Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Каква е ролята на храната, движението и секса за дълголетие

Правило №1:

Наслаждавайте се

на любовта

По пътя към дълголетието има спирки за секс, при който в тялото се синтезира хормонът на щастието ендорфин. Хората, които правят секс редовно, живеят по-дълго и по-рядко страдат от хронични болести. Още по-дълъг става животът, ако освен насладата от секса има обич и взаимност.

За любовта и секса възрастта не е пречка. Да обичаш и да си обичан, са животворни емоции след 50-годишна възраст. Хората не бива да се отказват от страстни изживявания, след като младостта им е минала, а да ги ценят още повече.

Ключът за поддържане на тонус е естественият стероид DHEA, наричан хормон срещу стареенето. По време на секс той се секретира в тялото, а след оргазъм нивото му в кръвта е увеличено 5 пъти.

Има три прогнози за бъдещето: песимистична, оптимистична и реалистична. Според песимистичната човек може да живее дълго, но мъките и болестите му ще се увеличат. Оптимистичната е, че животът ще се удължи, а болестите ще са по-малко и в по-лека форма, когато наближи краят. Реалистичната прогноза гласи, че е възможно да се живее по-дълго и тежестта на болестите да е минимална.

Правило №2:

Ние сме това,

което ядем

Продължителността на живота до голяма степен зависи от храненето, което всеки може да контролира. Но да подбираш храни, подходящи за твоя организъм, не е проста работа.

Зеле, броколи, карфиол и всички кръстоцветни зеленчуци пазят от рак, усилват стените на кръвоносните съдове, намаляват риска от инфаркт и инсулт, стабилизират нервната система. Помагат да няма запек, нормализират кръвната захар.

Пълнозърнестите продукти пък свалят холестерола и кръвното налягане и подобряват състава на кръвта.

Плодовете са резервоар от антиоксиданти и витамини, полезни за мозъка, костите и мускулите. Ароматният черен шоколад с над 70% какао воюва със стареенето и загиването на клетките, стопира възпаленията и пази от образуване на тромби.

Кои са останалите правила, четете в хартиеното издание на в. "Здраве без лекарства".