Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Компанията на турския продуцент Аджун Ълъджалъ прави седмия сезон на риалитито

Би Ти Ви бяга от “Като две капки вода” в неделя, “Нова” реагира и я натиска с “Един за друг” в събота

“Сървайвър” е големият губещ формат в тв ефира, отстъпвайки драстично с незадоволителни рейтинги пред всички останали предавания. Оказва се, че турски продуценти са причина за тоталния му провал, видим от сринатите рейтинги на риалитито.

Още със старта си “Като две капки вода” почти занули интереса към “Сървайвър”. Така в паниката си от Би Ти Ви изтеглиха неделния епизод на шоуто с Ваня Джаферович в събота, за да избягат от директен и обречен за тях сблъсък с “чудовището” на продуцента Магърдич Халваджиян.

Разгромът личи, когато срещу историческите резултати на “Капките” от 26 февруари - 50,45 шер (аудиторен дял), “Сървайвър” успява да вземе едва 15,29.

Дори водещият Димитър Рачков взе риалитито на подбив, като се пошегува в последното предаване: “Знаете ли кой ще спечели “Сървайвър”? Който успее да го изгледа!”.

Така от Би Ти Ви решиха в неделя да пуснат на зрителите филм, като им предлагат "Сървайвър" в събота, понеделник и вторник. Само че от “Нова” моментално реагират на този ход с нова атака, като местят епизода на предаването “Един за друг” от петък в събота. Целта е да не се даде никаква глътка въздух на конкурентната телевизия. И това е пореден жесток шамар срещу “Сървайвър”.

Още в първата си събота - 4 март, риалити форматът търпи грозен провал със 17,28 шер, докато “Един за друг” триумфира с 37,84 шер.

Положението не става по-добро и следващата събота - 11 март, борещите се за оцеляване звезди вземат 19,61 шер, докато влюбените двойки по “Нова” се радват на 30,88.

Може да се каже, че в понеделник бойното поле е още по-кърваво. Тогава пък “Сървайвър” е размазан от кулинарното предаване Hеll's kitchen.

На 6 март адът в кухнята на шеф Виктор Ангелов завоюва 45,08 шер и оставя трохите от 18,33 за “Сървайвър”. На другия ден, вторник, положението е все така нерадостно за аутсайдера на тв сезона и няма защо дори да се посочва кои резултати на кого принадлежат, а те са - 34,99 шер срещу 21,85.

Защо “Сървайвър” потъва така притеснително? Със сигурност над риалитито не тегне проклятие. Причината за провала му се крие в не добре пресметнатия риск. За първи път този седми сезон се прави по абсолютно различен начин от предишните.

От Би Ти Ви са сключили договор с турския продуцент Аджун Ълъджалъ, чийто медиен конгломерат “Аджун Медя” стои зад много предавания като турските версии на “Гласът”, “Сървайвър”, “Най-добрият танц” и т.н.

Аджун Ълъджалъ
Аджун Ълъджалъ

Компанията на Ълъджалъ е взела под наем острова в Доминикана, където едновременно снимат продукции на “Сървайвър” за поне пет или шест държави. Продуцентът осигурява абсолютно всичко. Така всъщност турски екипи снимат българските звезди, а от Би Ти Ви са изпратили малко хора на терен, което им спестява много разходи.

И езиковата бариера се оказва от съществено значение за добрия продукт. Турските оператори не знаят кой колко важен е в българската продукция. Те просто снимат, когато забележат, че има някаква ситуация на скандал например, но в същото време не разбират каква е интригата, на която би могло и занапред да се наблегне.

Заснетият материал се сваля на терен, където има монтажисти, които също са турци и правят груб монтаж на място. Това отново се оказва в ущърб на участниците, защото техническите лица не знаят на кои звезди да наблегнат. Например те не подозират, че трябва да търсят сюжетната линия между Благой Георгиев и Георги Валентинов, които споделят някогашно близко приятелство и любов със Златка Райкова.

Турските оператори и монтажисти нямат понятие от образите, които са подбрани внимателно преди старта, за да могат да се развиват във всякакви любопитни посоки. Затова чужденците наблягат на игрите и страстите около тях, като изпускат интригата между героите, която вълнува най-много зрителите.

Монтираният материал се изпраща по сателит в Турция, където от компанията “Аджун Медя” продължават да действат върху получения продукт. Отново турски монтажисти го съкращават и дооформят финално. Там също има двама-трима български редактори, които оценяват материала, но те са със сравнително вързани ръце, защото не могат да поръчват със задна дата да се изяснят отношения между участниците и да се разплитат драми между тях, а получават нещо вече готово. Накрая видеоматериалът идва в България, но по него вече нищо съществено не може да се направи.

Все пак това, че предаването се снима почти на живо, има и своето предимство. Продуцентите могат да си позволят да вземат мерки, виждайки лошите резултати. Иначе, ако всичко вече беше заснето и в момента течеше завършена продукция, резултатът щеше да е тотална катастрофа. Но сега екипът, който е на терен, получава обратна връзка. И със сигурност може да се каже, че последните им епизоди са по-добри от предишните.

По този начин и самият Ваня Джаферович, който замени дългогодишния водещ Владо Карамазов, е в течение с негативното отношение на зрителите към него и купищата критика към представянето му. Социалните мрежи вече произнесоха своята присъда за бившият футболист, а именно, че той също тегли сериозно “Сървайвър” към дъното.

Джаферович е подложен на напрежение и сериозно обиден, което също ще се отразява тепърва на представянето му пред камерата.

И все пак дори промените да са възможни, със сигурност продуцентите няма да сменят водещия, защото това би означавало да признаят, че са сгрешили много сериозно с неговия избор. А да се признае поражение, не отговаря на правилата в телевизионната война.