичен и не изхвърля повече въглероден двуокис в атмосферата от агрегати със сравнима мощност.
За разлика от стандартните версии при еcoFlex е оптимизирана аеродинамиката. Каросерията е снижена, а някои от отворите в предницата са затворени, което е довело коефициента на въздушно съпротивление до 0,26. Специални гуми с ниско съпротивление срещу търкаляне помагат за допълнително намаляване на разхода на гориво. Към мерките за икономичност се числи и по-дългото главно предаване. Показател в арматурното табло информира водача за навременната смяна на предавките и така го "обучава" към по-икономично шофиране.
Необходимостта от компенсиране на динамиката при ускорение поради увеличеното предавателно число на главното предаване е довела до подбор на по-малки предавателни числа на първа и втора предавка - моделът ecoFLEX достига 100 км/ч за 9,5 секунди, с което изравнява динамичните си параметри с тези на стандартната версия 2,0 CDTI със 160 к.с.
На пътя Insignia ecoFLEX не се различава почти по нищо от стандартните версии. За икономичен модел е впечатляваща високата мощност, както и големият въртящ момент от 350 Нм (380 Нм за кратко време с функцията overboost). В нормални пътни условия водачът не чувства в нито един момент липсата на
еластичност или динамика
В интериора автомобилът не се различава по нищо от другите модели от гамата на Insignia. И тук водачът и спътниците му са "обгърнати" от извиващото се арматурно табло. В центъра му е разположена конзолата с бутони и уреди за управление на всички второстепенни функции в автомобила като аудиосистемата и климатизацията. Разбира се, моделите на ecoFLEX могат да бъдат оборудвани с иновативни системи, познати от други версии на Insignia. Една от тях - FlexRide - променя работата на окачването, кормилната уредба и педала на газта и позволява на водача да избира между трите режима Comfort, Normal и Sport.
Системата за адаптивни светлини
AFL+, превключва между девет режима на осветяване на пътя. Така пред автомобила се разкрива винаги максимално осветена околна среда, позволяваща избягване на препятствия отдалеч.
Факт е, че ако харесвате смесицата от качества на Insignia - практичност, стил, качество, комфорт и качество/цена, версията ecoFLEX може би ще се окаже най-привлекателната в цялата гама. С нея печелите икономичност, без да се лишавате от динамиката на която и да е от другите версии на европейския автомобил на 2009 година.


Проблеми и при Volvo
Компанията вика в сервизите 155 000 дизелови автомобила заради възможно внезапно ускоряване по време на движение, дори ако шофьорът не е натискал педала на газта.
От компанията уточняват, че имат информация за около 55 случая на внезапно ускоряване на автомобили, но нямат данни за катастрофи. "При поддръжката на автомобилите понякога се налива твърде много масло, което може да навлезе в горивната камера и да доведе до увеличаване на оборотите", заяви говорителят на компанията Пер-Аке Фроберг. Собствениците трябва да проверят нивото на маслото и да се свържат с търговците, ако равнището е твърде високо.

Dacia Logan с автоматична скоростна кутия
Renault подготвя съвместно с Dacia нова модификация на модела Logan, при която автомобилът ще бъде с автоматична трансмисия.
Този модел ще бъде предназначен предимно за руския пазар, но може да се появи и другаде в Европа. Според изданието "Маркер" Logan (който в Русия се продава с марката на Renault) с автоматични скорости ще бъде в продажба още до края на тази година. Предварителните данни са, че автоматичната скоростна кутия ще повиши цената на Renault Logan в Русия с около 1800 лева.

Тестват BMW Active Hybrid 5

Хибридната версия на BMW Серия 5 използва 6-цилиндров агрегат и електромотор с мощност 40 kW, позициониран между двигателя и 8-степенната автоматична трансмисия. Според баварците хибридната технология ще гарантира с 10% по-нисък разход на гориво в сравнение с обикновената Серия 5, оборудвана със същия бензинов 6-цилиндров двигател. Очаква се да бъде интегрирана и система, която следи пътя чрез сателит. Тя ще "вижда" участъците от пътя, които предстои да бъдат преодолени (изкачване, спускане), и така ще бъде в състояние да предвиди терените, които биха повлияли на заряда на батерията. Според баварците тази технология ще оптимизира работата на акумулаторите с 30%.

ДЕСЕТ СЪВЕТА ЗА ИКОНОМИЧНО КАРАНЕ
Всеки водач би могъл да намали значително разхода на гориво на своя автомобил, спазвайки само няколко основни правила. Те важат за автомобили от всякакви марки и модели, не единствено за икономичните версии като ecoFLEX на Opel.
1 Намалете оборотите на двигателя, избягвайте червената зона на скалата на оборотомера и винаги използвайте най-високата възможна в момента предавка.
2 Преценявайте добре движението на автомобилите пред вас и вдигнете крак от педала на газта, когато видите, че те намаляват и спират.
3 Избягвайте рязкото ускоряване и спиране.
4 Редовно проверявайте правилното налягане на гумите. Повечето от новите автомобили на пазара вече могат да бъдат оборудвани допълнително със система за следене на налягането в гумите.
5 Освободете се от товара. Отстранете всичкия излишен багаж от автомобила, тъй като допълнителното тегло е равносилно на допълнителен разход.
6 Използвайте крузконтрола винаги когато условията на пътя го позволяват. Използването му увеличава пробега с едно зареждане, спомагайки за поддържане на постоянна скорост на движение.
7 Изключвайте двигателя на автомобила винаги когато считате, че престоят ще трае повече от три минути.
8 Климатичната инсталация консумира енергия и трябва да се използва пестеливо. В същото време не бива да се забравя, че шофирането с отворени странични прозорци е още по-неикономично поради повишаването на въздушното съпротивление на автомобила.
9 Избягвайте твърде кратките отсечки, тъй като студеният двигател изразходва почти двойно повече гориво от този с оптимална работна температура.
10 Планирайте внимателно маршрута си и избягвайте натоварения трафик и задръстванията.

ДЕФЕКТ: Volvo откри проблем при дизелите си.
ДЕФЕКТ: Volvo откри проблем при дизелите си.
АВТОМАТИК: За автоматична скоростна кутия ще се доплаща 1800 лева.
АВТОМАТИК: За автоматична скоростна кутия ще се доплаща 1800 лева.
ОЧАКВАНО: Hybrid 5 ще се появи на пазара през следващата година.
ОЧАКВАНО: Hybrid 5 ще се появи на пазара през следващата година.
ДЕТАЙЛ: Моделите, обозначени с тези символи, възнаграждават предвидливостта на собствениците си.
ДЕТАЙЛ: Моделите, обозначени с тези символи, възнаграждават предвидливостта на собствениците си.

Видео

Коментари