Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Как убиват героите в сериалите

Комисар Попов вдига пистолета и сензационно натиска спусъка, без да изстреля задължителната полицейска команда: "Спри или ще стрелям!"

Джаро се свлича бездиханен на земята, а половин България е потресена от ликвидирането на един от най-популярните тв бандити от 10 ноември 1989 г. досега.
След края на епизода повечето зрители се юрват да коментират решението на сценаристите да ликвидират героя на Михаил Билалов. Има и такива, които вадят стопкадър на убийството и започват да мерят с линийка и транспортир. Вманиачените в детайла фенове на "Под прикритие" се опитват да докажат, че сцената е сбъркана и
куршумът е излязъл от грешното място
Отговорникът за заснемането на драматичния момент е режисьорът Виктор Божинов, а зрителите явно са се объркали, че лесно ще го хванат в грешка. Божинов с усмивка коментира, че без да го иска, се е превърнал в специалиста по убийствата в българските сериали. Той снима почти всички знакови екзекуции в "Под прикритие", организира и покушението над Стефан Данаилов в "Стъклен дом", задавя фатално с локум дядо Радул в "Столичани в повече". Опитният режисьор е абсолютно убеден, че всичко около екзекуцията на Джаро е изиграно по правилата.

"След излъчването на епизода с интерес се запознах с полемиката в интернет, придружена с графики. Зрители бяха изчислявали накъде е насочен пистолетът на комисар Попов и къде съответно трябва да излезе куршумът. Те предполагат, че оръжието "бие" в гърдите, но истината е, че то е насочено към главата. Други се вълнуват от това откъде излиза куршумът. Дори и на подобни експерти веднага обяснявам, че смъртоносното парче олово може да промени траекторията си, когато срещне съпротивление, и да излезе от на пръв поглед нелогично място", разяснява в детайли смъртта на Джаро режисьорът Божинов. Той е категоричен, че Михаил Билалов се справя отлично с предизвикателството да изиграе човек, прострелян в главата.

"На Мишо му беше дебют да бъде убит пред камера и на всичкото отгоре му се падна сложната задача да отиграе попадение в главата.

Справи се перфектно от първия дубъл. Беше разбрал всички мои обяснения. С мощен патрон в гърдите тялото отхвърча назад. При изстрел в главата е друго. Тялото просто се свлича надолу. Необходим е изключително добър синхрон между психика и физика, за да успее актьорът да реагира навреме и по правилния начин. С риск да навляза още по-навътре в детайлите ще обясня, че има два варианта да видим фаталното попадение. В първия случай, ако сцената го позволява, героят сам натиска едно копче, капсулата с кръв се пръска и той умира. По-сложно е, когато друг натиска копчето. Тогава артистът усеща лека реакция върху тялото си и трябва да действа. Случвало се е героят да погледне надолу и да разбере, че вече е надупчен, а въобще не е реагирал", усмихва се Виктор Божинов. Той се отнася с изключителна отговорност към задачата на основен килър в българските сериали. Чете книги, гледа документални филми и се учи от специалисти в различни области.
"Убийствата само заради самия акт на насилие нямат никаква стойност. Чисто драматургично е най-сладко да ликвидираш любим герой. Това е финалът на един дълъг и сложен процес. Първо трябва да го направиш симпатичен на зрителите, да го поставяш в подходящи ситуации, да премине през драматични обрати и накрая да покажеш неговия край. Задължително е да съм абсолютно точен в техническите детайли. Всяко едно от убийствата го премислям как да се случи, как да пръсне кръвта, къде да падне тялото и десетки други подробности. Помага ми общата култура по случая, която съм създал с книги, филми, казармата и съветване със специалисти. Миналата година снимах руската версия на сериала "Кости". Там имах възможност да навляза доста сериозно в патоанатомията. Срещах се и говорих с руски медицински светила, така че да съм подготвен какво се случва с тялото, когато в него попада куршум", разказва още известният режисьор. За убийството на Зорница в "Под прикритие" той взема пример от документален филм по "Дискавъри",
където смъртта е съвсем реална.

Коя е последната заснета сцена с Чочо Попйорданов, четете в новия брой на в. "168 часа"