Регистрация

Вход



Забравена парола

Смяна на парола

Напишете дума/думи за търсене

Случайно ли беше селфито на Салах, или се платиха 308 млн. паунда за него?

Мохамед Салах вече става и голмайстор.
Снимка: facebook.com/LiverpoolFC
Мохамед Салах вече става и голмайстор. Снимка: facebook.com/LiverpoolFC

Суперзвездата на „Ливърпул" направи ефективна и напълно законна реклама на телефона, с който се снима след отбелязването на гола си в историческия сблъсък с „Тотнъм"

Онзи ден на „Анфийлд" дядовци, бащи и синове плакаха от щастие, осъзнавайки добре колко големи щастливци са. Техните любимци смазаха балерините от „Тотнъм" и спечелиха така жадуваната 20-а титла. Кефът на феновете беше подсилен от мисълта, че в Манчестър бая хора са демонтирали надменните усмивки от лицата си. „Ливърпул" най-после изравни по шампионски отличия вечния враг „Юнайтед" и сега само Господ има право да слезе на земята и да определи кой е по-великият от двата гранда.

Стотици милиони гледаха мача по телевизията и мечтаеха някога и те самите да изпитат поне частица от щастието на хората на стадиона. Когато е толкова важен мачът, когато са заредени толкова много емоции, когато се решава съдбата на едно дългогодишно съперничество между два от най-популярните клуба в света, си длъжен да попиеш всеки един детайл от случващото се на терена. Може би и заради това селфито на Мо Салах отекна като гръм, който се чу във всяко кътче на футболната ни планета. Няма начин да сте пропуснали момента, в който египтянинът отиде да се радва при феновете на попадението си и грабна случаен телефон на човек от тълпата, за да си направи селфи с ултрасите.

Точно тези случайни хрумвания на световноизвестни личности после стават неподвластни на времето и пространството. Така например снимката на изплезения Алберт Айнщайн ще остане в паметта на човечеството, докато го има самото човечество. На 14 март 1951 г. немският физик се изплезва на чакащите го фотографи, след като току-що е напуснал тържеството по случай собствения си рожден ден. През следващите десетилетия снимката, направена от фотографа Артър Сас, ще придобие популярността на което и да си изберете от безсмъртните артефакти от човешката история.

Ще бъде много смешно, разбира се, да сравняваме Мо Салах с Айнщайн, но в ерата на модерните технологии неговото селфи с феновете моментално е разгледано от стотици милиони, а защо не и от милиарди хора по земята и като неуморим вирус ще продължи да се размножава до безкрай. Големият въпрос в случая е дали въпросното селфи беше плод на случайността, или става дума за добре изиграно представление, за което са платени внушителните 308 млн. паунда.

Веднага след утихването на емоциите феновете на конспирациите проследиха под лупа действията на най-важния играч на „Ливърпул" и започнаха да подреждат пъзел от интересни детайли, които в началото останаха скрити за широката публика. Несъмнено най-интересният от тях е свързан със самоличността на човека, който предостави телефона си на Салах. В първия момент хората на стадиона и милионите пред телевизорите останаха с впечатление, че става дума за случаен фен, но истината е по-различна. Голаджията на мърсисайдци всъщност взима устройството от служител на клуба, който е застанал зад рекламните табла на легендарната трибуна „Коп" и от чийто врат виси професионална техника за снимане.

По-важното в случая е, че телефонът е произведен от Google Pixel – един от основните спонсори на клуба. Благодарение на тази и други мощни компании годишните рекламни приходи на „Ливърпул" достигнаха до внушителните 308 млн. паунда. Сега всички на Острова се питат дали гениите в рекламния отдел на английския гранд са измислили цялото това упражнение със селфито, за да рекламират продукта на своя спонсор. Скептиците моментално възразяват с довода: „Никой не може да бъде сигурен, че Салах ще вкара гол точно в този най-важен мач от сезона". Авторите на конспирациите отвръщат: „Та кой би бил по-логичен голмайстор за домакините от играча, който преди това беше нанизал 32 попадения през сезона?". Главният герой в тази прелюбопитна история засега отказва да даде категоричен отговор на въпроса – случайно или не грабна телефона, за да се снима с феновете.

„Преди началото на сезона си правя селфита с всеки един от съотборниците и те се радват на огромен интерес от страна на феновете. Този път реших да направя нещо различно, за да зарадвам още повече хората, които ни подкрепят. Сега осъзнавам, че това е специална снимка, която ще остане завинаги", обяви 32-годишният играч. В случай че той наистина е участвал в предварително режисирано представление, то неговите режисьори трябва да бъдат солидно похвалени. Само за няколко часа след публикуването му в инстаграм селфито на Мо Салах с ултрасите от „Коп" събра 1,5 млн. харесвания, а днес реакциите са много повече. Най-сладкото е, че в скритата реклама няма нищо неприлично или забранено. Журналисти от спортната секция на BBC отправиха официално запитване до Футболната асоциация с простичкия въпрос – „Позволено ли е да се прави подобна скрита реклама в разгара на футболния двубой?". Босовете на английския футбол старателно са прегледали случая, прелистили са собствената си правна литература и не са открили нищо, за което да се заядат. Играчите са следени строго и са наказвани още по-строго, ако съблекат фланелката и покажат потник с рекламен надпис или някакво послание. По този повод в същия мач Коди Гакпо отнесе жълт картон, след като отпразнува попадението си, сваляйки горната част на екипа и показвайки на света тениска с надпис „Аз принадлежа на Исус". За селфита с феновете обаче още никой не е измислил подходящо наказание.

Случайно или не, египтянинът направи световноизвестен телефона, с който снима себе си и хората около себе си, добавяйки още една червена точка в рекламната стратегия на „Ливърпул". В клуба съвсем целенасочено промениха начина, по който показват на хората продуктите, за които им е платено да рекламират. Вече въобще не става дума за определен брой показвания върху модерните видеопана на „Анфийлд". Стремежът е да се измислят хем простички, хем ефективни начини въпросните продукти да стигнат до вниманието на огромната фенска маса на английския гранд.

Усилията явно дават резултат и тази година финансистите на „Ливърпул" отчитат 13-процентно увеличение на приходите в сравнение с предишния сезон. А от 2015 г. насам се отбелязва ръст на рекламните приходи от 165%! Само „Тотнъм" е по-напред от „мърсисайдци" в последните 10 години, и то заради новия стадион на „шпорите", който беше пуснат в експлоатация през 2019 г. Спечелването на 20-ата шампионска титла неминуемо ще усили желанието на богатите спонсори да подкрепят с някой и друг лев отгоре каузата на „Ливърпул". Така че очаквайте рязко увеличение и на уж случайните жестове от страна на суперзвездите, които се оказват законна и в същото време невероятно ефективна реклама.

Видео

Коментари