Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Бизнесменът Пенчев вини сменени горивни филтри за падането на самолета Бизнесменът Ивайло Пенчев

Оперират го тази сутрин

Съмненията на катастрофиралия със самолета си бизнесмен Ивайло Пенчев са за сменените горивни филтри на двата двигателя. Това е споделил той с шефа на звеното за разследване на авиационни събития Христо Христов, разказа експертът тази сутрин по Би Ти Ви. Бизнесменът намекна, че е катастрофирал заради причинена от отговорника по поддръжката на самолета му техническа неизправност, Усетил много силен мирис на гориво.

На 6.11.2019 г. е последният полет - не са летели нито самолетът, нито пилотът от 6 месеца, подчерта Христо Христов. Собственикът си направил проверка на машината, оправил гумите и дозаредил гориво.

"Ясно е, че е техническа неизправност, въпросът е кой я е причинил. Не мога сега да посоча виновен", каза бизнесменът по-рано пред Би Ти Ви.

Операцията на Пенчев в "Пирогов" предстои след час, той има счупен прешлен, който трябва да бъде фиксиран с импланти.

"Има си отговорен човек за поддръжката на самолета, когато има техническа неизправност, хипотези много - че производителят е виновен, че човекът по поддръжката не е свърши нещо. Двигателят загуби мощност, работеше на минимални обороти", разказва още той пред репортер на телевизията.

Колкото и да го мисля, не виждам къде аз да съм сбъркал, че двигателят да започне да киха и кашля, усетих убеден е Пенчев. Аз си потроших гръбнака, те за разрешително ми говорят, коментира той хипотезата, че може да му се вземе разрешителното за пилотиране. От 20 години пилотирал. Става дума обаче за делтапланер, на самолет се е качил преди 5. Двете машини са много сходни, обясни бизнесменът.

Четирима очевидци имало на инцидента, Христо Христов е разговарял с тях, както и със самия Пенчев. От думите му стана ясно, че Пенчев все пак е допуснал грешка при връщането си и захода за кацане, която довела до рязка загуба на скорост и съответно машината е станала неуправляема. Иначе двигателите на този тип самолети не се сертифицират, обясни специалистът. Но те са развлекателни, не трябва да се правят пикирания, изкачвания, производителят е описал, че така трябва да планираш пътя си, че да имаш площадка за приземяване. Отигравани са при тренировките такива ситуации, при които трябва да се приземи, посочи той.

"3 минути полет е имал до установяване, че двигателят започва да притихва. Докладва на координатора проблемите и казва, че ще се завърне за кацане. Първо помислил да не би да има проблем с горивото в единия резервоар. Минава на другия, отново двигателят заглъхва, загова решава да се върне веднага. Бил е на около 150 м над релефа", разказа Христов.

След това частично намаляване на тягата на двигателя може би при подхода за кацане пилотът е увеличил натоварването, ъгълът е над 90 градуса, получило се спадане на скоростта. Става камшичен удар наляво и падане на самолета. Имаше следи от лопатите по пистата - двигателят е продължил да работи, описа Христо Христов.

Наблюдавах го като идваше към оградата, пусна колесник, зависна обаче като въртолет, нямаше постъпателна скорост. Казах му "отпусни нослето", той го направи. Това разказал държалият връзка с него от летището.

При виража надясно на 110 - 120 градуса обаче скоростният срив става факт и самолетът вече е неуправляваем, посочи шефът на звеното за авиоинциденти.