Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Има нещо което смущава в подхода на прокуратурата, която държи машинистите в психодиспансер.
От това което прочетох, благодарение на хора, които очевидно разбират разликата между превишена и съобразена скорост е тънка.
Нормало е композиции с подобен свръхопасен товар да не бъдат отклонявани при навлизане в жп гара, а да преминават направо и без спиране - при това положение скоростта е 70 км. Тогава разликата е малка и няма никакви условия за "дерайлиране".
Да напомня - това са правила за управление на риска - всички други влакове се отклоняват.
Ако обаче влакът е бил отклонен и за това машинистите не са имали време да реагират, то тогава отклонение при стрелките е задължително със скорост от 40 км и тогава превишението е значително и условията за дерайлиране са налице. Макар, че е задължително.
Ако това което се прокрадна в изложения, които четох, че въпросната композиция е отклонена за да премине друг пътнически влак - това е сериозно нарушение на безопасността и свръхриск. Именно за да не създават конфликти между различни по приоритет товари - тези със специален режим като цистерните пътуват по начин който да избягва всякакъв конфликти с други, особено с пътнически влакове. А когато конфликтът е неизбежен то приоритет се дава на "опасния" влак. Не съм специалист - единствената причина поради която пиша този пост е, че опитите всичко да се припише на машинистите, а те са изолирани и ги държат "под ключ" без да могат да се защитят. Направо назначени виновни.
А въпросите са повече от отговорите - много повече.

* Коментарът е от фейсбук