Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Пилотите на компанията Flydubai, чийто самолет се разби в Русия миналата седмица, работят на ръба на изтощението. Това твърди бивш пилот, предупредил ръководството на фирми, че инцидент провокиран от пилотска грешка.
Пожелалият да остане анонимен летец предоставя документи на които ясно се вижда, че целият екип има много смени подред. Към тези данни, той допълва, че пилотите не могат да си починат добре между полетите. Според него, причината за падането на самолета в Русия е именно тази - и двамата пилоти не са имали време за почивка.
По данни на бившият капитан, помощник-пилота на злополучния самолет е работил 11 поредни дни и е имал само 1 почивка. А капитанът на разбилата се машина е подал молба за напускане именно заради тежкият график и е имал да изпълнява полети само още няколко седмици.
Анонимният информатор споделя още, че по времето когато е работел в компанията се е провела вътрешна анкета, която съдържала въпроса "Мислите ли, че ще има катастрофа?". Повече от 80% от работниците отговорили с "да" и това разгневило ръководството на компанията.
"Те знаеха, че рано или късно ще се случи.", твърди още бившият пилот и допълва, че не е бил изненадан от трагедията в която са загинали и много негови приятели, част от екипажа.
Други пилоти от фирмата също се оплакват от преумора: "Изпълнявал съм полети десет дни подред със само един ден почивка. През това време имах изключително малко време за сън."
"24 часа не бях спал, а ръководех полет.", разказва друг анонимен пилот на фирмата.
Ръководството обаче решава да не търси решение на проблема, а кара пилотите, които се чувстват изморени да се срамуват от себе си. На някои от срещите на екипажа, главният пилот ги наричал "купчина примадони".
"Спомням си, че докато все още работех там получихме един доклад в който се казваше, че малко след излитането на самолета и двамата пилоти са заспали.", казва бившият капитан и добавя, че много от пилотите са заспивали дълбоко на контролните табла.