Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Възможно ли е лошият късмет да се всели в лека кола? Историята казва - "да". Трагедиите, случили се на Франц Фердинанд, Джон Кенеди, Джеймс Дийн, както и зловещата черна волга в бившия СССР, карат мнозина да вярват, че е възможно нещастието да се е вселило дълбоко в автомобилите им. Някои от тях причиняват смъртта на много други хора дълго след като са убили първоначалния си собственик, а около други все още кражът сенките на онези, чийто живот са отнели.

Кола, сеела смърт години наред, е например лимузината на австро-унгарския престолонаследник Франц Фердинанд.

Първата световна война оставя ужасно петно в историята на човечеството. Само

през първия месец на сражения френските сили губят повече животи, отколкото американците пожертват за цялата Гражданска война.

За всеки, който е бил в час по история, не е тайна фактът, че началото на това ужасяващо събитие се поставя след сараевския атентат, в който е убит престолонаследникът на австро-унгарския престол Франц Фердинанд.

Ала лимузината, в която ерцхерцогът е бил застрелян, продължила да сее смърт дълго след неговата кончина.

Интересното е, че Фердинанд и жена му били убити с куршуми в главата и гърлото на път за болницата, след като по чудо се измъкнали от друг атентат.

А терористът, който отнел живота им, видял възможността, докато просто излизал от едно кафе. От този момент нататък, по време на войната и през 20-те, лимузината е притежавана от 15 различни собственици, участвала е в шест инцидента и е предизвикала смъртта на 13 души.

Първият, който се осмелил да купи колата, е австрийски генерал, наречен Потьорек. Той полудява, докато кара лимузината из Виена. На следващия собственик - губернатор от Югославия, му отнема четири инцидента и загубата на ръка, за да се убеди, че автомобилът носи лош късмет. Продава я на свой близък приятел, който умира шест месеца по-късно в катастрофа.

Следващият собственик, капитан от немската армия, също става част от черната поредица. Той се опитал да избегне трима пешеходци на улицата, но драмата завършила с четири трупа. Автомобилът причинил още няколко катастрофи и дори едно самоубийство, докато през 1926 г. не бил затворен във Военноисторическия музей на Виена.

Предвестник на трагедии е и Малкото копеле на Джеймс Дийн, или “Порше 500 Спайдър”.

Определено това е един от най-популярните и добре документирани случаи на прокълнати коли.

Актьорът Джеймс Дийн обожавал високите скорости, а както знаем, любовта е способна и да убива. Страстта му към ръмженето на двигателя сложила край на живота му в ужасяваща катастрофа на път за състезание в Салинас. Поршето на Дийн изгубило контрол, паднало в дере и убило актьора, а спътникът му се отървал само с леки наранявания.

Колата, наречена шеговито от Джеймс Малкото копеле, по-късно не донесла нищо друго на собствениците си освен лош късмет.

Приятелят на Дийн и известен автомонтьор Джордж Барис взел останките от спайдъра и ги продал на други шофьори. Сърцето на поршето - двигателя, и опорната му система - задвижването, Барис продал на двама доктори. Те монтирали частите на колите си и взели участие в състезанието в Помона. И двамата катастрофирали тежко, а единият от тях не оцелял.

Барис изведнъж повярвал в лошия късмет на колата и решил да я подари на Магистралния патрул на Калифорния. Те използвали каквото е останало от нея като предупреждение за неразумните шофьори на пътя, но това донесло само още повече беди.

Първото място, на което изложили Малкото копеле, било близо до гараж, който по-късно изгорял до основи. Интересното е, че единствено останките на колата били непокътнати. След този инцидент автомобилът бил натоварен на камион, който да го отнесе към новото му място. По пътя към гимназията, пред която е трябвало да бъде изложено, поршето се освобождава от ремъците, които го държат, пада от камиона и причинява нова, фатална катастрофа.

Магистралният патрул решил да премести спайдъра на друга стоянка, пред друга гимназия, но бесният нрав на Малкото копеле се проявил и там. Колата паднала от своето място и счупила бедрото на един от учениците.

При местенето към поредния му "дом" поршето се измъкнало от пренасящото го возило цели три пъти, като причинило и катастрофа с един камион. Малкото копеле също така ранило и двама обирджии, които се опитали да откраднат волана и изцапаните с кръв седалки.

След толкова много премеждия Магистралният патрул на Калифорния се уморил от нрава на Малкото копеле и решил да върне останките му на Барис, но те изчезнали мистериозно от ремаркето на камион и никой не ги е виждал оттогава.

Друга кола със зловеща история е лимузината на Кенеди SS-100-Х.

Вярва се, че колата е обитавана от духа на президента на САЩ. А SS-100-X е всъщност името, дадено на синия “1961 Линкълн 74А” от Тайните служби. В него са вложени 200 000 долара за модификации, но за жалост не е бил брониран.

В същия линкълн на 22 ноември 1963 г. Кенеди бива застрелян, но автомобилът е изпълнявал своята служба още осем години след смъртта на президента.

Компанията "Хес и Айсенхард" добавя подобрения, които са липсвали, когато колата е била използвана от Кенеди. Лимузината е била облицована с броня от титан, поставени са бронирано стъкло и брониран покрив. Също така колата е била пребоядисана в черно от президента Линдън Джонсън, който смятал, че синьото ще напомня прекалено много за предишния инцидент. През 1967 г. лимузината е заменена от по-нов модел, но службите продължили да я използват за по-дребни случаи. Докато най-накрая не била затворена в музея на Хенри Форд.

Линкълнът все още може да бъде видян там, а много от посетителите на музея твърдят, че сиво привидение често се навърта около автомобила.

Най-ясно то е през дните на късния ноември. Но дали това е призракът на Кенеди, или просто духът на Фердинанд, който иска да напомни, че "историята се повтаря"?

Колкото забавна, толкова и плашеща е историята на скачащата кола от Кейптаун.

Ако точно този случай нямаше прекалено много свидетели и не беше предизвикал толкова много шум в медиите, всеки би си помислил, че това е просто детска измислица. Но всъщност не е.

През една много гореща нощ на 2004 г. “Рено Меган” запалило двигателя си и започнало да подскача назад. Случаят е потвърден от множество свидетели, като девет от тях, включително и двама полицейски служители, чули изръмжаването на двигателя, преди колата да започне да скача, според News 24. Според медията автомобилът "се съживил" абсолютно сам, след като нямало ключове на таблото, а ръчната спирачка била пусната.

Техническият координатор в сервиза на “Рено” в Кейптаун се отнесъл с подозрения към случая и намерил оправдание за странното поведение на колата в ръждясал кабел на стартера, който е причинил късо съединение и е накарал колата да запали сама. Но компанията така и не успява да обясни ръмженето на двигателя така, все едно някой е натиснал газта до дупка.

За проклятието на черната волга четете в хартиеното издание на "168 часа".