Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Издайнически симптоми, които показват повреда на лагерите на главината

Източник снимка: unsplash.com
Източник снимка: unsplash.com

Необичайни шумове са сред основните симптоми за износени лагери

Като основна част от окачването на автомобила, лагерите на главината изпълняват едновременно няколко функции:

- Осигуряват безпроблемното завъртане на колелата

- Поемат голяма част от тежестта на автомобила

- Осигуряват решаваща подкрепа на спирачната и антиблокиращата система

Предвид важните функции, които изпълняват е силно препоръчително да бъдат сменени още при първите симптоми на повреда.

Как да разпознаете повреда в лагерите на главината?

Необичайни шумове

Един от най-явните признаци за провалени лагери на главина са силните и необичайни шумове в областта на колелото.

Казваме “необичайни”, тъй като те могат да са:

- Почукване/тракане - Този шум най-често се дължи на износен лагер, който оказва допълнително напрежение върху CV шарнира. Почукването или тракането най-силно се долавя, когато се опитвате да завиете.

- Пукащ шум - Той обикновено е резултат от износен или повреден външен CV шарнир, което пък означава, че най-вероятно има прекомерна хлабина на лагера.

- Ръмжене/бучене - Бученето е забележимо, когато автомобилът се движи по права линия и се влошава, когато увеличите скоростта или правите лек завой.

Вибрации на волана

Износените лагери на колелата могат да причинят вибриране на волана.

Ако проблемът е наистина в лагер главината ще усетите, че интензитетът на вибрациите се увеличава пропорционално на увеличаване на скоростта или при завиването.

Тук е моментът обаче да кажем, че вибрациите могат да се дължат и на други проблеми по автомобила като неравномерно износени или плешиви гуми, небалансирани гуми, повредени или износени компоненти на окачването и други.

Разхлабено кормилно управление

Ако ви направи впечатление, че воланът е малко по-малко отзивчив и го чувствате леко разхлабен, това може да се дължи или на износени лагери на главината, или на нарушена центровка на колелата.

Без значение коя е причината е добре веднага да посетите сервиз, където да извършат диагностика на колата, да локализират “виновника” и да отстранят проблема своевременно.

Неравномерно износване на гумите

Ако едната гума се износва по-бързо от останалите, това е може да се дължи на повредени или износени лагери.

Възможно е разбира се проблемът да се дължи и на неправилно напомпани гуми, износени компоненти на окачването или на неправилно подравнени гуми, но нашият съвет е все пак да проверите лагер главината за износване.

Разклатени колела

При изрядни лагери, колелата на автомобила не трябва да се разклащат.

Затова, ако усетите, че нещо не е наред с тях, можете ги проверите като вдигнете колата и разклатите колелата.

Ако можете лесно да ги разклатите и забележите луфт, това означава, че трябва да най-бързия начин да се погрижите за смяна на лагерите на главината, тъй като те със сигурност са износени.

“Дърпане” на автомобила при натискане на спирачките

Износените лагери могат да доведат до придърпване на автомобила наляво или надясно, когато задействате спирачките.

Този симптом може да се дължи и на проблем със спирачните дискове или на износени накладки, но не е зле, ако забележите подобно придърпване да посетите сервиз, за да установите точната причина, тъй като е напълно възможно да имате и повредени лагери на главината.

Как да разберете кой лагер на колелото е повреден?

Ако искате да разберете кой лагер е повреден, просто трябва да слушате внимателно, откъде идва шума, докато завивате.

В зависимост от завоя (ляв или десен) можете да разберете и къде се намира дефектната лагер главина. Например, ако завивате надясно и чуете звук от триене и бръмчене, лагерът на лявото колело е засегнат. И обратно.

Защо лагерът трябва да бъде сменен, ако е износен или повреден?

Наистина не е добра идея да шофирате с повреден или износен лагер, тъй като всъщност той е частта, която държи главината и колелото на мястото им.

Ако е повреден и не работи както трябва, съществува риск да се откачи и да повлече колелото със себе си, а това на практика означава, че съществува огромен риск и за вашата безопасност.

Източник снимка: unsplash.com
Източник снимка: unsplash.com

Видео

Коментари