Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Един от последните колоси от времето, когато киното не беше тъпа пластмасова машина със специални ефекти, на която добре вървят пуканки в МОЛ-а.

"Голямото плюскане", "Последната жена", "Презрението", "Дневна красавица", Призракът на свободата"...

За тези, които смятат, че киното е "Марвел" и евентуално нещо малко извън него това едва ли говори каквото и да било, но за нас, които израснахме на опашките пред кино "Дружба" (сегашното "Одеон") имената на режисьори като Марко Ферери, Луис Бунюел, Годар означаваха много.

Означаваха един свят, в който бариери и забрани няма.

Впрочем знаете ли как завършва "Последната жена" на Марко Ферери?

Завършва в кухнята, където Жерар Депардио отрязва пениса си с електрическа резачка за хляб.
Символизирайки самоотрицанието на пола си.

А в "Голямото плюскане" Пиколи и неговите приятели (Марчело Мастрояни, Уго Тоняци и Филип Ноаре) умряха от преяждане.

Символика, която оставям за вас.
А за мен ще остане удоволствието, че успях да видя киното такова, каквото днес е трудно да се види.
И Мишел Пиколи бе част от това велико кино.

Последни аплодисменти, маестро Пиколи!!!
И поклон!!!

*Oт фейсбук!