Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Ако това не е провал на тол системата здраве му кажете. Ето фактите. До този момент, по сегашната система, се събираха 390 милиона лева приходи. От тях 130 милиона от камиони, останалата част леки коли.

Знаете ли какво си очакванията за тази година? - 450 милиона лева. Няма и помен от 1,2 милиарда лева, но задачата тази година е да се "нагреят жабите" и постепенно да се представят свършени факти.

Та тези 450 милиона лева приходи от тол системата, са на фона на вече похарчени за изграждане и поддръжка без приходи, над 300 милиона лева. Спрямо разходите по администриране преди и сега са минимум три пъти в повече за сегашната система, сега е над 100 милиона на година. И какво се получава? Че нетните ползи ги няма, тоест средствата които ще останат за поддръжка и строителство са същите, ако не и по-малко!?

Ако това не е провал, не зная какво друго е.

Големите превозвачи, които уж се били разбрали с правителството за тол система и се обявяват против протестите на "малките" превозвачи са "блажени вярващи".

Но ще изиграят ролята си за "бавно сваряване на жабите".

Поради това, че тол системата е така проектирана, че да има огромни собствени разходи, предвидените "ползи" от над милиард и двеста милиона лева, няма как да се получат без същите тези "големи" превозвачи, да се бръкнат дълбоко в следващия етап.

Пак повтарям тол системата има алтернатива - увеличаване на акциза на горивата със сто лева на тон. Няма допълнителни разходи, караш повече харчиш. Ако данъчните натиснат търговците и рафинерията, може да се мине и без нетно увеличаване.

Знаете ли защо не пипат търговците и Нефтохима? Питайте бившия собственик на Ипон.

*Коментарът е от фейсбук