Единственият голям жив български поет е Борис Христов
Аз съм роден и израсъл във времето, когато за да се наречеш поет, все пак се изискваха някакви качества.
Най-малкото да си що-годе грамотен.
После – да имаш някакво чувство за ритъм и рима.
Да усещаш музиката на думите.
Тъй както са я усещали Шекспир, Байрон, Чосър, Пушкин, Ботев, Яворов, Валери Петров.
Социалните мрежи дадоха на много хора възможността да се изложат и те с радост се възползват от нея.
Резултатът е, че се нароиха много „поети", които смята грамотността и чувството за ритъм за отживелица.
Вече всеки, който реди някакви бледи думички отвесно, а не водоравно, има претенцията да бъде поет.
Но не е.
Единственият голям жив български поет е Борис Христов.
Той публикува две стихосбирки: „Вечерен тромпет" (1977) и „Честен кръст"(1982). В тях има гениални стихотворения. Може би най-популярното му е „Самотният човек", което Тодор Колев направи на песен.
Борис Христов отдавна проумя глупостта и несъстоятелността на така наречената „литературна общност" в България.
Оттегли се и заживя като отшелник в село Лещен.
А преди десетина години, когато държавата все пак се сети за него и реши да го награди с орден „Св. св. Кирил и Методий", той отказа наградата.
С което заслужи още повече уважение.
Прочетете едно от блестящите му стихотворения. Което ни напомня, че в нашата малка страна все още има живи поети:
КОСТ ОТ ГЛУХАРЧЕ
Обядва слънцето. Развързва си колана.
Изпива виното - вратът му е червен.
Залива ме... И повече не мога да остана
спиртосан в стъкленицата на тоя ден.
Гърми отвън животът и се плиска.
И въпреки че подир миг една процесия ще мине,
аз стискам шапката в ръка и мисля,
че няма смърт - не може и да има.
Дори и да умра, аз пак ще се покажа
в окото на врабче и от дървото ще ви гледам.
Или с походката на някой бръмбар важно
ще прекосявам сутрин двора на съседа.
Ще бъда трънчето, настъпено случайно,
или щурец с прегракнал глас от влагата.
Но по-добре - къпината, която си играе
с опашката закъдрена на агнето.
Ще бъда мишката - с мишлетата ще тичам
до премаляване покрай стените на затвора.
Или глухарчето, което през една тръбичка
се вслушва в болките на цялата природа.
Или пък - думата, която върху камъка ме чака
(смъртта на думите не може да надвие...)
Аз чувам как расте костта на моето глухарче.
А някой ден дано да чуете и вие.
От Фейсбук.