Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

С малки самолети загиват наследниците на Кенеди, Онасис и Рокфелер Ричард Рокфелер помага на лекарите в Африка.

Наследниците на няколко известни фамилии загиват в катастрофи с малки самолети - Александър Онасис, Робърт Кенеди-младши, Ричард Рокфелер, както миналата седмица починаха Георги Бошнаков, съпругата му Калина Корнажева-Бошнакова и дъщерите им Биляна и Гергана в Македония.

Четиримата пътували от Охрид към София, когато в местността Солунска глава близо до Скопие попаднали в облак и опитният иначе пилот - бащата, не могъл да овладее машината.

Първият, който загива в полет с частен аероплан, е съоснователят на компанията "Ролс-Ройс" Чарлс Рос. Подробности за инцидента не се знаят, тъй като се е случил преди повече от 100 г. - през 1910 г.

Наследникът на една от най-известните фамилии в света - Ричард Рокфелер, намери смъртта си на 65 години при самолетна катастрофа с джет през 2014 г.

На 12 юни той пристига в семейното имение "Уестчестър" край Ню Йорк,

за да празнува 99-ия рожден ден на баща си Дейвид Рокфелер.

На следващата сутрин Ричард планира да се прибере в Мейн, където живее и работи, за делова среща. В 8 сутринта се качва на един от двата си малки самолета, които са с по един двигател.

Времето е дъждовно и мъгливо, облаци покриват небето, пише в. "Ню Йорк таймс". Видимостта е била едва 400 метра. Поради това лявото крило на самолета се закача за дърво и пада на земята. Ричард Рокфелер не е банкер като баща си, а филантроп, семеен лекар, завършил Харвад, който в свободното си време свири на гайда, умира на място.

Той е правнук на основателя на династията Рокфелер, заради когото тя става синоним на богатство. Не е искал да използва името си, а да бъде оценяван според наученото, затова

в университета се водел Ричард Гилдър.

По-късно той започва да се занимава с различни каузи, като обикаля из Камбоджа, Нигер и Перу, за да помага.

Към момента на смъртта си е бил много опитен пилот. За разлика от него Робърт Кенеди-младши, който умира на 16 юли 1999 г. при полет с частен самолет, току-що е взел разрешителното си. Изкарал курсовете само 2 месеца преди да се качи с жена си Керълайн и сестра й Лорън на фаталния полет.

Джон-Джон е бил подложен на силен стрес. Месец преди това е счупил крака си и в деня преди да загине, му го свалят. Издаваното от него списание "Джордж" изпитва финансови проблеми.

В такова състояние Кенеди-младши тръгва със своя "Пайпър Саратога". Намерението му било да закара балдъзата си до остров Мартас Винярд, след което да отиде на сватбата на братовчедка си Рори. По първоначален план, който е изпратил на летището в Ню Джърси, е трябвало да излети в 18,00 часа, но се е забавил с повече от два часа и половина заради задръстванията.

В началото времето е ясно, видимостта е около 12 км, но бързо започнала да се променя. За няколко минути намалява на 6 мили (9,6 км). Въздухът е топъл и влажен.

Тъй като Кенеди отскоро е взел любителско разрешително, той не е имал право да лети при видимост под 5 мили (8 км).

Негови приятели свидетелстват, че карал рисково. Един от тях - Джон Барлоу, го предупреждава: "Умееш да пилотираш само толкова, колкото да стане опасно. Не се доверявай на времето, което може да ти изиграе лоша шега".

Във фаталната вечер Робърт Кенеди-младши не искал да пилотира. Притеснявал се от условията в Мартас Винярд.

“Не съм толкова опитен летец”,

казал на писателя Дейвид Хейман дни преди фаталния полет. Двете жени в компанията му обаче настоявали, че трябва да излетят.

Наследникът на президента проверил крилата, измервателните уреди, останалото оборудване и двигателя. След като се уверил, че всичко е наред, заявил номера на полета си и получил разрешение да излети. В 20,38 ч тръгва.

"Той направи много голяма грешка - заяви пред в. "Гардиън" Андрю Фъргюсън, президент на Air Bound Aviation. - Все едно мина през знака "Стоп", без да спре.

Когато един Кенеди минава транзит

през знака “Стоп”,

изглежда, винаги има камион насреща."

Жегата и влажният въздух образували мъгла. Тя се сгъстявала, а морските изпарения засилвали влажността. След около час, когато светлините на Мартас Винярд трябвало да се покажат, те още не се виждали.

Пилотиращият Кенеди започнал да експериментира с панела. В един момент изгубил контрол над самолета. По-късно в разследването се установява, че катастрофата е вследствие на дезориентация.

Явно е получил т.нар. черна дупка на световъртежа - липса на връзка между цел, инстинкт и реалност. В такъв случай пилотите дори

не могат да различат кое е горе и

кое - долу.

"Усещанията му започнали да го лъжат - пише "Гардиън". - Не виждал нищо. Само защото нямал достатъчно опит, се доверил не на уредите, а на това, което му диктува мозъкът."

Черната дупка на световъртежа кара летеца да си мисли, че е другаде, а не там, където му показва таблото, и той се опитва да кара в погрешна посока. Самолетът може да завива надясно, а пилотът да не го разбира и

да се опитва да завие още по-надясно

В 21,34 ч. джетът е на височина от 1800 метра и започва да се спуска до 700 метра. В 21,39 ч. завива надясно и се издига за малко. В 21,40 ч. пък започва да завива наляво.

Според експертите в такъв случай пилотът трябва да престане да слуша вътрешния си глас. Робърт Кенеди не е подал сигнал за тревога.

Последното съобщение показва, че частният "Пайпър Саратога" е бил на 16 мили (23 км) от летището и на 335 метра височина, но е летял в друга посока, не към Мартас Винярд. Спускал се е с голяма скорост от 1400 км в час, което го е водило към смъртоносна спирала. При нея кръгът се стеснява все повече. Последното, което може би е видял Кенеди, вероятно е била повърхността на океана.

Джон-Джон, жена му Керълайн и балдзъзата му Лорън умират на място. Те са получили множество сериозни наранявания. Те са били затегнали предпазните си колани.

Сблъсъкът с Атлантическия океан явно е бил мощен - крилата са се разпръснали на парчета, а двигателят бил пълен с водорасли.

Освен Кенеди-младши в катастрофа умира и братът на американския президент - Джоузеф Кенеди, но

по време на Втората световна война.

Той е военен пилот и при него не става дума за малък частен самолет, а за бойна машина.

Последната му мисия остава топсикрет дълго време. Първо е обявен за безследно изчезнал, а смъртта му е потвърдена през 1945 г.

Сестра му Кейтлин (наричана Кик) загива 4 години след него заедно с любовника си сър Питър

Фицуилям - женен протестант, със слабост към

нежния пол.

Двамата пътуват с частен самолет към Кан и спират за презареждане в Париж. Няколко дни по-късно е трябвало да се срещнат с баща й, за да поискат помощта му да се разделят с настоящите си съпрузи и да се оженят.

Пилотът им казва, че атмосферните условия не са благоприятни и не може да продължи. Питър обаче настоява и самолетът излита, за да падне почти веднага и всички в него да загинат на място.

Друга милиардерска фамилия - тази на Онасис, също записва в историята си самолетна катастрофа с частен самолет. В нея загива синът на корабния магнат. При това на борда на амфибия с два двигателя.

Александър Онасис бил толкова обсебен от своя "Пиаджо",

че го паркирал в съседство с яхтата, на която практически живеел - "Христина". Смятал, че така е на една ръка разстояние от мястото, където трябва да свърши работа. Самолетът тъкмо излетял и тръгнал да завива надясно, но веднага паднал на земята.

25-годишният Александър Онасис е имал над 1500 летателни часа към 22 януари 1973 г., когато умира в Атина. Той наскоро е оглавил компанията "Олимпик авиейшън", собственост на баща му.

Искал да изпробва нов пилот -

американеца Дон Маккъскър, който оцелява. На борда е бил опитният му колега Доналд Макгрегър, също оживял. Александър е приет в болница със сериозни наранявания, включително и на мозъка. Лекарите не успяват да го спасят.

Милиардерът изпада в шпиономания, обвинява ЦРУ в заговор

и смята, че разузнавателното управление на САЩ е виновно за катастрофата. Нахвърля се и срещу Маккъскър, който има зад гърба си 8000 летателни часа. Разследването не установява нито грешка на пилота, нито проблем в уредите.

Заключението е, че инцидентът е резултат на

грешки от страна

на поддръжката

на авиокомпанията на Онасис. Тогава Гърция е управлявана от военна хунта и данните са засекретени. Това дава почва на всякакви слухове. Впоследствие става ясно, че са объркани кабелите за контролния панел.

На Маккъскър е повдигнато обвинение, което е снето през 1977 г.

Коментара ()

Вашият коментар