Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Искрено съжалявам за случилото се. Искам да изкажа съболезнования на близките на починалия и да се извиня на пострадалите, казал Гьокхан Кахриман пред разследващите полицаи. СНИМКИ: БИ ТИ ВИ и НОВА ТВ
Искрено съжалявам за случилото се. Искам да изкажа съболезнования на близките на починалия и да се извиня на пострадалите, казал Гьокхан Кахриман пред разследващите полицаи. СНИМКИ: БИ ТИ ВИ и НОВА ТВ

Турският шофьор пред съда в понеделник. Ще се изправи очи в очи с 6-има наследници на убития на “Тракия”

На 23 май Михаил Трайков кара автобус номер 7 по магистрала “Тракия” от село Лозен към София. По сухия асфалт няма неравности и дупки. Часът е 7,10 ч, движението не е натоварено, времето е ясно и хубаво. Внезапно Михаил усеща силен удар отзад. Натиска спирачките, но автобусът е неуправляем - излиза вдясно от шосето, помита телена ограда и пада в канавката на една страна.

Шофьорът е

в съзнание,

усеща болка в дясната ръка и се опитва да излезе от кабината, но вратата е деформирана и не може да я отвори. През стъклото показва на хората в автобуса какво да направят с аварийните кранове, за да освободят вратите. Двайсетината пътници започват да слизат, настава паника. Само един мъж на около 60 г. лежи до последната врата целият в кръв. Той е безсъзнание, но жив.

Михаил чупи стъклото на кабината, за да излезе. Автобусът - “Мерцедес Конекто”, е обърнат близо до 4-и км на магистралата. По пода има следи от кръв. Идват патрулки и 4 линейки, първата пристига 8-9 минути след сигнала. Ранени са 12 души, 7 от тях по-тежко. Те са откарани в 3 болници - “Св. Анна”, “Пирогов” и ИСУЛ. 20 дни по-късно (на 20 юни в 6,40 ч) след 3 операции на главата Кирил Стоев умира в "Св. Анна". Според експертите причината е тежка черепна травма и контузия на мозъка и белите дробове, получени при катастрофата.

За смъртта на Стоев на 22 октомври т.г. пред Софийския градски съд (СГС) ще застане 39-годишният турски тираджия Гьокхан Кахриман. Очаква се той да се признае за виновен и да поиска делото срещу него да се гледа по съкратената процедура, при която съдът е задължен да редуцира наказанието с 1/3.

Кранове вдигат обърналия се автобус.
Кранове вдигат обърналия се автобус.
Още в първите дни след катастрофата Кахриман казва, че съжалява и иска делото “да приключи по най-бързия начин”. Спомня си, че камионът му “Мерцедес” с полуремарке

се движел с

около 90 км/ч по

магистралата

Проверката на тахографа показва, че скоростта е била 92 км/ч.

“Камионът се удари с някакво превозно средство, но не знам какво. Явно съм заспал или съм се унесъл”, обяснява при разследването тираджията. Като се осъзнал, бил по средата на широкия 4-5 метра път и почнал да натиска спирачки. Зад него карал друг турски камион. Шофьорът спрял и помогнал на Кахриман да излезе от тира, чиято предница била деформирана. Кахриман не бил ранен.

При катастрофата повечето пътници в автобуса не разбират какво се случва, а само усещат удар. “Изведнъж нещо стана и се намерих на земята”, казва един от тях. “Проверявах си телефона, когато чух силен звук и си ударих главата. Автобусът излезе от пътя и падна в канавката”, спомня си жена, която е откарана със счупена челюст в болницата. Там е оперирана и остава 6 дни под наблюдение.

Едва в ИСУЛ се установява, че шофьорът Михаил Трайков

има фрактура на

дясната ръка

и охлузвания около коляното. От 13 г. той работи към транспортна фирма “Карат-С”. Сутрин дежурството му започва в 4,30 ч. На спирката в с. Лозен се качват доста хора и почти запълват седалките. Сред тях е и Кирил Стоев, който всяка сутрин ходи на работа в София. Той също е шофьор, но към Института по генетика. Има 40 г. стаж, 15-ина от тях в института към БАН. Жената на Кирил Стоев разбира от колежки за катастрофата. Отива със сина и дъщеря си в болница “Св. Анна”. Лекарите им казват, че състоянието на пострадалия е тежко. “Видях го да лежи на пода. Чувах, че издава хриптящи звуци. После пожарникари го извадиха от автобуса и го качиха в линейка”, разказва оцелял пътник.

Кирил е в кома,

когато го

приемат

в болницата

Тирът се е движил с 92 км/ч.
Тирът се е движил с 92 км/ч.

По-късно идва в съзнание, разпознава дъщеря си, но почти не може да говори. След смъртта му делото е прехвърлено от районната в Софийската градска прокуратура.

“Кахриман беше адски разстроен, че един от ранените е починал. Отслабна, изживява тежко случилото се”, твърди адвокатът му Ивайло Стоев.

Тираджията е роден в Германия, но живее в град Трабзон в Северна Турция. Женен е и има 3 деца, досега не е осъждан. Пробата му за алкохол е отрицателна. Два дни след катастрофата му е наложена забрана да напуска страната. Кахриман е обвинен, че по непредпазливост е причинил смърт на един човек и е нанесъл средни телесни повреди на 6-има. Повечето имали счупвания, изкълчване на стави, охлузвания.

При разследването експерти установяват, че за пълното спиране на камиона при конкретните пътни условия на “Тракия” са били необходими 107 м. Автобусът се е движил с 50 км/ч в най-дясната активна лента. Шофьорът не е правил резки маневри или опит да се преустройва. Тираджията имал добра видимост, но за миг изгубил контрол. Разследващите приемат версията му, че вероятно е заспал.

В обвинителния акт като причина за катастрофата се сочи, че камионът не е спазил необходимата дистанция. Безопасното разстояние да се кара зад автобуса било 74 м. В случая обаче шофьорът дори не разбрал, че приближава опасно към автобуса. Според прокуратурата Кахриман имал възможност или да намали, или да предприеме изпреварване, но не го е направил.

Пътниците в

рейса са били

без колани,

тъй като седалките не били оборудвани с тях. Според свидетел затова при удара хората “се разхвърчали” и когато автобусът паднал в канавката, били по земята.

Обвинителният акт е внесен в съда преди около 2 месеца от прокурор Бойко Конакчийски, а делото ще се гледа от съдебен състав с председател Вера Чочкова. В съда се очаква да се явят шестима наследници на починалия Кирил Стоев - жена му, двете му деца, майка му, брат и сестра.

Катастрофата на “Тракия” предизвика дебат дали градски автобуси трябва да минават по магистралата, или трябва да се пренасочват по алтернативно трасе. Според редовни пътници по линия 7 пътят, по който в онзи ден е минавал автобусът, е най-удобен и кратък. Справка в интернет показва, че маршрутът на автобуса още не е променен. Според експерти от Института по пътна безопасност има пропуск в законодателството, което допуска градски автобус да се движи по магистрала, където разрешената скорост е до 140 км/ч.